עסקת ענק: סיסקו קונה את ספלאנק ב-28 מיליארד דולר

הרכישה היא חלק מהמהלך העסקי שחברת הענק מבצעת, כך שתהיה תלויה פחות בעסקי ציוד הרשת שלה, שנפגעו באחרונה, ויותר בתחומים צומחים כגון סייבר ובינה מלאכותית ● סכום העסקה - פרמיה של 31% למניית ספלאנק

הפעם זה כנראה יקרה, וסיסקו תהפוך לבעלים של ספלאנק.

עסקת ענק בעולם הסייבר: סיסקו הודיעה היום (ה') כי היא רוכשת את ספלאנק, במטרה, לדבריה, להגביר את יכולות הסייבר והבינה המלאכותית שלה. העסקה מתבצעת בסכום של 157 דולר למניה – פרמיה של 31%. בסך הכול, סיסקו תשלם תמורת ספלאנק 28 מיליארד דולר, ותממן את העסקה באמצעות מזומן ואגרות חוב. ההודעה על הרכישה הביאה לקפיצה של יותר מ-20% בשער המניה של ספלאנק עם פתיחת המסחר בוול סטריט היום אחר הצהרים (שעון ישראל).

מדובר באחת מעסקאות הרכישה הגדולות ביותר בתולדות סיסקו, והיא צפויה להיסגר סופית בעוד כשנה – ברבעון השלישי של 2024.

על פי הודעה שהוציאו שתי החברות, "ביחד, סיסקו וספלאנק יהפכו לאחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם, ויאיצו את הטרנספורמציה שסיסקו מבצעת בעסקיה לתחומים שיכולים להניב לה יותר הכנסות". הכוונה היא לכך שסיסקו רוצה לעסוק יותר בעולמות חדשים, כגון הבינה המלאכותית והסייבר, ולהיות פחות תלויה בעסקים המסורתיים שלה – ציוד רשת, שסבלו בשנים האחרונות מהבעיות בשרשרת האספקה בעולם ומירידה בביקושים בעידן שלאחר הקורונה. עם זאת, חברת הענק לא נוטשת אותם, ותוסיף לפעול גם בתחום זה.

"נסייע להפוך ארגונים לבטוחים ושרידים יותר"

המערכת של ספלאנק מסייעת לארגונים לנטר ולנתח את הדאטה שלהם, על מנת לצמצם למינימום את הסיכון לפריצה ולפתור בעיות טכנולוגיות מהר יותר. לדברי מנכ"ל ויו"ר סיסקו, צ'אק רובינס, לאחר רכישת ספלאנק, "מניטור איומים ותגובה להם, ועד לחיזוי איומים ומניעתם, נסייע להפוך ארגונים מכל הגדלים לבטוחים ושרידים יותר".

בסיסקו חוזים כי העסקה תשפיע לטובה על תזרים המזומנים והרווח הגולמי שלה כבר בשנה הראשונה שלאחר סיומה, ובשנה השנייה היא תתחיל להשפיע לחיוב על הרווח למניה non-GAAP שלה. ספלאנק הציגה בשנה שעברה זינוק של כמעט 40% בהכנסות שלה, אולם מתחילת השנה, גם היא סובלת מההאטה בשוק, כתוצאה מהאינפלציה והעליות בשערי הריבית במקומות שונים בעולם, ובמיוחד בארצות הברית.

תגובות מעורבות מצד האנליסטים

יש לציין שתגובות האנליסטים לעסקה הן מעורבות, שכן לדבריהם, היא עלולה להיתקל בבעיות רגולטוריות, וייתכן שתהיה חפיפה רבה מדי בין המוצרים של שתי החברות. לעומת זאת, תומס הייס, יו"ר קרן גרייט היל קפיטל, אמר לרויטרס כי "סיסקו קונה חברה שיש לה עסקים בעלי סינרגיה טובה לאלה שלה, במחיר טוב. זה מצב של ניצחון לכל הצדדים. העסקה תאפשר לסיסקו לנוע קדימה, עם אבטחה המבוססת על בינה מלאכותית".

יצוין שסיסקו הגישה הצעה לרכישת ספלאנק כבר בפברואר 2020, תמורת 20 מיליארד דולר, אלא שבסופו של דבר היא לא התקבלה. 3.5 שנים אחרי, שתי החברות חתמו על הסכם הרכישה, תמורת שמונה מיליארד דולר יותר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים