אילון מאסק בישראל: "ליהנות מרצח של אזרחים זה מרושע"

מאסק ביקר עם ראש הממשלה, נתניהו, וגורמים נוספים בכפר עזה ועמד מקרוב על הזוועות שביצע החמאס ● לאחר מכן הוא שוחח בשיחה פומבית עם נתניהו - שלא התייחס להאשמות נגד מאסק בהפצת אנטישמיות

אילון מאסק לצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונציג צה"ל, בסיור בכפר עזה בעת ביקורו בישראל.

אילון מאסק, הבעלים של X (לשעבר טוויטר), נמצא היום (ב') בישראל, והבוקר הוא סייר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בכפר עזה. נכון לכתיבת שורות אלה הוא נמצא בכנסת, ובהמשך הוא צפוי להיפגש עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ, ועם נציגים של משפחות החטופים.

אילון מאסק ו-"הסמל של קיבוץ כפר עזה".

אילון מאסק ו-"הסמל של קיבוץ כפר עזה". צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הסיור נערך בגשם שוטף, והמשתתפים, כולל מאסק, עטו אפודי מגן. בפוסט שפרסם בעמוד ה-X שלו כתב נתניהו כי "סיירתי עם אילון מאסק בקיבוץ כפר עזה כדי להראות לו מקרוב את הפשעים נגד האנושות שביצע החמאס". כמו כן, מאסק שמע מממלא מקום ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן, ומנציג דובר צה"ל, ליעד דיאמונד, סקירה על הטבח בקיבוץ. בין היתר, הוצגה לו מיטה על גלגלים, שזכתה לתואר "הסמל של קיבוץ כפר עזה".

במהלך הסיור ביקרו נתניהו ומאסק בבית משפחת ליבשטיין, שם שמע המיליארדר את סיפור הגבורה של אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה, שנרצח בבוקר ה-7 באוקטובר בחילופי אש עם מחבלים שחדרו לקיבוץ. לאחר מכן המשיכו נתניהו ומאסק לבית משפחת איתמרי, שם הוא שמע את סיפור המשפחה ועל הילדה אביגיל עידן בת ה-4, שהוריה נרצחו והיא נחטפה לעזה ושוחררה אתמול משבי החמאס. בבית המשפחה הוצגו לו, על ידי נציג דובר צה"ל, תמונות שצולמו ימים אחדים לאחר הטבח. לסיום, סיירו ראש הממשלה ומאסק בשכונת הצעירים בכפר עזה, שספגה את מירב האש בזוועות ה-7 באוקטובר.

הסיור לווה על ידי ראש אגף התכנון בצה"ל, האלוף אייל הראל, והשתתף בו כדורסלן העבר עומרי כספי, שהיה ממתכנני הביקור של מאסק בישראל.

לאחר הסיור כתב מאסק בעמוד ה-X שלו: "מעשים מדברים חזק יותר ממילים". הוא לא ציין בו את הביקור בכפר עזה, או שהוא מבקר בישראל.

צילום: עומר מירון, לע"מ

כחלק מהביקור הוצג למאסק סרטון ובו נראים מעשי זוועה נוספים ביצע החמאס ב-7 באוקטובר. בהמשך הוא ונתניהו הגיעו למשכן הכנסת, שם הם ניהלו שיחה פומבית, ששודרה בשידור חי ב-X. מאסק אמר במהלכה כי "היה מזעזע לראות את המראות" בכפר עזה ובסרטון. "זה היה מטריד במיוחד עבורי לראות את השמחה של האנשים שהרגו חפים מפשע, כולל ילדים, תינוקות וחסרי ישע. ליהנות מרצח של אזרחים זה מרושע". הוא ציין כי בניגוד לחמאס, ישראל מנסה להימנע ככל הניתן מהרג של אזרחים, והביע דאגה מההפגנות נגד ישראל ברחבי העולם. לצד זאת, הוא קרא לשיקום רצועת עזה לאחר המלחמה.

נתניהו תיאר באוזני מאסק והצופים בשיחה חלק מהזוועות שביצע החמאס, כולל מעשי רצח ואונס, ואמר כי "חמאס זה כת של מוות". הוא לא ציין את ההאשמות נגד מאסק בדבר הפצת אנטישמיות בפלטפורמה שלו ולא ביקש את התייחסותו לכך. עם זאת, הוא רמז לכך לאחר שמאסק אמר כי "צריך לנטרל את התעמולה של החמאס", וראש הממשלה השיב: "אני מקווה שתהיה מעורב בזה".

הביקור של מאסק – חלק מ-Israel Washing?

ביקורו של מאסק בישראל נערך לאחר שבתקופה האחרונה ביקרו אותו גורמים שונים בארץ ובחו"ל, בטענה שהוא מאפשר לפרסם ב-X תכני שנאה, כולל אנטישמיות – עוד לפני המלחמה של ישראל והחמאס, ובפרט במהלכה. בין היתר, מאסק הגיב לציוץ אנטישמי, שטען שאין ליהודים זכות דיבור, בטענה שהם בין אלה שמקדמים שנאה ללבנים, במילים: "זו אמת לאמיתה". על הגופים שביקרו אותו נמנים הליגה נגד השמצה והמרכז למאבק בשנאה דיגיטלית, שאותו מאסק אף תבע.

כתוצאה מההאשמה של מאסק ו-X באנטישמיות, כמו גם משינויים שהוא ביצע בפלטפורמה מאז שרכש אותה, איימו מפרסמים בולטים בה וחברות ענק בביטול הפרסום. מסמכים פנימיים של X, שחשף הניו יורק טיימס באחרונה, כללו מפרט של יותר מ-200 מותגים גדולים שנוהגים לפרסם בפלטפורמה – ביניהם Airbnb, אמזון, קוקה קולה ומיקרוסופט, שרבים מהם כבר הפסיקו, או שוקלים להשהות, את המודעות שלהם בה. על פי אותם מסמכים, החברה עתידה להפסיד השנה כתוצאה מכך יותר מ-75 מיליון דולר.

אילון מאסק, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וציג צה"ל בסיור בכפר עזה, הבוקר (ב').

אילון מאסק, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וציג צה"ל בסיור בכפר עזה, הבוקר (ב'). צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מאסק נקט באחרונה בכמה צעדים למאבק באנטישמיות בפלטפורמה, בהם הבטחה שחשבונות ופוסטים שמקדמים שנאת ישראל יימחקו, אולם נראה שאלה נעשים יותר כניסיון למנוע את ביטול פרסום המודעות והירידה הצפויה בהכנסות, ופחות ממניע אידיאולוגי. או, אם תרצו, סוג של Israel Washing.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים