ימים של מלחמה: עוד חברות היי-טק שנרתמות – ותורמות

ההתגייסות של חברות ההיי-טק והתקשורת למען תושבי הדרום והחיילים נמשכת ● חלק שלישי בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים

אנשי ונשות בזק חיפה למען החיילים.

רשימת החברות שהודיעו כי הן תורמות, בימים אלה של מלחמה, למען חיילי צה"ל ותושבי הדרום הולכת ומתארכת. מערכת אנשים ומחשבים ממשיכה בפרויקט שבו היא מפרסמת את התרומות הללו (לחלקו הראשון של הפרויקט לחצו כאן ולחלקו השני – כאן), ומזמינה חברות נוספות שמעוניינות להשתתף בו לשלוח אליה פרטים על הפעילות הרלוונטית שלהן במייל זה.

מיד רשימה נוספת של חברות, לפי סדר ה-א"ב, אבל לפני כן, פרויקט יפה מאוד שמשך את תשומת לבנו, שמרכזת יעל אסיא. במסגרת הפרויקט, היא מרכזת איסוף לפטופים למפוני בארי וניר עוז. כל מי שיש לו לפטופים שלא בשימוש, שעובדים או שניתן להכשירם בקלות יחסית, מוזמנים למלא את הטופס הזה. קיימת עדיפות לארגונים שיש להם כמות של לפטופים לתרומה. אסיא מסרה כי "כרגע אנחנו מחפשים 250 לפטופים. נוכל לסייע בהכשרת המחשבים ובשינועם".

אורקל

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי היא תורמת מיליון דולר למגן דוד אדום ויוצאת בקמפיין גיוס תרומות עולמי רחב בקרב 150 אלף עובדיה ברחבי תבל. החברה התחייבה להכפיל את התרומה ולתרום סכום זהה על כל סכום שיגויס במסגרת הקמפיין, ללא כל הגבלה.

אורקל תומכת בשעות קשות אלה גם במאות העובדים והעובדות שלה בישראל, שמהם גם תושבי הדרום ועובדים שגויסו לשירות מילואים פעיל, ומסייעת להם במגוון דרכים. בנוסף, החברה העולמית פרסמה הודעת תמיכה בישראל.

אייקון גרופ

החברה נרתמה לספק מעל 2,000 מטענים ניידים לגדודי צה"ל שונים בשטח.

בזק

קבוצת התקשורת מסרה שהיא תורמת מזון, טאבלטים, מחשבים ניידים ומטענים ניידים, וכן מחברת לאינטרנט מקלטים, כמו גם דירות שאליהן פונו תושבים מהדרום. בבזק אומרים שהחברה הפכה את משרדיה ברחבי הארץ למוקד לאיסוף תרומות לחיילים ולתושבי הדרום ותרמה מזון, טאבלטים מחשבים ניידים ומטענים ניידים. כמו כן, טכנאי החברה פועלים במתכונת חירום, ומתקנים את תשתיות האינטרנט והטלפון שנפגעו מטילים. הם אף מגדילים את תשתיות התקשורת של צה"ל, בתי חולים ומוקדי חירום.

פעילות נוספת של החברה מתבצעת בשיתוף פעולה עם העמותות עוגה בהפתעה ורוח טובה. העובדים של החברה והעמותות מקיימים שיחות עם כ-2,000 קשישים בודדים, על מנת לבדוק מה מצבם לאור המצב הביטחוני ולאפשר לתת להם מענה. יחד עם עמותת אור למשפחות, עובדי בזק יחלקו ערכת סיוע למשפחות הנופלים.

בזק בינלאומי Tech

החברה יצאה בכמה יוזמות למען המשפחות המפונות מהדרום וחיילי צה"ל. בהודעת החברה נמסר כי היא מסייעת ל-300 משפחות המפונים מעוטף עזה ושוהים באולפנת רעות בפתח תקווה, ותדאג להן לארוחות חמות. בנוסף, היא תרמה ארגזי מצרכי מזון לעמותת המטבח של נטלי, שמבשלת אוכל חם לפצועים ולמשפחות מפונים בעיר. החברה גם תרמה ארגזי מזון ומוצרי היגיינה למשפחות הנפגעים, חיילי צה"ל ותושבי עוטף עזה.

כמו כן, בזק בינלאומי Tech רכשה 200 רצועות לנשקים עבור רוכב שמיים – יחידה מובחרת בצה"ל, שמשתייכת לחיל התותחנים.

הייטקזון

הייטקזון מציעה ללקוחותיה להצטרף אליה לתרומה של ערכות חיוניות לחיילים. היא הודיעה שהיא תורמת 1,000 ערכות חיוניות לחיילי צה"ל, שכוללות, בין השאר, סוללות נטענות לטלפון, סטים של ביגוד תרמי, סטים של מגבות ושמיכות מיקרופייבר, וסטים של נאוטיקה, שכוללים שלישיית תחתוני בוקסר או שלישיית טי-שרטים. לקוחות המועדון עובדי חברות ההיי-טק הוזמנו להצטרף לתרומת הערכות הללו, ועל כל תרומה של 90 שקלים תיתרם ערכה נוספת.

בנוסף, מאפשרת הייטקזון לתרום ערכה צוותית במחיר עלות של 500 שקלים. ערכה זו כוללת בוסטר התנעה, ערכת קפה, סט של שש מגבות וערכת הישרדות. הייטקזון תשנע את החבילות ליחידות הצבא, באמצעות מערך הלוגיסטיקה שלה.

החמ"ל של מאנדיי.

החמ"ל של מאנדיי. צילום: יח"צ

מאנדיי

החל מפרוץ האירועים בשבת בבוקר, צוותי מאנדיי מסייעים בריכוז יוזמות אזרחיות ובבניית תשתית טכנולוגית פשוטה ומבוססת נתונים, כדי לאפשר מתן סיוע יעיל וממוקד. מעל 150 עובדיה לוקחים חלק בהנגשת הפלטפורמה של החברה, כך שניתן יהיה לבצע התאמה מהירה וקלה לצרכים הפרטניים של כל יוזמה.

במאנדיי מעריכים, נכון לאתמול, כי כ-2,000 משתמשים עובדים באמצעות מערכות מאנדיי לצרכי תמיכה במאמצי הסיוע וההצלה. בין הפרויקטים שנכללים במאמץ זה: ריכוז פרטיהן של אלפי משפחות מארחות ומשפחות מפונות, חיבור 50 מתנדבים למערך לקיחת דמים וטיפול במנות דם, סיוע לחמ"לים שונים שהוקמו ביוזמות אזרחיות, בהם של משפחות חטופים, ציוד לוגיסטי, טרמפים לחיילים וסיוע למשפחות משרתי מילואים. רבים מפרויקטים אלה נעשים יחד עם ארגונים שונים מהמחאה, שפועלים כרגע כארגוני התנדבות אזרחית.

בנוסף, הפלטפורמה של מאנדיי משמשת את מוקדי פניות הציבור של משרד הרווחה, שמקבלים נתונים מגורמים שונים כמו המשטרה ופיקוד העורף בנוגע לצרכים הקשורים לשירותי הרווחה. במקביל, צוות החירום של החברה, שפועל כל השנה מסביב לעולם באזורי אסון, נמצא בקשר עם גופי חירום והצלה שונים בישראל על מנת לבחון כיצד ניתן לסייע ולתרום לניהול המאמצים במגוון תחומים. כמו כן, מאנדיי העבירה כ-250 ק"ג של מזון לבית החולים ברזילי, עבור אנשי צוות, למשפחות ולשטח כינוס צבאי שנמצא באזור.

עמותת תפוח

העמותה הודיעה כי היא מגבירה את פעילותו של קו הסיוע מתחברים, שנותן מענה וסיוע בנושאים דיגיטליים בחמש שפות שונות לאלפי ישראליות וישראלים. בין הנושאים: מילוי טפסים באינטרנט, הזמנת קניות אונליין, שימוש באפליקציות כמו ווטסאפ וזום, קביעת תור לרופא אונליין, חיפוש מידע ברשת, שימוש באפליקציות של שירותים חיוניים וכדומה.

אחת העמדות של פלאפון בשטח.

אחת הניידות של פלאפון בשטח. צילום: יח"צ

פלאפון

חברת התקשורת תרמה טלפונים סלולריים ואלפי מטענים ניידים לכוחות הביטחון ולתושבי עוטף עזה. המטענים ישמשו את התושבים והכוחות באזורים ובשטחים שבהם קיימים קשיים באספקת החשמל. בנוסף, תרמה פלאפון מאות כרטיסי סים ללוחמים הזקוקים לכך. כמו כן, החברה מסרה כי היא החלה להפעיל ניידות שירות ותיקונים חינמיים עבור חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לקוחות כל החברות. הניידות, שיגיעו לבסיסי צה"ל ולשטחי הכינוס בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, יספקו גם עמדות טעינה למכשירי אנדרואיד ו- iPhone. במקרה של מכשיר שאינו בר תיקון או תקלה מורכבת הדורשת החלפת מכשיר, החיילים יקבלו מכשיר חלופי ללא עלות.

עוד הודיעה פלאפון שהיא תאסוף מהציבור תרומת מטענים ומטענים ניידים לטלפונים סלולריים עבור חיילי צה"ל. איסוף המטענים ייעשה בנקודות פלאפון בכל רחבי הארץ.

עם תחילת הלחימה מסרה החברה שלאור המצב הביטחוני, היא תעניק לכלל לקוחותיה תוספת גלישה של 50 ג'יגה. החבילה ניתנה להם אוטומטית.

פלייטיקה

החברה מסרה כי היא נרתמת לעזור לעובדיה, משפחותיהם, תושבי הדרום והחיילים. בהודעת פלייטיקה צוין שהיא מעניקה מימון לטיפול פסיכולוגי לכל עובד ועובדת שמעוניינים וזקוקים לכך. בנוסף, היא מאפשרת לקבל תמיכה נפשית וטיפול בחרדה עם פסיכותרפיסטית למבוגרים, ותמיכה לילדים בלחץ וחרדה עם פסיכולוגית חינוכית. כמו כן, צוות הרווחה של החברה מרכז ומעביר מזון, ציוד פארמה והיגיינה וציוד בסיסי לעובדים שגויסו או בני משפחה שזקוקים לכך.

פלייטיקה מסייעת גם באירוח משפחות. החברה מרכזת בקשות של עובדים ועובדות שמעוניינים לארח משפחות מקו האש ותישא בהוצאות הכרוכות בכך, ובכלל זה הסעות למשפחות המארחות, אספקת צעצועים וספרים לילדים, ועזרה כלכלית למשפחה המארחת. כמו כן, היא תרמה אפודים קרמיים, באמצעות עמותת פעימת הלב. בנוסף, בימים אלה מנהלת פלייטיקה מבצע לאיסוף תרומות במשרדיה עבור חיילים ותושבים בדרום הזקוקים לכך, והיא תעביר אליהם את התרומות שייאספו.

פרטנר

קבוצת התקשורת מסרה שלאור המצב הביטחוני הרגיש, היא משדרגת את לקוחות הסלולר שלה לדור 5. הטכנולוגיה תאפשר ללקוחות חוויית שימוש טובה יותר בגלישה ובשיחות, ותקשורת רציפה ומהירה יותר עם יקיריהם, וכן תגשר על העומסים הנקודתיים שחווה רשת דור 4 בימים אלה. המעבר לדור 5 ייפתח באופן אוטומטי, ללא תשלום נוסף וללא צורך בפנייה לשירות הלקוחות. לאור מספר הלקוחות הגבוה, התהליך יהיה הדרגתי וצפוי להסתיים עד מחר (ה'). השירות תלוי בהימצאות מכשיר תומך דור 5 ובזמינות האנטנות במרחב. ההטבה תינתן כרגע למשך כחודש.

כמו כן, לאור המצוקה הגדולה בהטענה ובתיקונים של מכשירי סלולר, ולאור הדרישות הרבות שעולות מכוחות הביטחון בשטחי הכינוס הפתוחים, פרטנר יורדת דרומה עם ניידת תיקונים ועמדות הטענה למכשירים סלולריים.

החל מתחילת המלחמה פרטנר תורמת ומגייסת לגדודי החיילים בשטח, לאנשי כוחות הביטחון ולתושבי העוטף ציוד רב, בין היתר מטענים ניידים, מכשירים סלולריים, טאבלטים, מחשבים ניידים, אוזניות וסימים. החברה אף גיבשה סיירת מתנדבים שמגיעים ללקוחות שלה ברחבי הארץ לכל צורך, ובנוסף מגיעה לבתי החולים, לחלוקה של ציוד נדרש.

קלאודזון

עובדי ועובדות החברה הקימו במשרדיה חמ"ל לניהול מערך תרומות לסיוע לחיילים בשטח, ברכישת ציוד חיוני ומוצרי מזון והיגיינה. ניתן ליצור קשר עם החברה לאספקת מוצרים עבור החיילים בטלפון 050-3296524, ולהביא ציוד לרחוב המסגר 66 בתל אביב. בנוסף, קלאודזון סייעה באיסוף תרומות לרכישת 50 אפודים קרמיים עבור לוחמים ולוחמות בחזית.

שמיר אופטיקה

חברת הטכנולוגיה לתחום האופטיקה שמיר אופטיקה מסרה שכל חייל או איש כוחות הביטחון שמרכיב משקפיים וזקוק לזוג חדש, במקרה שהמשקפיים נשברו או בכל מצב חירום אחר, מוזמן לפנות לחברה דרך הווטסאפ 050-2245655.

AnD ventures

קרן הון-הסיכון AnD ventures גייסה סכומי כסף בהיקף משמעותי ממשקיעי האם שלה ומגופים וחברות איתן בקשר. הקרן לא מסרה את ההיקף המדויק. בנוסף, העובדים וההנהלה של החברה מתנדבים לסיוע, בעיקר באמצעות עמותת Brothers and sisters for Israel (אחים ואחיות למען ישראל), שהוקמה על ידי אייל נווה, בן זוגה של לי מוזר, מייסדת הקרן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים