האוצר לעובדי קבלן במרכב"ה: סעו לעבוד בארה"ב; הטיסה והשהייה – על חשבונכם

משרד האוצר הודיע לארבעת העובדים, שאחד מהם יישלח לעבוד בנציגות שלו בניו-יורק, שהעובד שייבחר אמור לשלם מכיסו את עלויות הטיסות, הלינה, ההסעדה וההוצאות הנוספות ● הסיבה לכך היא שגם בארצות הברית יועסק אותו עובד על ידי חברה קבלנית ● משרד האוצר: "העובדים רשאים לסרב לקבל את התפקיד; בכל מקרה, כל עלויות הנסיעה לארצות הברית והשהייה שם ימומנו על ידינו"

ארבעה עובדי IT במרכב"ה נתבקשו על ידי אחד מראשי משרד האוצר לעבוד בחו"ל, ולסייע בהטמעת מערכת ה-ERP בשלוחת המשרד בניו-יורק. אלא שלתדהמת אותם עובדי קבלן הוברר להם, כי העובד שייבחר – לא רק שלא יקבל תוספת לשכרו בשל השהות היקרה בחו"ל, אלא שעלויות השהייה, לרבות הלנה והסעדה, כמו גם עלות הטיסות, תהיינה על חשבונו.

פרויקט מרכב"ה נמצא בתהליכי פיתוח מתקדמים של מערכת כספית עבור נציגות האוצר בניו-יורק. זו אמורה לעלות לאוויר בסוף 2010, והיא תחליף את המערכות הישנות של הנציגות. על פי מתודולוגיית העבודה של פרויקט מרכבה והנהלים שלו, תהליך העלייה לאוויר של המערכת בכל אחד ממשרדי הממשלה ויחידותיה מלווה בהדרכה ובהטמעה, בליווי של מדריך מטעם הפרויקט.

הסיבה לכך שעלויות ההטסה והשהייה אינן ממומנות עבור עובדי מרכב"ה היא שלצערם, הם מועסקים על ידי חברת קבלן חיצונית, ולפיכך – אינם עובדי מדינה. לכן, בעת עבודתו של העובד שייבחר בניו-יורק, הוא יועסק על ידי חברת קבלן אמריקנית. נציג מטעמה הוא זה שהודיע לעובדים שקיבלו פנייה, כי עלויות הטיסות והשהייה היקרות בניו-יורק תהיינה על חשבונם. עם זאת, אותו נציג אמר להם, כי לפנים משורת הדין, הוא יוכל לסייע להם בתשלום אש"ל (ארוחה, שתייה, לינה) בסדר גודל של 70 דולרים לחודש (לא ליום – י.ה.). לגבי הטיסות, הוא הודיע לאותם עובדים, כי יצליח "לסבסד" אותן באופן חלקי ביותר. שאר העלות, לרבות התשלום על המשקל העודף עקב החומרים שהם נושאים עימם לארצות הברית, חוברות הדרכה של מרכבה ועוד – יהיה על חשבונם. הבכיר באוצר הוסיף לדבריו של נציג חברת הקבלן האמריקנית, כי אולי יצליח "לסבסד" להם אף הוא חלק מעלות הטיסה, אולם ההלנה תהיה על חשבונם, ולחילופין – הוא יוכל להציע להם מיטה בחדרי מעונות.

עובדי הקבלן, המשמשים כמדריכי ERP, נדהמו לשמוע על תנאי ההעסקתה בחו"ל. כל הארבעה סירבו, כמובן, להצעה הלא נדיבה. משך העבודה בניו-יורק עומד על בין 4 ל-6 חודשים. לאנשים ומחשבים נודע, כי כאשר שאל אחד מעובדי הקבלן מה יקרה אם ירצה לבקר את משפחתו בפרק הזמן הזה, הוא נענה שגם הטיסות לצורך כך ייעשו על חשבונו.

למרות זאת, גורמים במשרד האוצר העריכו בפני אנשים ומחשבים, כי בסופו של דבר, יימצא העובד שיהיה מוכן לנסוע בתנאים אלה, בשל העובדה שמדובר בחו"ל.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "במסגרת מתודולוגיית העבודה של פרויקט מרכב"ה והנהלים שלו, פועל הפרויקט לבחירת מדריך אחד שילווה את תהליך העלייה לאוויר בנציגות האוצר בניו-יורק. ברור, כי כל עובד שיוצע לו התפקיד – רשאי לבחור שלא לקבל אותו. בכל מקרה, כל עלויות הנסיעה לארצות הברית והשהייה שם ימומנו על ידי משרד האוצר, תוך מתן ביטוי לכל ההוצאות הנדרשות והעלויות הכרוכות בכך". עוד הוסיפה דוברות משרד האוצר ומסרה, כי "שליחת המדריך שם והעסקתו במהלך תקופת שהייתו שם יהיו בהתאם לכל ההוראות והנהלים החלים בישראל ובארצות הברית. הפיקוח השוטף על המדריך ייעשה על ידי מנהלי הפרויקט בארץ והאחראים בנציגות האוצר בניו-יורק".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נשמה טהורה

    תגובה לאבי ויאיר ... כן נפלאות הם דרכי עולם .. אבל לדעתי זה לא ב"אשמת" חתמוף אלא פרי גאונותו של ראובן כהן. מעניין כמה זמן יחזיקו שם 3 העובדים שסירבו לתנאים המופלגים שקיבלו.... שדרך אגב היו הרבה יותר "טובים" ממה שכתבו בעדינות בכתבה . להערכתי לא יותר מ 3 חודשים עד שתמצא עילה להוציאם מהפרוייקט האישי של מר כהן

  2. יאיר

    תגובה לאבי...נפלאות הם דרכי העולם..האם זה אותו דוד חתמוף שב- 2002 גילה את פרשת השעות של טל שבעקבותיה טל פוטר לכאורה? או שמדובר על עובד אחר?

  3. אבי

    זה אחד מהשטויות של דוד חתמוף מילכה וטל כל יום יש להם רעיון חדש לפגוע בעובדים תבדקו על מושג הקופונים החדש שיש במשרד ושדוד נותן לעובדים תבדקו למה שלחו הוראת שעה לCOST+ ואחרי שעה גילונו מלא טעויות והחליטו לבטל אותה

  4. נפגע ממשלה

    לפחות שם הוא יקבל קפה וחלב.... זה שיפור משמעותי בתנאים!!!! בטוח שימצא איזה תילאנדי שיסכים.

אירועים קרובים