פליטי טוויטר נפגשים ב-מסטודון

להשתלטות מאסק ולעזיבת חלק ממשתמשי טוויטר עקב כך יש מרוויחים מהצד ● מספר המשתמשים והמצטרפים החדשים במסטודון עלה מכמה עשרות ביום לאלפים ובסך הכל בתוך שבוע פחות או יותר הצטרפו אליה כחצי מיליון גולשים

האם תעדיפו את הפיל הקדמון על פני הציפור? מאסטדון סוחפת את פליטי טוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

הרשת החברתית המבוזרת מסטודון (Mastodon) זוכה לעדנה לאור ההשתלטות בפועל של אילון מאסק על טוויטר. לפי פוסט שהעלה מנכ"ל החברה, והמייסד, יוג'ין רוצ'קו, החברה רשמה ציון דרך חדש לאחר שהגיעה למיליון משתמשים פעילים בחודש.

מדובר כמובן במספר קטן במיוחד לעומת 238 מיליון המשתמשים היומיים של טוויטר , אך החל ב-27 באוקטובר קפץ מספר המצטרפים החדשים מכמה עשרות ביום לכמה אלפים, ובסך הכל תוך שבוע פחות או יותר הכפילה הרשת הצעירה את נפחה ב-100% כמעט עם חצי מיליון משתמשים חדשים.

במובנים רבים מסטודון מציעה חוויה דומה לזו שמציעה טוויטר. זה בא לידי ביטוי בתכונות כמו האשטאגים, סימניות ואפשרות ל-'ציוצים' מחדש. אבל במסטודון אין פרסומות, והיא כאמור מבוזרת, מה שאומרת שהיא נפרסת על פני אלפי שרתים.

שרתים אלו מאורגנים סביב תחומי עניין ואזורים גיאוגרפיים ומנוהלים בעיקר בידי מתנדבים. כל שרת יכול לסנן או להגביל את סוגי התכנים בהם הוא רוצה לעסוק, וכל משתמש יכול לחסום משתמשים אחרים וגם להעביר דיווח ישיר למפעילי השרת.

מסטודון רואה פריחה כעת, כאמור, אבל היא כבר קיימת בשוק כשש שנים והיא מסתייעת בתרומות ציבוריות וגם במענקים קטנים שהוענקו בידי האיחוד האירופי.

הדיווח הזה מגיע כמה ימים אחרי שדיווח שסיפר כי כבר קרוב ל-2 מיליון משתמשים נטשו את הצעצוע החדש של מאסק, מסיבות שונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים