מרגש: ההתנדבות של ההיי-טק לטובת תושבי הדרום והחיילים נמשכת

בחלקו הרביעי של הפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים: תרומות של אברא, אוברוולף, בינת, סיילספורס, SQLink ועוד

עובדים באוברוולף מעניקים חבילה במסגרת הפרויקט שיזמה החברה.

ההתנדבות והתרומות של הציבור הישראלי בכלל ושל ההיי-טק הישראלי בפרט למען תושבי הדרום וחיילי צה"ל שלוקחים חלק במלחמה לא נפסקות, ולמעשה נמשכות במלוא העוז. כתבה זו היא חלק רביעי בפרויקט המתגלגל של אנשים ומחשבים, שסוקר את היוזמות של חברות, גופי ואנשי היי-טק, לשותפות כל ישראלית במאמץ המלחמתי. לחלק הראשון של הפרויקט לחצו כאן, לחלקו השני – כאן, ולזה השלישי – כאן.

חברות ואנשים מההיי-טק שטרם השתתפו בפרויקט ומעוניינים לפרסם כאן את תרומתם והתנדבותם מוזמנים לפנות אליי במייל זה. יודגש כי היוזמות והפרויקטים השונים מובאים כאן לפי סדר ה-א"ב.

אברא

החברה השיקה פלטפורמה בשם בית ישראלי, שמאפשרת חיבור והתאמה בין משפחות שמחפשות פתרונות אירוח לתקופת המלחמה לכאלה שמארחות, או לבתים שפנויים לאירוח. ההתאמה מבוצעת על פי פרמטרים שונים: אזור מבוקש בארץ, מספר ילדים, תינוקות, גישה לנכים, חיות מחמד ועוד. שי אוזון, מנכ"ל אברא, סיפר שהחברה פיתחה את הפלטפורמה "בזמן שיא, על מנת לסייע למשפחות שאיבדו את ביתן או כאלה שזקוקות לקורת גג שקטה למצוא משפחה מארחת. אנחנו מקווים כי בכך נזרז את תהליך ההתאמה האוטומטי ונצליח לחבר בין משפחות".

משפחות שמעוניינות לארח או להתארח מוזמנות ללחוץ כאן.

אוברוולף

חברת הגיימינג אוברוולף מזמינה את הציבור לתרום לרכישת ציוד ואוכל לחיילי צה"ל. החברה, שרבים מעובדיה נמצאים כעת במילואים, או שהינם אנשי צבא בעבר, פתחה חמ"ל לגיוס כספים ותרומות לציוד הנדרש לחיילים שנמצאים בחזית – מאוכל ועד לציוד צבאי. את המידע על חוסרים מקבלים עובדי אוברוולף מחיילים ומילואימניקים הנמצאים בשטח, ואת הציוד שנרכש ונתרם הם משנעים לכל חלקי הארץ.

מי שמעוניין לתרום לפרויקט מוזמן להיכנס לכאן. חיילים שחסר להם ציוד או מזון מוזמנים לפנות לחברה במייל זה.

ארגזים ש-"העמיסו" עובדי אינקרדיבילד.

ארגזים ש-"העמיסו" עובדי אינקרדיבילד. צילום: יח"צ

אינקרדיבילד

חברת התוכנה התגייסה לסייע לחיילי צה"ל ורכשה ציוד שנועד לתמוך במערך הלחימה, אל מול הצרכים הלוגיסטיים שהחיילים זקוקים להם. המוצרים שנרכשו הם מטענים ניידים, מגבות, גופיות, גרביים, פנסי ראש, שקי שינה, אטמי אוזניים, מוצרי היגיינה ועוד.

אפוריה

אפוריה מציעה את שטח המשרדים שלה ברחוב החשמונאים 100 בתל אביב לתושבים מהדרום שמחפשים מקום שממנו אפשר לעבוד. בנוסף, החברה מארגנת קמפיין תרומות כדי לסייע לנזקקים. לפרטים נוספים ניתן ללחוץ כאן.

בינת

החברה מציעה, בהתנדבות וללא עלות, הקמת מערך מוקד טלפוני לעמותות ולגופי ההתנדבות שתומכים באזרחי המדינה בקווי העימות, כמו גם לכוחות הביטחון. המוקד הטלפוני יסייע ביצירת קשר מהיר עם הממשקים הרלוונטיים, כמו מתנדבים וספקים. מומחי בינת יסייעו באפיון המוקד, הקמה מהירה, תפעול, הדרכת משתמשים ותמיכה מלאה.

מערך המוקד הטלפוני כולל מערכת לניתוב שיחות (IVR), קבלת שיחות בשלוחות טלפון קוויות וניידות של המתנדבים, והפקת דו"חות ומסכי זמן אמת. הוט עסקים נרתמה למיזם ומספקת קווי תקשורת שיאפשרו הוצאת שיחות מהמוקד ללא עלות.

עמותת הותיר אחריו חברה לתמיכה נפשית לבנות ולבני זוג של חללי צה"ל (שלא היו נשואים.ות לחללים) היא העמותה הראשונה שהסתייעה בבינת להקמת מוקד טלפוני. בנוסף, בינת תומכת ומסייעת במוקדים של כוחות הביטחון.

ליצירת קשר עם החברה לטובת הקמת המוקד הטלפוני ניתן לפנות לחני כהן בטלפון 077-8985020 או במייל.

ג'פריס

בנק ההשקעות ג'פריס, אחד הבנקים הגדולים בעולם, שמעורב בהשקעות גם בחברות היי-טק בישראל, הודיע כי העובדים ובעלי המניות שלו גייסו 8.6 מיליון דולר לסיוע למלחמה בדרום. התרומות יינתנו בעיקר לבתי חולים וארגוני הצלה, בהם מגן דוד אדום, איחוד הצלה, זק"א ובתי החולים סורוקה, ברזילי, קפלן, שמיר (אסף הרופא) ואיכילוב. תרומה נוספת תועבר לארגון נט"ל, שמספק מענה פסיכולוגי לתושבי הדרום באמצעות ניידות שמגיעות אליהם.

ג'פריס היא חברת בנקאות והשקעות הון גלובלית, שיש לה יותר מ-40 סניפים ברחבי העולם. ביוני 2022 פתחה החברה שלוחה בישראל, עם תוכניות להיות מעורבת, דרך המגזר הפיננסי, בהשקעות בחברות ישראליות – תוכניות שכאמור מתממשות.

ווקמי

גם עובדות ועובדי ווקמי הקימו חמ"ל לניהול מערך תרומות. מאז פרוץ המלחמה סייעו עובדי החברה לעשרות בקשות מגדודים שונים, בין אם ברכישת ציוד טקטי חיוני (קסדות, אפודים, פנסים, פליזים ועוד), ובין אם במוצרי מזון והיגיינה, והקימו מערך לשינוע ציוד זה אל הגדודים. עד תום הלחימה תרכז החברה במשרדיה שברחוב וולטר מוזס 1 בתל אביב (קומה 2) איסוף תרומות – מזון וציוד לחיילים, ותשנע אותן לגדודים הרלוונטיים. הציבור מוזמן להגיע להשאיר תרומות בימי חול בשעות 10:00 עד 14:00.

כמו כן, עובדי החברה התגייסו בגיוס משמעותי של כספים לטובת החיילים, בנוסף לתרומות ולמימון שסיפקו ווקמי עצמה והמייסד והמנכ"ל, דן עדיקא. בנוסף, בחברה יודעים לספר שמספר ניכר של עובדים פתחו את בתיהם לאירוח משפחות מהדרום.

טסלה

חברת הענק של אילון מאסק הודיעה כי היא פותחת את כל עמדות הטעינה של מכוניותיה בישראל – בחינם. הטעינה מתאפשרת ב-17 העמדות של החברה ברחבי הארץ, לרכבי טסלה בלבד.

בימים האחרונים הובעה ביקורת נרחבת ברחבי העולם נגד חברה אחרת של מאסק – טוויטר/X, בטענה שהפלטפורמה מאפשרת שיח שנאה אנטישמי ואנטי ישראלי, כמו גם פייק ניוז נגד ישראל. לטענת המבקרים, הפלטפורמה ממשיכה לאפשר זאת גם בימים אלה, לאחר הטבח בדרום, שזעזע את העולם. האיחוד האירופי אף שלח אולטימטום לטוויטר/X (וגם, בנפרד, למטא), שבמסגרתו היא נדרשת להגיב לנושא בתוך יממה, ולא – היא תיחשב כמפרה את החוק האירופי.

מערך הדיגיטל הלאומי

הפרויקט הבא הוא עוד דוגמה לשיתוף פעולה פורה בין תעשיית ההיי-טק לממשלה: חברות היי-טק רבות ובולטות פתחו מוקד טכנולוגי לסיוע במצב החירום המיוחד, בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי. המוקד קרוי ערבה (ר"ת עזרה ראשונה בטכנולוגיה ובהטמעה), והוא נותן מענה לגופי המגזר הציבורי. חברות ההיי-טק הן שמפעילות את המוקד ומערך הדיגיטל הלאומי משמש כגורם מתכלל, שמרכז פניות ממשרדי הממשלה ומגופים ציבוריים, ומחבר אותן לחברות טכנולוגיה רלוונטיות, שבתורן נותנות את המענים לצרכים אלה בהתנדבות.

ביוזמה מעורב פורום חברות הצמיחה, שכולל, בין היתר, את מאנדיי, וויקס, פייבר (Fiverr), יוניטי וברינג (Bringg). מטרת המוקד היא לסייע למשרדי הממשלה ולגופים הציבוריים לשפר את השירות הניתן לאזרחים בכל הצרכים הנוגעים למלחמה.

נו טראפיק

בין החברות שהקימו במשרדים שלהן נקודות איסוף לתרומות ללוחמים בשטח ניתן למצוא את נו טראפיק, שפועלת בתחום ניהול התנועה המתקדם ושמשרדיה נמצאים ברחוב יגאל אלון 53 בתל אביב. כמו כן, מנכ"ל החברה, טל קרייזלר, ועובדים נוספים ששירתו ב-669, הצטרפו לעמותת בוגרי היחידה, שתומכת בלוחמיה ובלוחמים מיחידות אחרות. אנשי נו טראפיק אוספים מזון, ציוד היגיינה וביגוד, ושולחים את התרומות היישר ללוחמים בחזית הדרומית.

נונטי מדיה

החברה מציעה למתנ"סים ולהיכלי תרבות שמארחים את ילדי עוטף עזה הקרנות פומביות של סרטים בחינם. היא מציעה מגוון סרטי קולנוע להקרנות פומביות ללא תשלום, כדי לסייע להפיג במעט את המתח שעובר על ילדי העוטף בימים טרופים אלה. נונטי מדיה מאגדת את קטלוגי הסרטים של מירב המפיצים בישראל ובחו"ל, בין היתר של דיסני, סוני, פוקס, יוניברסל, פארמונט, יונייטד קינג, סרטי לב, סרטי נחשון, רד קייפ ,פילמהאוס ושובל.

מתנ"סים והיכלי תרבות שמעוניינים שהסרטים יוקרנו בהם מוזמנים לפנות למייל או לווטסאפ 052-6842248.

סיילספורס

ענקית הענן וה-CRM הרימה תרומה של שלושה מיליון דולר, על מנת לסייע בצרכים המיידיים שנוצרו בעקבות מתקפת הטרור ומלחמת חמאס-ישראל. הכסף נתרם לשלושה ארגונים: איחוד הצלה, העמותה להצלת הילד והעמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה, וזאת על מנת לספק סיוע בסיסי, מזון, ציוד ותמיכה נפשית לנפגעים.

Nucleai

Nucleai היא חברת תוכנה שפיתחה טכנולוגיה שמבצעת התאמה של תרופות לחולי סרטן, והיא הוקמה על ידי בוגרי יחידת 9900. החברה אספה כסף מעובדיה – והכפילה את הסכום הכללי. ב-Nucleai אומרים שעד כה נאספו מהעובדים 30 אלף שקלים והחברה הוסיפה 30 אלף. בעזרת הכסף הזה נרכש ציוד צבאי לחיילים.

‎החברה, שרבים מעובדיה נמצאים כעת במילואים, או שהינם אנשי צבא לשעבר, מאפשרת לעובדיה לצאת להתנדבויות על חשבון זמן העבודה, ואף ריכזה עבורם כמה מקומות שבהם ניתן להתנדב.

Road2

מרכז החדשנות החיפאי פותח את שעריו לכל המעוניין. המרכז, שמלווה בשגרה עשרות חברות סטארט-אפ, כולל מתחמי משרדים, מטבח וחדרי מנוחה, ונמצא בצמוד לתחנת הרכבת מרכז השמונה. המרכז פונה לכל מפוני אזור עוטף עזה ושאר הציבור שצריך מקום לעבוד בו להגיע אליהם. לתיאום ניתן ליצור קשר עם המנכ"ל, יעקב דימנסקי, בטלפון 052-4602844.

ארגזים על ארגזים במשרדי SQLink, לתרומה לחזית.

ארגזים על ארגזים במשרדי SQLink, לתרומה לחזית. צילום: יח"צ

SQLink

החברה תרמה ארגזים של חומרי גלם ומזון למסעדת האחים בתל אביב, שהכינה מנות מבושלות וכריכים, שהועברו לגדודים בגזרה הדרומית (צה"ל דחה בתחילה את התרומה בטענה שהאוכל לא כשר, ואחר כך החברה הקימה במהירות מערך כשרות, על מנת שהתרומה תתקבל). כמו כן, נציגי SQLink יצאו לקניות בחנויות ציוד לחיילים ורכשו עבורם פליזים, גרביים, מגבות, תחתונים, ביגוד תרמי, כובעים, מוצרי היגיינה, מטענים ניידים ועוד. לאחר מכן, הם שינעו את הציוד לחיילים הזקוקים לכך בגזרות הדרומית והצפונית. בנוסף, החברה שלחה ערכות וציוד למשפחות שמתגוררות בעוטף עזה.

User1st

החברה, שמפתחת טכנולוגיה בתחום הנגישות הדיגיטלית לאתרי אינטרנט ולאפליקציות דיגיטליות, תבצע בדיקות נגישות וביצוע התאמות לאנשים עם מוגבלויות עבור אתרי ארגונים וחברות שנותנים כרגע שירותים לתושבי העוטף ולאזרחים וחיילים שמעורבים בלחימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים