ג'ק דורסי השיק פיילוט לרשת חברתית חדשה משלו – בלוסקיי

אילון מאסק השתלט על טוויטר, וממש במקביל הודיע מי שהיה בין מייסדי הרשת החברתית המצייצת, ושכיהן כמנכ"לה במשך שנים בשתי קדנציות שונות, כי הוא משיק פלטפורמה חברתית אלטרנטיבית משלו - האם יתחרה במאסק?

יתחרה או לא יתחרה בטוויטר? ג'ק דורסי, מנכ"ל בלוק.

לג'ק דורסי, מי שהיה אחד ממייסדי טוויטר, יש חידוש בתחום הרשתות החברתיות – אפליקציה בשם בלוסקיי (Bluesky). מדובר בפלטפורמה חדשה לגמרי בתחום המדיה החברתית, אבל מן הסתם בכזו שתנסה להתבלט מעל המתחרות ואולי להיות חדשנית יותר מהן.

דורסי בישר על הפיתוח שלו כמעט במקביל למאמצי ההשתלטות של אילון מאסק על טוויטר, השתלטות שהתרחשה הלכה למעשה ביום ו' האחרון. בערך באותו זמן שוחררה גם גרסת הבטא של בלוסקיי, שנפתחה לקבוצה מוגבלת של משתמשים לצורכי פיילוט.

אחרי שההרשמה החלה דיווח חשבון בלוסקיי בציוץ בטוויטר: "וואו. 30 אלף הרשמות לרשימת ההמתנה של האפליקציה שלנו ביומיים האחרונים! תודה על ההתעניינות הגורפת, אנו נעשה כמיטב יכולתנו להכניס אתכם בהקדם".

יצוין עם זאת כי דורסי – אשר מאז שעזב את כס המנכ"ל של טוויטר בסוף נובמבר 2021 ממנכ"ל וגם משמש כבעלים של שירות הפינטק בלוק – הצהיר לאחרונה שבלוסקיי לא תתחרה בטוויטר במובן המסורתי, אלא תהיה "מתחרה לכל חברה שתנסה להחזיק את היסודות הבסיסיים של המדיה החברתית או את הנתונים של האנשים המשתמשים בה".

מפלטפורמות לפרוטוקולים. בלוסקיי של ג'ק דורסי.

מפלטפורמות לפרוטוקולים. בלוסקיי של ג'ק דורסי. צילום: לכידת מסך מדף הטוויטר של בלוסקיי

רשת חברתית מבוזרת ופתוחה בהרבה מהנהוג

בלוסקיי נוסדה בתחילה על ידי טוויטר ב-2019, כדי לסייע בפיתוח קונספט של רשת חברתית מבוזרת עבור החברה. דורסי אמנם פרש מהדירקטוריון של טוויטר במאי 2022, אחרי שהתפטר מתפקיד המנכ"ל, אבל את הפיתוח, כך מסתבר, לקח איתו.

"המילה 'בלוסקיי' מעוררת אסוציאציה של מרחב פתוח לרווחה. זה היה השם המקורי של הפרויקט הזה לפני שהתגבש, וממשיך להיות שמה של החברה שלנו", נכתב בהודעה מטעם הפלטפורמה המתפתחת. "אנחנו קוראים לאפליקציה שאנחנו בונים 'בלוסקיי', כי היא תהווה פורטל לעולם האפשרויות על גבי פרוטוקול AT  (ר"ת Authenticated Transfer)".

עוד סיפרה בלוסקיי עצמה, לאפליקציה החדשה יהיו פרוטוקולי אבטחה קיצוניים, כמו גם פרוטוקול AT, המצביע על כך שזו תהיה רשת חברתית המנוהלת על ידי אתרים שונים, במקום שהשרתים שלה ירוכזו במיקום אחד.

על פי ההסברים בתקשורת העולמית, פרוטוקול AT, כרשת מבוזרת, פועל ללא תלות ברצונה של כל חברה בודדת – משמע באופו עצמאי. עצמאות זו, כך לפי תפישתה של בלוסקיי, תאפשר למשתמשי הרשתות החברתיות שנבנו על גבי הפרוטוקול גם להגן על הנתונים הפרטיים שלהם וגם להימנע מאלגוריתמים ארגוניים, שלעתים קרובות נחשדים ככאלו אשר מלבים מחלוקות ועושים מניפולציות מכוונות על מנת להשאיר את המשתמשים "מעורבים" ומכורים להן.

"הקוד של האפליקציה יאפשר להעביר נתוני חשבון משתמש מפלטפורמה לפלטפורמה", הסבירו ב-Yahoo Finance. "משתמשי בלוסקיי יוכלו לעשות בחשבון שלהם שימוש כדי להיכנס לכל חשבון מדיה חברתית שמאמץ את הקוד החדש. אז חשבון יחיד ייתן להם גישה לכל המדיה החברתית האהובה עליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים