התומכת החדשה בעסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן: אנבידיה

לקראת החלטת הרגולטורים באירופה הכריזה מיקרוסופט על שיתופי פעולה עם נינטנדו ואנבידיה, כדי להראות להם שרכישתה את אקטיוויז'ן לא תפגע בתחרות בשוק

מקבלת צו מניעה זמני בארה"ב. רכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט.

מיקרוסופט מגבירה את המאמצים שלה לנסות ולשנות את הנטייה של הרגולטורים שלא לאשר את עסקת הרכישה של אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 69 מיליארד דולר. מעבר לכך שנשיא מיקרוסופט, בראד סמית', נסע לפגישה עם ראשי ועדת ההגבלים של האיחוד האירופי כדי לנסות לפייס את דעתם, ביצעה החברה שתי הכרזות חשובות, שאמורות להראות שהרכישה לא תפגע בשוק המשחקים. זאת, כשהוועדה האירופית אמורה בקרוב להודיע על החלטתה בנושא.

ההכרזה הראשונה הייתה לפני ימים אחדים, על שיתוף פעולה עם נינטנדו. מיקרוסופט חתמה על הסכם מול היצרנית של סוויץ', קונסולת המשחק הניידת הפופולרית, שלפיו זו מתחייבת להציע את משחקיה עבור הפלטפורמות של נינטנדו במשך עשור לפחות. ההסכם כולל את השם המפורש של סדרת Call of Duty – שהיא זאת שנמצאת במוקד ההתנגדות של סוני ושל חברות אחרות לעסקה. מיקרוסופט מבטיחה שהמשחקים החדשים בסדרה הפופולרית יושקו בסוויץ' במקביל להשקתם בפלייסטיישן של סוני וב-Xbox שלה עצמה.

כמה ימים לאחר מכן, ואחרי הפגישה עם אנשי ועדת ההגבלים, ביצעה מיקרוסופט מהלך גדול אף יותר, כשהעבירה את אנבידיה מהצד של החברות המתנגדות לעסקה אל התומכות בה. שתי החברות חתמו על הסכם שלפיו מיקרוסופט תספק את משחקי ה-Xbox והמחשב האישי שלה גם לשירות המשחקים בענן של אנבידיה, GeForce Now, וגם כאן מדובר בעסקה ל-10 שנים לפחות.

על שירות הזרמת המשחקים של אנבידיה נמנים, לפי הדיווחים, כ-25 מיליון מנויים – כמות שזהה, פחות או יותר, לזו של המנויים לשירות ה-GamePass של מיקרוסופט עצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים