הנציבות האירופית אישרה את רכישת אקטיוויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט

לאחר חקירה מעמיקה וארוכה הנציבות האירופית אישרה את עסקת הרכישה, ומיקרוסופט מצידה התחייבה לכמה מגבלות, שיאפשרו לתושבי האיחוד האירופי להשתמש בכל פלטפורמת ענן לצורך הזרמת המשחקים

מקבלת צו מניעה זמני בארה"ב. רכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט.

לאחר חקירה "מעמיקה", אישרה הנציבות האירופית את רכישת אקטיוויז'ן-בליזארד על ידי מיקרוסופט. החקירה החלה בנובמבר האחרון, כאשר הנציבות ציינה את ההתרחבות הפוטנציאלית של מיקרוסופט לשוק משחקי הענן כדאגה עיקרית. זה היה רק ​​אחד מהמחסומים הרבים שמיקרוסופט התמודדה עמם, בהם מאבקים ממושכים עם ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית (FTC) ורשות התחרות והשווקים של בריטניה (CMA).

המסקנות העיקריות שאליהן הגיעה הנציבות האירופית בעקבות חקירתה הן, כי המיזוג של מיקרוסופט לא יהווה כל תמריץ לסרב להפיץ את משחקי אקטיוויז'ן לקונסולות סוני; גם אם מיקרוסופט אכן תמנע את המשחקים הללו מסוני, זה לא יפגע משמעותית בשוק הקונסולות; גם לפני המיזוג אקטיוויז'ן לא תאפשר את זמינות המשחקים שלה בשירותי מנויים של משחקים (כמו Xbox Game Pass); אם מיקרוסופט תהפוך את משחקי אקטיוויז'ן לבלעדיים לשירות הענן שלה, הדבר יפגע בצמיחת השוק בשל פגיעה בתחרות וגם ישפר את מעמדה של מיקרוסופט כמפתחת מערכות הפעלה למחשבים אישיים.

בתגובה, מיקרוסופט הסכימה לרישיון חינם שיאפשר לתושבים באזור האיחוד האירופי להשתמש בכל פלטפורמת ענן שירצו כדי להזרים את כל משחקי אקטיוויז'ן הנוכחיים והעתידיים, כמו גם רישיון המאפשר לספקי שירותי ענן לספק את השירותים הללו. הנציבות האירופית די שבעת רצון מהתוצאה הזאת, וקבעה, כי "התחייבויות אלה עונות במלואן על החששות שזוהו על ידי הנציבות בנוגע לתחרות ומייצגות שיפור משמעותי עבור הזרמת משחקי ענן בהשוואה למצב הנוכחי".

בהצהרה שפרסם מנכ"ל אקטיוויז'ן, בובי קוטיק, בעקבות ההחלטה, הוא אמר, כי "הנציבות האירופית ערכה תהליך יסודי ובלתי תלוי כדי לקבל הבנה מקיפה של המשחקים. כתוצאה מכך אישרה את המיזוג שלנו עם מיקרוסופט, למרות דרישה לתרופות מחמירות כדי להבטיח תחרות איתנה בתעשייה הצומחת במהירות שלנו. יש לנו שורשים עמוקים באירופה. החברה שלנו נוסדה בצרפת. קנדי קראש – אחד מהזכיונות המצליחים ביותר שלנו – נוצר בשוודיה, וההנהגה הבכירה של החברה שלנו מגיעה מרחבי האיחוד האירופי, כולל אוסטריה, גרמניה ושוודיה. אנו מתכוונים להרחיב באופן משמעותי את ההשקעות ואת כוח העבודה שלנו ברחבי האיחוד האירופי, ואנחנו נרגשים מהיתרונות שהעסקה שלנו מביאה לשחקנים באירופה וברחבי העולם. רוב הגיימרים בעולם משחקים בטלפונים ניידים. אירופה מילאה תפקיד מרכזי בפיתוח המשחקים, במיוחד המשחקים הניידים, ואנו מצפים שמפתחי משחקים אירופיים ימשיכו להניע צמיחה וחדשנות. לצוותים המוכשרים שלנו בשוודיה, בספרד, בגרמניה, ברומניה, בפולין ובמדינות רבות אחרות באירופה יש את הכישורים, השאיפות והתמיכה הממשלתית הדרושים כדי להתחרות ביעילות בקנה מידה עולמי. אנו מצפים שהצוותים הללו יגדלו וישגשגו בהתחשב בגישה הנחרצת אך הפרגמטית של הממשלות שלהם למשחקים".

אמנם זהו ניצחון גדול למיזוג, אבל צפויה לו עדיין דרך ארוכה לפני שיאושר, כי נוסף על חסימתו בבריטניה החברה תצטרך לנהל משא ומתן עם ה-FTC בשימוע שצפוי בחודש אוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים