האם נפתח הפתח לאישור עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן בבריטניה?

מיקרוסופט ביקשה מהרגולטור הבריטי לבחון מחדש את החלטתו לא לאשר את העסקה, וזה הבטיח "לשקול את הבקשות בקפידה" ● רשות התחרות הבריטית פתחה את הנושא להערות הציבור, מה שלפי אנליסטים יכול לקרב את אישור הרכישה

הרכישה שלה ב-69 מיליארד דולר שינתה את נוף הגיימינג. אקטיוויז'ן בליזארד. מיקרוסופט.

אחרי שקיבלה את האישור הרגולטורי בארצות הברית לרכישת אקטיוויז'ן בליזארד, בעסקה ששווה 69 מיליארד דולר, מיקרוסופט מנסה לשנות את המצב גם בבריטניה. החברה טוענת שההחלטה הקודמת, מאפריל, של ה-CMA – רשות התחרות בשווקים הבריטית, שלא לאשר את הרכישה צריכה להיבחן מחדש.

הענקית מרדמונד מתבססת בבקשתה על ההתחייבויות שהחברה סיפקה לנציבות האיחוד האירופי, שבעקבותיהן הוא אישר את הרכישה, על העסקה שלה עם סוני למתן רישיון לעשור של כותרי המשחק המובילים של אקטיוויז'ן, כולל Call of Duty, ועל הסכמים שעליהם היא חתמה עם אנבידיה ועם חברות נוספות. מיקרוסופט ציינה שהפרת ההסכם שלה עם האיחוד האירופי לגבי הסכמי הרישיון לעשור שלאחר השלמת העסקה תעמיד אותה בסכנת קנסות של עד 10% ממחזורה העולמי, שהסתכם בשנה שעברה ב-19.8 מיליארד דולר.

ההחלטה הסופית בעניין האישור, או אי האישור, בבריטניה של העסקה אמורה להינתן ב-29 באוגוסט ובצעד נדיר יחסית, ה-CMA החליט לפנות לציבור הבריטי כדי שיביע את דעתו בנושא לפני שתתקבל ההחלטה. בריטים שרוצים לשלוח את התגובות שלהם צריכים לעשות זאת בשלושת הימים הקרובים, עד לסוף השבוע הנוכחי.

בינתיים נמסר מהרשות כי שקילה מחדש של ההחלטה, לאור השתנות התנאים בשטח, היא אכן אפשרית לפי החוק, אם כי אין הרבה תקדימים לכך. ה-CMA הודיע כי "נשקול את הבקשות של מיקרוסופט בקפידה, יחד עם תגובות אחרות של גורמים מעוניינים, לפני המועד הסטטוטורי האחרון – ה-29 באוגוסט". בהודעה זו, הרשות פתחה את הדלת להערות גם של צדדים עסקיים שלא מעוניינים שהעסקה תתרחש. עם זאת, לפי אנליסטים בשוק, הפתיחה לפניות הציבור היא לטובתה של מיקרוסופט, כך שהתגברו הסיכויים שהיא תקבל מהבריטים את האישור המיוחל – מה שיאפשר לה להשלים את העסקה לפני המועד האחרון שלה, שעומד, נכון לעכשיו, על ה-18 באוקטובר השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים