"ה-AI היא מרכז היקום, והופכת מרעיון למעשה"

"המחשוב הקוואנטי והבינה המלאכותית היוצרת יהיו שתי מגמות על השזורות ומשולבות זו בזו - ככה דברים גדולים קורים", אמר ג'ון רוז, סמנכ"ל הטכנולוגיה של דל, בשיחה עם עיתונאים, שבה הוא הציג את המגמות ל-2024

ג'ון רוז, סמנכ"ל הטכנולוגיה הגלובלי של דל.

"הבינה המלאכותית היא מרכז היקום. מחשוב הקצה, הקצוות – הם הדרך שבה היא תיכנס לפעולה במערכות ה-IT, לייצור. תפיסת אפס אמון (Zero Trust) היא הדרך שבה הם יאובטחו. בסופו של דבר, מחשוב קוואנטי יהיה הדבר שיניע אותם בטווח הארוך, לטובת הביצועים, יכולת הגידול והיעילות, שדרושים כדי להפוך את כל אלה לחלק ממערכת גלובלית", כך אמר ג'ון רוז, סמנכ"ל הטכנולוגיה הגלובלי של דל.

רוז שוחח עם עיתונאים מאירופה אמש (ב') ופרס בפניהם את התחזיות שלו לגבי הטכנולוגיה וה-IT ב-2024.

"ה-GenAI עוברת להיות ממשבשת לממטבת"

"יש לחשוב באופן אקטיבי על AI", אמר, "אבל לא לעשות זאת בלא תלות בארכיטקטורות אחרות. מי שיפעל כך יוודא באופן זה שהחזון והפעולות שלו יתאימו להצלחה ארוכת טווח".

לדבריו, "ה-AI תופסת את מרכז הבמה, והבינה המלאכותית היוצרת, ה-GenAI, עוברת מהתיאוריה לפרקטיקה, מהיותה משבשת במהותה – לכזו שממטבת. השיח על בינה מלאכותית יוצרת משתנה בשל כך – עם המעברים מתשתית לאימון מודלים ובחינת עלויות, לרמה גבוהה יותר, של הסקת מסקנות ותובנות לגבי עלות תפעול, עם יותר נטל על ההנהלות של הארגונים. באופן שהולך וגדל, המיקוד עבור ארגונים עובר מניסויים רחבי היקף להתמקדות אסטרטגית 'מלמעלה למטה', כדי לבחור את הפרויקטים הבודדים שבהם ה-GenAI באמת יכולה לחולל מהפך".

"בעוד שהבינה המלאכותית היוצרת עוררה רעיונות יצירתיים להפליא – כיצד היא תשנה את העסקים ואת העולם, יש מעט מאוד פעילויות של GenAI בעולם האמיתי. ב-2024 נראה את הגל הראשון של פרויקטים ארגוניים של GenAI שיגיעו לרמות של בשלות. הם יחשפו ממדים חשובים של GenAI, שלא הובנו בשלבים מוקדמים יותר", אמר רוז.

"במבט נוסף לעתיד", ציין ה-CTO של ענקית המחשוב, "המחשוב הקוואנטי נותן מענה לנושא העיקרי של ביקוש קיצוני למשאבי מחשוב שנדרשים עבור הפעלת מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, כמו גם עבור רוב יישומי הבינה המלאכותית, בקנה מידה גדול. אני צופה שהמחשוב הקוואנטי יביא לזינוק חד ביכולת של מערכות ה-AI. בסיס המחשוב של הבינה המלאכותית המודרנית יהפוך, בסופו של דבר, למערכת קוואנטית היברידית, שבה עבודת ה-AI תהיה מפוזרת על פני ארכיטקטורות מחשוב שונות ומגוונות, כולל יחידות עיבוד קוואנטיות".

המשך השלטון של הסביבה מרובת העננים

לדברי רוז, "ארגונים יזהו שיש שתי דרכים לבנות מחשוב קצה מודרני – ריבוי של קצוות בודדים, או כפלטפורמת קצה בסביבה מרובת עננים. הדרך הנכונה לנוע קדימה היא לבחור באפשרות השנייה, לאמץ גישה של 'פלטפורמת קצה', שהיא הרחבה של תשתית מרובת עננים".

הוא אמר כי "כיוון שהנתונים ממשיכים להיות במרכז העתיד שלנו, הפקת ערך מהם תהיה חיונית לטובת ניצול של הזדמנויות עסקיות משבשות וחדשניות. מימוש תפיסה מרובת עננים הפך למיינסטרים, אך יש צורך בבנייה של אסטרטגיות מכוונות, כדי לספק זריזות וחדשנות עסקית".

באשר לתפיסת אפס האמון, רוז ציין שהיא "מבצרת את הגבולות (של הארגון – י"ה). עם הדמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית, וככל שיותר נתונים ומידע עוברים לקצה – כך ניהול הדאטה הופך להיות מרכזי יותר ויותר בהבטחת העתיד הדיגיטלי של ארגונים. הגידול במשטח האיומים מעלה את החשיבות של פיתוח ארכיטקטורות אמיתיות של אפס אמון".

"2023 הייתה מלאה בדיאלוג על אפס אמון ועל חשיבותו במסגרת מאמצי אבטחת הסייבר בעולם", הוסיף. "ב-2024 נעבור מעולם שבו אפס אמון זה מילת באזזז לעולם שבו טכנולוגיה אמיתית ותקנים אמיתיים יבהירו מה באמת אומרת התפיסה הזו. פרויקט Fort Zero של דל יושק בשנה הבאה, כמערכת ענן פרטי מלאה, הראשונה בתעשייה – מה שיסלול את הדרך לאימוץ התפיסה בתעשיות השונות".

לסיכום אמר רוז כי "השינויים המהירים והבשלות הדיגיטלית הגוברת בעולם יאפשרו לתעשייה ללמוד ביחד את השיטות הטובות ביותר לפריסה שלהם, ולרתום את המיטב הטכנולוגי כדי ליצור השפעה גדולה יותר על עסקים וקהילות. ההתקדמות והפיתוחים המדהימים הללו מתאפשרים כולם בזכות שיתופי פעולה ואקו-סיסטם. GenAI היא דוגמה לשיתוף פעולה שכזה, להשגה של יותר ביחד. כשאנחנו עובדים ביחד אנחנו יכולים להפוך את הרעיונות המועצמים הדיגיטליים האלה למציאות. יש כיום כמות עצומה של נתונים, שגדלה מהר מאוד, ועלות המחשוב וטכנולוגיית המחשוב ממשיכות להשתפר. בסוף התהליך, המחשוב הקוואנטי והבינה המלאכותית היוצרת יהיו שתי מגמות על ששזורות ומשולבות זו בזו. כשמחברים את כל זה ביחד, דברים גדולים קורים. כלי ה-AI הולכים להיות חזקים יותר באופן דרמטי. השילובים הללו יאפשרו לארגונים לבנות את העתיד שלהם – עתיד שמונע על ידי נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים