"בסוף – מודרניזציית ה-IT מתלכדת עם המסע לענן"

כך אמר אילן ינובסקי, סמנכ''ל פתרונות אסטרטגיים בחברת נס, שלקח חלק ברב השיח "מודרניזציה של מערכות ותשתיות IT כחלק מהמסע לענן" ● במפגש השתתף גם אבי חג'בי, CTO משרד התיירות, שסיפר על ההיערכות למעבר לענן

אילן ינובסקי, סמנכ''ל פתרונות אסטרטגיים ב-נס.

"בסופו של יום, מודרניזציית ה-IT מתלכדת עם המסע לענן ושני אלה הופכים למסע משותף. תהליך המודרניזציה האפליקטיבי הוא מורכב יותר מאשר המסע לענן. לקשב הניהולי של ארגונים יש מגבלה, ולכן הבחירה באפליקציות הנכונות היא קריטית", כך אמר אילן ינובסקי, סמנכ"ל פתרונות אסטרטגיים בחברת נס (Ness).

ינובסקי השתתף ברב-שיח שנושאו "מודרניזציה של מערכות ותשתיות IT כחלק מהמסע לענן". רב-השיח, ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ב') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי ינובסקי, "מודרניזציה אינה מחייבת מעבר לענן. אנו מציעים לארגונים, בדרך כלל, לבחור באחת משבע מהאסטרטגיות הבאות לתהליכי מודרניזציה, ביניהן: כתיבה מחדש של האפליקציה בטרם המעבר לענן; העלאה לענן של מערכות כמות שהן (Lift & Shift); החלפת היישום בפתרון מדף, בתצורת SaaS או און פרם; אפשרות נוספת, הרלוונטית למערכות מורשת (לגאסי), היא תרגום הקוד הקיים לקוד מודרני על פלטפורמה חדשה. לדוגמה, המרה אוטומטית של מערכת בסביבת 400 AS לקוד ג'אווה בענן". 

"הארגונים ימצאו את עצמם, בין אם ירצו או לא, מיישמים אפליקציות בסביבת מולטי קלאוד", ציין, "ולכן כדאי להתכונן לתסריט זה, כשחושבים ומתכננים מודרניזציה אפליקטיבית".

"ארגונים", סיכם ינובסקי, "נמצאים כבר בעיצומם של תהליכי חידוש ה-IT, ואצל חלקם, התהליכים מהירים יותר – כי המציאות כפתה זאת עליהם. למשל, דאטה סנטר שהתיישן הוא זרז למהלך. בסופו של דבר יש להיערך למסע המודרניזציה, הוא יקח שנים, ומעטים הארגונים שיצליחו לעשותו ב'זבנג וגמרנו'. בנוסף, יש את היבטי התקציב והניהול: הנהלות מנסות להגביל את ההשקעה במודרניזציה. לכן, כדאי לזהות היכן יהיה הערך המוסף הגבוה ביותר מהתהליך – וזה אינו קל".

אבי חג'בי, CTO משרד התיירות.

אבי חג'בי, CTO משרד התיירות. צילום: אלבום פרטי

"נימבוס יאפשר מודרניזציה של מערכות הליבה שלנו" 

אבי חג'בי, CTO משרד התיירות, שהשתתף גם הוא ברב השיח, אמר כי "כמשרד ממשלתי, אנו עובדים תחת הנחיות מכרז המחשוב הממשלתי, נימבוס. כחלק מתכנון ארוך טווח, אנו רוצים להיפטר מהמערכות הישנות. אנו ממתינים לתוצאות מכרז מנה"ר ל-CRM הממשלתי,  שיאפשר מודרניזציה של מערכות הליבה שלנו".

"יחד עם מומחי נס קלאוד ומערך הדיגיטל הלאומי", סיפר, "אנו מתמודדים עם אתגרי חידוש המערכות, "ומקימים מערכות שיסייעו לנו לחשוף את נכסי הדיגיטל שלנו. אנו מתחילים בריכוז ובבניית מערך שלם של מערכות שנעשה להן מודרניזציה".

חג'בי הוסיף ואמר כי "בשנתיים האחרונות נערכנו לקראת המעבר לענן. הדאטה סנטר המרכזי שלנו יעבור לשם, וגם רוב המערכות מוכנות למעבר לענן. בימים אלה אנו מרכזים את כלל האתרים שנעביר בקרוב לנימבוס, על הענן של AWS".

"יש לנו פעילות שיווקית בעולם", ציין, "והיא נעשית בעננים, למול ספקיות ענן חיצוניות. השיווק נעשה לעתים במדינות לא ידידותיות לנו, כמו סין ורוסיה, שאינן מאפשרות חשיפה לפלטפורמות אלו, מה שקצת מקשה על פעילות השיווק שלנו בעולם, ומצריך חשיבה בנושא. אנו בוחנים מהי הפלטפורמה הנכונה לנו לעבוד בה  – ענן אשר יענה על רוב מסעות השיווק שלנו".

"השנה, סיכם חג'בי, "תחום השיווק יישב בענן, וכך נערוך מסעות זריזים עם שירות עצמי. הענן מציב לנו אתגרים כלכליים: לדעת איך להסביר למנהלי הכספים את ההיגיון של 'ככל שמסע השיווק הוא יותר יקר – ככה המשמעות היא שהוא הצליח יותר'. פה נכנס ה-FinOps – כדי להציג את ההיבט החשבונאי של עולם הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים