עם סיום רכישת ספלאנק – סיסקו מעמיקה את אחיזתה בסייבר

העסקה - מהגדולות בענף והגדולה אי פעם של סיסקו - ממחישה את חשיבות הנתונים והניתוח שלהם, לעולמות הנראות, התפעול והאבטחה ● צ'אק רובינס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו: "נעזור להעצים ולהגן על מהפכת הבינה המלאכותית"

מאמין שרכישת ספלאנק תעזור להעצים ולהגן על מהפיכת הבינה המלאכותית. צ'אק רובינס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו.

עד כה 2024 לא האירה פניה לסיסקו (Cisco): בינואר ענקית המחשוב HPE הודיעה על רכישת ענק של ג'וניפר (Juniper Networks), בעסקה בת 14 מיליארד דולר במזומן – עסקה המאיימת על הובלת סיסקו בעולם התקשורת. בפברואר הודיעה סיסקו על קיצוץ של 5% מכוח העבודה שלה – כ-4,250 עובדים. וכפי שדיווחנו אתמול (ב'), ג'ון צ'יימברס, היו"ר והמנכ"ל המיתולוגי של סיסקו מ-1995 ועד 2015, שפך קצת שמן למדורה ושיבח באחרונה דווקא את המתחרה HPE והמנכ"ל שלה, אנטוניו נרי, על רכישת ג'וניפר.  

אבל אמש אפשר שהסתובב הגלגל: סיסקו השלימה את רכישת ספלאנק (Splunk) ב-28 מיליארד דולר. רכישת חברת הנתונים, הסכימו כולם, מהווה דחיפה משמעותית עבור סיסקו לשווקים הצומחים במהירות של אבטחת מידע והגנת סייבר, עם יכולת נראות רחבה על הפעולות הדיגיטליות של ארגונים.

חשיבות הנתונים התעצמה בגלל פריחת ה-GenAI

העסקה – מהגדולות בענף בשנים האחרונות, והגדולה אי פעם של סיסקו – ממחישה עד כמה נכונה הקלישאה לפיה הנתונים הפכו חשובים ביותר. עסקי כריית הנתונים לטובת תובנות, כולל איומי אבטחה – גדלו בהיקפם ובחשיבותם בעקבות מגיפת הקורונה. חשיבות הנתונים התעצמה עוד יותר, ברקע פריחת הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI), כשחברות צורכות יותר ויותר טכנולוגיות אלו וטכנולוגיות אחרות, ה"זוללות" נתונים – הנוצרים על ידי מיליארדי המכשירים הדיגיטליים, העננים והאפליקציות המשמשים אותן.

כאשר תפקיד הבינה המלאכותית גדל – כלי הניתוח של הררי הנתונים הופכים לקריטיים, ו"סיסקו", כתב אחד האנליסטים, "שהייתה דומיננטית משך זמן רב בעולמות הרישות – ממצבת את עצמה מחדש ומנצלת את המגמות הללו לטובתה".


גם תג המחיר משקף את חשיבות הנתונים: סיסקו שילמה 157 דולרים למניית הנרכשת, שנסחרה בטרם הודעת הרכישה סביב 65 דולרים. "תג המחיר מדגיש את הפרמיות הגבוהות שחברות מוכנות לשלם בתחומים החשובים להן אסטרטגית", ציין אחד האנליסטים.

עם הרכישה סיסקו תספק לחברות יכולת לנטר את הפעולות הדיגיטליות שלהן, לזהות איומי סייבר ולחקור אירועי אבטחה ברחבי הרשתות, היישומים והמכשירים שלהן. כלי איסוף וניתוח הנתונים של ספלאנק נמצאים בשימוש של יותר מ-90 חברות Fortune 100.

העסקה גם משקפת מגמה של איגום (קונסולידציה) בתעשיית אבטחת הסייבר: זה שנים שמנהלי אבטחה בארגונים מתלוננים על שיש להם יותר מדי רכיבי הגנה מעשרות ספקים שונים. כך, לצד ריבוי האיומים, ההיקף הגדל של ספקיות האבטחה גורם לארגונים "עייפות אבטחתית".

רכישת ספלאנק מהדהדת גם את דברי המנכ"לים היריבים: ג'ורג' קורץ מקראוד סטרייק וניקש אורורה מפאלו אלטו, שאותה ייסד הישראלי ניר צוק. שתי החברות רוצות להגיע ולהציע לשוק "פלטפורמה של פלטפורמות" – כלומר, מערכת הגנה מאוחדת ומוכללת.

הנתונים שיגיעו כעת גם מספלאנק – יעצימו את המודיעין של סיסקו

חיבור צפוי נוסף הוא בין מחקר מודיעין האיומים בסייבר של סיסקו, טאלוס (Talos), ובין הנרכשת. ל-טאלוס יש תשתית חכמה מגובה בטלמטריה המשתרעת על פני רשתות, נקודות קצה, סביבות ענן, מערכות וירטואליות ותעבורת אינטרנט ודוא"ל יומית. סיסקו מתהדרת בכך ש-טאלוס היא קבוצת מודיעין האיומים האזרחית הגדולה בעולם, והנתונים שיגיעו כעת גם מספלאנק – יעצימו את המודיעין שלה.

צ'אק רובינס, יו"ר ומנכ"ל סיסקו, אמר כי "כאחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם, נחולל מהפכה בדרך בה הלקוחות שלנו ממנפים נתונים כדי להתחבר ולהגן על כל היבט בארגון שלהם. נעזור להעצים ולהגן על מהפכת הבינה המלאכותית". גארי סטיל, שיעמוד בראש ספלאנק בסיסקו, הוסיף כי "נביא ערך אדיר ללקוחות, עם נראות ותובנות מקיפות על כל טביעת רגל דיגיטלית של הארגון". 

לפי רובינס, "כדי להפיק באמת יתרונות מ-AI, ארגונים זקוקים לתשתית שתפעיל אותה, לנתונים לטפל בהם, לפלטפורמת אבטחה שתגן עליה, ולפלטפורמה המספקת נראות, ניטור וניהול בזמן אמת. סיסקו יכולה כעת לעשות את כל הפעולות יחד".

כלל המומחים ציינו כי הרכישה תביא ליצירת מעצמת אבטחה, שתשלב את החוזק של סיסקו בעולם אבטחת הרשת – עם החוזק של ספלאנק בעולם אבטחת הנתונים. סיסקו עוברת בעצמה שינויים מפליגים זה כמה שנים, הנובעים משאיפתה שלא לפעול רק בעולם התקשורת, שם היא החלה, אלא בכלל תחומי ה-IT.

בדצמבר 2021 רובינס אמר כי החברה תמשיך לחפש רכישות בתחום האבטחה. בפברואר 2022 דיווח הוול סטריט ג'ורנל בראשונה על המגעים לרכישת ספלאנק. 

נראה כי רובינס יחתום בשתי ידיים על דברי סטפן אליוט, אנליסט ב-IDC, שכתב אמש כי "סיסקו יצרה מערך פתרונות ייחודי עבור מנהלי הרשתות, מנהלי האבטחה ומנהלי התפעול בשוק הארגוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים