סיילספורס: 85% ממנהלי ה-IT מצפים שה-AI תגדיל פרודוקטיביות המפתחים

התוצאות לפי מחקר חדש של סיילספורס, שבדק מה האתגרים של מנהלי IT ו-CIO's בקשר לבינה מלאכותית וכיצד ארגונים יכולים להשתמש באינטגרציה, אוטומציה וממשקי API כדי לבנות אסטרטגיות AI מוצלחות

כיצד היא תשרת ארגונים בשנים הקרובות? בינה מלאכותית.

סיילספורס – מתמחה עולמית ב-CRM – פרסמה בסוף השבוע את ה-Connectivity Report שלה לשנת 2024, הבודק מה האתגרים של מנהלי IT ו-CIO's בקשר לבינה מלאכותית, וכיצד ארגונים יכולים להשתמש באינטגרציה, אוטומציה וממשקי API כדי לבנות אסטרטגיות AI מוצלחות. הדו"ח מבוסס על סקר שנערך בקרב למעלה מאלף מנהלי IT ו-CIO's ברחבי העולם.

על פי הדו"ח, 85% ממנהלי ה-IT מצפים שה-AI תגדיל את פרודוקטיביות המפתחים בארגונים שלהם, וזאת במהלך שלוש השנים הבאות – נתון שהוא חיובי, שכן הם גם מדווחים על עלייה של 39% בבקשות IT בשנה האחרונה בלבד. עם זאת, 62% מהמשיבים גם אומרים שהארגון שלהם עדיין לא מצויד במערכות נתונים לניצול מלא של AI, מה שמקשה על המעבר ומגביר עוד יותר את העומס על הצוותים שלהם.

בנוסף לחששות אלה, 98% מארגוני ה-IT מדווחים היום שהם חווים לפחות מידה מסוימת של אתגר עם מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, כאשר 80% מציינים מאגרי נתונים כדאגה ו-72% מתמודדים עם מערכות שתלויות יתר על המידה אחת בשנייה.

בעיות אינטגרציה מעכבות את אימוץ הבינה המלאכותית

עוד עולה מהדו"ח כי מנהלי IT מצפים לעלייה של 69% במספר הממוצע של מודלים של שפה גדולה (LLMs) שבהם ישתמשו במהלך שלוש השנים הבאות, כאשר 80% מהארגונים מדווחים שהם כבר משתמשים במודלים תחזיתיים וג'נרטיביים רבים כיום.

בנוסף, הם מציינים כי אינטגרציה היא המכשול העיקרי לחדשנות בבינה מלאכותית,  בעוד שבינה מלאכותית מניעה יעילות ופריון, היא תלויה בנתונים משולבים. עם זאת, רק ממוצע משוער של 28% מהאפליקציות מחוברות ו-95% ממנהלי ה-IT מדווחים על בעיות אינטגרציה שמעכבות את אימוץ הבינה המלאכותית. כמו כן, עולה כי אבטחה, ואמון נותרו כמחסומים לאימוץ הטכנולוגיה – 64% ממנהלי ה-IT מודאגים משימוש ואימוץ בינה מלאכותית אתית.

סיילספורס

סיילספורס

מאגרי נתונים מהווים חסמים משמעותיים להתקדמות ולערך עסקי, כאשר 81% מהמשיבים דיווחו כי המאגרים מעכבים את מאמצי הטרנספורמציה הדיגיטלית. כתוצאה מכך, יש צורך גדול יותר באינטגרציה טובה יותר, כדי לאחד את כל הנתונים העסקיים המובנים והבלתי מובנים כדי להפעיל ולפרוס AI מהימנה ורלוונטית בכל הפונקציות העסקיות.

על פי הדו"ח, 72% ממנהלי ה-IT מוצאים שהתשתית הנוכחית שלהם היא יותר מדי תלויה במערכות אחרות בארגון, כאשר 62% מדווחים שהארגון שלהם אינו מצויד בשביל לאחד את כל מערכות הנתונים שלהם על מנת למנף טכנולוגיות בינה מלאכותית. כמו כן, 75% מהארגונים אומרים שהם נאבקים בשילוב תובנות נתונים בחוויות משתמש. עוד עולה כי רק 26% מהארגונים מאמינים שטכנולוגיות AI מספקות חווית משתמש מחוברת לחלוטין בכל הערוצים.

פער מיומנויות בתוך צוותי ה-IT – מכשול נוסף בדרך למינוף ה-AI

צוותי IT אחראים לרוב לאימוץ אוטומציה, אך נשארים זהירים כדי לאפשר לבעלי עניין בארגון לשרת את עצמם – רק 22% ממנהלי ה-IT מדווחים שהאסטרטגיה שלהם לעזור למשתמשים עסקיים שאינם טכנולוגיים לשלב אפליקציות ומקורות נתונים באמצעות ממשקי API – מעודכנת. במקביל, פער מיומנויות בתוך צוותי ה-IT מהווה מכשול. סגירת פער זה באמצעות שיתוף פעולה אסטרטגי והשבחת מיומנות חיונית לארגונים כדי להשתמש בצורה הטובה ביותר באוטומציה הן לחדשנות והן ליעילות.

יחד עם זאת, צוותי IT נאבקים להשתלב ביעילות, שכן 98% מדווחים שהם מתמודדים עם אתגרים בנוגע לטרנספורמציה דיגיטלית. פערי מיומנויות ודאגות להתאמה, הם בראש רשימת אתגרי ה-IT. כמו כן,  85% ממנהלי ה-IT מצפים שבינה מלאכותית תגביר את פרודוקטיביות המפתחים, והם משתמשים ביותר אוטומציה לניהול דרישות גבוהות, כאשר אחד מכל שלושה צוותים מעדיף כעת RPA (ר"ת Robotic Process Automation), עלייה בולטת מ-13% ב-2021 ל-31% ב-2023.

ממצאי הדו"ח בנוגע לממשקי API

הדו"ח מתייחס ל-API's ומציג כי ממשקי API מייעלים את הגישה והניצול של הנתונים כדי לעזור לצמיחה על ידי חיבור חלק של יישומים ומערכות שונות. למעשה, כ-33% מכלל ההכנסות הן מהצעות הקשורות ל-API. ממשקי API מהווים שליש מההכנסות, מספר שנשאר יציב בשלוש השנים האחרונות.

ממשקי API תרמו להגדלת ההכנסה של 39% מהמשיבים – ולהפחתת עלויות התפעול ב-35%. מנהלי ה-IT מדווחים שממשקי API מגבירים את הזריזות ומקדמים שירות עצמי (54%), מגדילים את הפרודוקטיביות (48%) ומיטיבים עם הצוותים העסקיים בכך שהם עוזרים להם לעמוד בדרישות שלהם (46%). רוב (54%) מנהלי ה-IT משתמשים בממשקי API לבניית אינטגרציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים