המנכ"ל לשעבר של סיסקו: "HPE תהפוך למובילה בתחום ה-AI"

ג'ון צ'יימברס: "משבח את המחויבות של אנטוניו נרי לבנות חזון אסטרטגי ברור ולחלום בגדול מספיק כדי לממש את החזון"

פרסם באחרונה פוסט בחשבון הלינקדאין שלו, בו החמיא דווקא למתחרה HPE ולמנכ"לה, אנטוניו נרי.

לא בכל יום יוצא מנכ"ל ותיק ומוערך נגד התאגיד אותו הוביל משך שני עשורים. ג'ון צ'יימברס, היו"ר המיתולוגי של סיסקו (Cisco), אשר שימש כמנכ"ל ענקית התקשורת מ-1995 ועד 2015, פרסם באחרונה פוסט, בו החמיא דווקא למתחרה HPE ולמנכ"ל שלה – אנטוניו נרי.  

"אנטוניו הוא מתחרה שהפך לשותף עסקי וחבר שאני סומך עליו בחיי", כתב צ'יימברס בפוסט בלינדקאין בשבוע עבר, "אני מאמין כי HPE תהפוך למובילה בתחום ה-AI בתעשייה, כשאנטוניו מוביל אותם".

צ'יימברס התייחס בדבריו לרכישת הענק של HPE את ג'וניפר (Juniper Networks), שפורסמה בינואר השנה – ב-14 מיליארד דולרים במזומן. הוא פרסם את דבריו עם קישור לכתבה בסאנדיי טיימס (Sunda Times), אשר מתמקדת בניסיון של נרי לשבש את הסטטוס קוו בשוק רשתות התקשורת – הנשלט זה שנים על ידי סיסקו.

"דרוש אומץ רב לשבש שוק"

"דרוש אומץ רב לשבש שוק", כתב צ'יימברס. "מהניסיון שלי, קשה לחברה להישאר מובילת שוק, ומגמות שפוגעות בחברה – קשה לתקן. במקרה זה HPE היא חריגה, תחת הנהגתו של נרי. אני משבח את המחויבות שלו לבנות חזון אסטרטגי ברור ולחלום בגדול מספיק – כדי לממש את החזון".  

נרי, מצדו, הודה לצ'יימברס בלינקדאין על "המילים החמות והחברות המתמשכת". "ההרגשה הדדית", כתב מנכ"ל HPE והוסיף: "עם התחייבות יציבה לאסטרטגיה שלנו, אנחנו בונים את העתיד ב-HPE, ואני בטוח כי המהלכים האמיצים המתמשכים שלנו ימשיכו להועיל לכל בעלי העניין שלנו".

באחרונה אמר נרי לאנליסטים של וול סטריט כי רכישת ג'וניפר תיצור "חברה חדשה שתהיה חדשנית בתחום הרשתות, עם סל פתרונות מקיף עבור לקוחות ושותפים". לדברי נרי, "השילוב בין סלי הפתרונות המשלימים שלנו יחזק את אסטרטגיית 'מהקצה עד הענן' (edge-to-cloud) של החברה, מה שיאיץ את כל סל הפתרונות שלנו באמצעות חדשנות מבוססת-AI".

הודיע על קיצוצים. צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו.

הודיע על קיצוצים. צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו. צילום: ShutterStock

המחמאה ל-HPE – בתזמון גרוע עבור סיסקו

החברות של נרי עם צ'יימברס פרחה בשנים האחרונות. ב-2019 HPE השקיעה, יחד עם Lightspeed Venture Partners, במימון סבב גיוס שלישי של הסטארט-אפ Pensando – שהיא חברת ההזנק הפועלת בתחום הקצה בעולם דור5 וש-צ'יימברס מעורב בפעילותה.

אנליסטים ציינו כי "המחמאה של צ'יימברס לגבי אסטרטגיית ה-AI של נרי ו-HPE לא יכולה להגיע בתזמון גרוע יותר עבור החברה לשעבר שבה עבד, סיסקו: בחודש שעבר היא הודיעה כי היא מקצצת 5% מכוח העבודה שלה – כ-4,250 עובדים – כחלק מעבודת ה'יישור מחדש' של הארגון".

יומיים לאחר מכן, סיסקו הודיעה למריה מרטינז, סגנית הנשיא וה-COO של החברה, כי התפקיד שלה, אותו מילאה במשך שש שנים – "מבוטל".

מהצד השני של מגרש הרישות, ג'וניפר מינתה לתפקיד מנהלת ערוצי שותפים ביבשת אמריקה את הופ גאליי, שהייתה בכירה במערך המכירות של סיסקו לאורך שנים רבות.

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו, כתב החודש בפוסט בבלוג כי "החברה מבצעת שינויים בצוות ההנהלה הבכירה, כדי להאיץ את החדשנות שלנו, להניע פשטות גדולה יותר ולהכפיל את מאמצי הצמיחה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים