ראשת עיריית פריז יוצאת מ-X: "הפכה לביוב עולמי"

ראשת העיר, אן הידאלגו, הודיעה כי היא עוזבת את הפלטפורמה בטענה שהיא "פועלת במכוון להחרפת מתחים ומחלוקות" ונגד הדמוקרטיה, מפיצה באופן נרחב פייק ניוז וגזענות, והפכה לכר להתקפות על נשים ומדעני אקלים

ראשת עיריית פריז, אן הידאלגו.

הביקורת נגד X (לשעבר טוויטר) נמשכת, ואיתה הצעדים שעושים גופים שונים, ובמרכזם חרם המפרסמים על הרשת החברתית. ההתפתחות החדשה מגיעה מפריז, שראשת העירייה שלה, אן הידאלגו, הודיעה שלשום (ב') שהיא פורשת מ-X, שלטענתה הפכה ל-"ביוב עולמי רחב היקף". לדבריה, "הפלטפורמה הזאת והבעלים שלה (היא לא ציינה במפורש את שמו של אילון מאסק – י"ה) פועלים במכוון כדי להחריף מתחים ומחלוקות".

הידאלגו השתמשה בחשבון ה-X שלה עצמו כדי להודיע על פרישתה מהרשת החברתית, בפוסט ארוך למדי. "זהו (הכוונה ל-X – י"ה), באופן ברור, פרויקט פוליטי, שרוצה שנהיה בלי הדמוקרטיה וערכיה לטובת אינטרסים (של גורמים – י"ה) פרטיים בעלי כוח", כתבה. לדבריה, "טוויטר רחוקה מהמדיום פורץ הדרך שהיא הייתה, שאפשר לזמינות מידע למספר הרחב ביותר של אנשים. בשנים האחרונות היא הפכה לכלי משמעותי בהרס הדמוקרטיה".

"אין סוף מניפולציות, גזענות והתקפות על ליברלים"

"בין אם אלה מניפולציות, דיס-אינפורמציה והפצת שנאה, הטרדות, אנטישמיות וגזענות לשמה, ובין אם מתקפות מרושעות על מדענים, מומחי אקלים, נשים, מומחי סביבה, ליברלים וכל אלה שיש להם רצון טוב, שרוצים לקחת חלק בוויכוחים פוליטיים שלווים בעולם שהולך והופך מורכב יותר ויותר – מספרן על גבי הפלטפורמה הוא אין סופי", הוסיפה. "שלא לציין את ההתערבות היומיומית בהליכים אלקטורליים, שמאיימת לערער את היציבות של הדמוקרטיות שלנו, להבאיש את ריחן ולקעקע את הריבונות שלהן".

"כיום", כתבה הידאלגו, "התוכן השנוי במחלוקת, השמועות והמניפולציות שולטים בשיח הציבורי, במידה רבה עקב האלגוריתם של טוויטר, ששם הדבר היחיד שנחשב הוא מספר הלייקים. העובדות לא רלוונטיות". היא ציינה במיוחד את מה שלטענתה הוא "הסתרה מכוונת של מידע" בכל הנוגע למשברי האקלים והאנרגיה.

"המדיום הזה הפך להיות ביוב עולמי ענק, ואנחנו צריכים להמשיך לטבוע בו?", שאלה ראשת העיר שאלה רטורית.

ביקור המירוק של מאסק בישראל

הדברים של הידאלגו באים בעיקר על רקע שורת צעדים שמאסק נקט מאז שהשתלט על החברה לפני קצת יותר משנה, שלטענת מבקריו מסירים מגבלות מסוימות על שיח שנאה ב-X, לטובת הגדלת הרווחים, ובעקבות אמירות שנויות במחלוקת שלו , שהביאו להאשמתו בין היתר באנטישמיות. מאסק דחה את ההאשמות הללו, כמו גם את הטענות ש-X מקדמת הפצת שיח שנאה.

אילון מאסק, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונציג צה"ל בסיור בכפר עזה, שלשום.

אילון מאסק, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונציג צה"ל בסיור בכפר עזה, שלשום. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ההאשמות נגד X בהפצת שיח שנאה התגברו עם תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס. יחד עם הצעדים שנקט מאסק, זה הביא מפרסמים גדולים, ברובם חברות טכנולוגיה, להחליט על הפסקת הפרסום שלהם ב-X. גורם מדיני שעשה זאת הוא האיחוד האירופי, שהודיע על הפסקה זמנית של פרסום המודעות שלו בפלטפורמה. בצעד שמצטייר ככזה שבא למרק אותו ואת הרשת החברתית שלו, ולענות על ההאשמות באנטישמיות, מאסק ביקר השבוע בישראל, סייר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכפר עזה, ונפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ונציגי משפחות החטופים.

דובר מטעם X לא השיב לפניית הניו יורק טיימס על החלטתה של ראשת עיריית פריז לעזוב את הרשת החברתית. יש לציין שמעיריית פריז נמסר שהיא ממשיכה להפעיל את חשבון ה-X שלה. בקיץ הקרוב תארח בירת צרפת את האולימפיאדה, מה שצפוי להביא קהל רב ותנועה רבה לא רק לעיר, אלא גם לחשבון ה-X שהיא, כאמור, ממשיכה להפעיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים