שיא: ת'רדס חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים בתוך חמישה ימים

הרשת החברתית מבית מטא ואינסטגרם - שהושקה ממש השבוע כמעין שיבוט/תחליף לטוויטר - הצליחה למשוך אליה רבים, כשלפי ההערכות, חלקם הגדול הוא פליטי הציפור הכחולה שמאסו באופן שבו מנהל מאסק את הפלטפורמה המצייצת

הרשת החברתית החדשה מבית מטא. ת'רדס, שפיתחה אינסטגרם.

הרשת החברתית החדשה ת'רדס (Threads) של אינסטגרם – היושבת תחת מטריית התאגיד מטא – עברה את ציון הדרך 100 מיליון משתמשים ועשתה זאת בתוך חמישה ימים בלבד ממועד השקתה. ההישג הופך את השירות החדש שמספק לעולם מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, לאפליקציה שמספר משתמשיה נסק הכי מהר בהיסטוריה.

האפליקציה, שהושקה ביום ד' שעבר, הגיעה לציון הדרך המרשים בתוך זמן קצרצר, ושברה אפילו את השיא הקודם שבו החזיק ChatGPT – הצ'אטבוט המגה-מצליח מבוסס הבינה המלאכותית היוצרת, שנזקק לחודשיים כדי להגיע למספר משתמשים זהה.

ת'רדס עוררה מיד את עניינם של הגולשים וצברה שני מיליון משתמשים רשומים כבר בשעתיים הראשונות לפעילותה. מספר המשתמשים טיפס בהתמדה מאז, ונכון ליום ו' האחרון הוא כבר עמד על יותר מ-70 מיליון חשבונות פעילים.

לפי הדיווחים, לא מדובר רק באנשים שנרשמו לפלטפורמה מסקרנות, אלא במשתמשים שגם מפרסמים ומעורבים בתוכן המופיע בשירות, שהוא למעשה רשת מיקרובלוגינג עם מגבלת תווים לפרסום, שממש-ממש מזכירה את טוויטר, הפלטפורמה שבבעלות אילון מאסק. כדי להבהיר כמה פעילות כבר מתקיימת בת'רדס – נכון ליום ה', יממה אחרי ההשקה, השירות כבר התגאה בלמעלה מ-95 מיליון פוסטים ו-190 מיליון לייקים שהתקבלו בו.

מהווה בסיס משתמשים רציני שעומד מאחורי ת'רדס. אינטגרם.

מהווה בסיס משתמשים רציני שעומד מאחורי ת'רדס. אינטגרם. צילום: BigStock

חלק מסוד ההצלחה: זמינות רק למשתמשים שכבר נמצאים באינסטגרם

אז מי הם המשתמשים שהציפו ככה את ת'רדס החדש ומדוע? ראשית מדובר בשירות שהוא שירות-בן של אינסטגרם ושיש בינו לבין הרשת החברתית הוויזואלית המצליחה, המבוססת על צילומים וסטוריז, קשר סימביוטי – לת'רדס נרשמים רק דרך אינסטגרם, משמע שראשית יש להיות משתמש 'אינסטה', ואז למשתמשים מוצעת מיד האפשרות ליבוא של כל אנשי הקשר והנעקבים שלהם אל הפלטפורמה החדשה. שנית, מדובר בשירות שמתיימר לספק לאנשים בדיוק את מה שטוויטר מציעה, אבל באופן פחות מטלטל ותובעני – שני תיאורי מצב שנגזרים מהתנהלות טוויטר מאז שמאסק החל לשלוט בה, ביד רמה.

היות ת'רדס כפילה או שיבוט של טוויטר הוא עניין הברור לכל, וזאת על אף שמטא טוענת כי היא לא מייעדת ספציפית את ת'רדס להחליף את טוויטר. לדבריה, האפליקציה פשוט תשמש אלטרנטיבה למי שמחפשים פלטפורמת מדיה חברתית מבוססת תוכן כתוב.

מטא, כמובן, מתלהבת מהצלחת השירות החדש שלה, כמו גם מהנהירה אליו, שלפחות חלקה מיוחסת לנוטשי הציפור הכחולה, אך החברה עדיין מחכה לראות אם האפליקציה מסוגלת לשמר משתמשים לאורך זמן. על אף שניתן לראות בשירות פעילות ערה, נכון לעכשיו עדיין לא קיבלנו גם נתונים על מספר המשתמשים הלכה למעשה בת'רדס מתוך יותר מ-100 המיליון שביצעו אליה הרשמה זריזה וראשונית.

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק. צילום: פליקר

למה נוטשים את טוויטר?

טוויטר תמיד הייתה קטנה בהרבה מהפלטפורמות שבבעלות מטא, אבל הייתה לה השפעה גדולה בטכנולוגיה, במדיה ובפוליטיקה. עם זאת, כשטוויטר "השתגעה" תחת שרביט הניהול של מאסק, היא הביאה להופעתן וצמיחתן של אפליקציות קטנות יותר שניסו ללכוד חלק מהקסם שלה, כמו גם את המשתמשים שנמלטו ממנה ומאימת מאסק.

אם לתמצת, מאסק הבריח משתמשים מהשירות שרכש קודם כל כי הצהיר עליו שיהיה נטול צנזורה ולפיכך גרם לכך שטוויטר נתפשה כפלטפורמה שתהיה יותר ימנית באופיה. וכחלק ממשיכתו לכיוון זה פיטר מיד עם כניסתו לתפקיד בכירים שהיו אמונים על מיתון התוכן ועל ניסיונות לשמור על השירות לא רעיל.

בנוסף, יזם הטק והבעלים החדש גם הציע לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לחזור לשירות שממנו סולק בבושת פנים בינואר 2020 אחרי התפרעות אוהדיו בגבעת הקפיטול. טראמפ לא נענה להצעה, שהתקבלה אחרי סקר משתמשים, אך דבר זה סימן עוד יותר את הכיוון אליו מנסה מאסק לקחת את הרכש החדש שלו.

שנית, יזם הטק כפה ועדיין כופה על משתמשי טוויטר, לפחות לכאורה, רכישת מנוי חדש לשירות, ששמו Twitter Blue, שבלעדיו הם מוגבלים בכל מני פעילויות, ובעיקר בחשיפה לציוצים אחרים.

כל אלו הבריחו רבים מהרשת החברתית המצייצת.

בין השירותים שניסו להציע אלטרנטיבה לטוויטר ומשכו אליהם את הנוטשים הוזכרו בחודשים האחרונים בעיקר מסטודון (Mastodon) ובלוסקיי (Bluesky) – שהשיק מייסד שותף ומנכ"ל טוויטר לשעבר, ג'ק דורסי – אך כעת ניכר כי יותר מכל מי שצצו עד כה, מטא היא מי שהצליחה לספק את השירות הכי דומה לטוויטר ולפתות אליו המון משתמשים ובמהירות יותר מהאחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים