מאסק קיבל סופית את הבעלות על טוויטר – ופיטר את כל ההנהלה מיד

חברה ההנהלה, כולל המנכ"ל פרג אגרוואל ועורכת הדין האחראית לצנזורה בפלטפורמה, ויג'יה גאדה, יצאו ממטה החברה מלווים באנשי אבטחה מאסק צייץ "הציפור חופשיה"

האם אילון מאסק נהג כחוק כשרכש אותה? טוויטר (כיום X).

אילון מאסק רכש היום (ו') – כצפוי וכמתוכנן לשם שינוי – את טוויטר ושם קץ ליותר מחצי שנה של טלטלות ודרמות. זמן קצר לאחר סגירת העסקה זרמו דיווחים על כך שמאסק פיטר מיידית את כל ההנהלה הבכירה של הרשת החברתית המצייצת, כולל המנכ"ל פרג אגרוואל. הוא צייץ את התגובה הראשונה שלו. אגרוואל, בן ה-38, מונה למנכ"ל טוויטר בנובמבר אשתקד לאחר שהמייסד השותף שלה, ג'ק דורסי, פרש מתפקידו.

הניו יורק טיימס דיווח כי מאסק "החל לנקות את הבית בטוויטר עם פיטורי לפחות ארבעה מנהלים בכירים", והסתמך על דברי אנשים שמכירים את המצב.

לפי הדיווחים במדיה העולמית, מלבד המנכ"ל אגרוואל, מנהלי טוויטר האחרים שפוטרו הם ויג'יה גאדה, עורכת דין בכירה שאחראית על הצנזורה בחברה, אשר בעבר נודע כי בכתה במפגש עובדים בעניין רכישתה; סמנכ"ל הכספים, נד סגל; והיועץ הכללי שון אדג'ט.

סולק הביתה. פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר.

סולק הביתה. פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר. צילום: ויקיפדיה

העסקה נסגרה לבסוף לפי התנאים שעליהם הכריז מאסק עוד באפריל בעת סיכם על תנאיה, תמורת 44 מיליארד דולר, שהם – לא מעט בגלל מאסק והנזק שגרם בהליך הכואב של הקנייה – פי 10 מהשווי שלה כיום.

מאסק, שזירת האם שלו בכל הקשור לרשתות חברתיות ולתקשורת עם הציבור, היא טוויטר עצמה, בחר כמובן לצייץ כדי לעדכן את העולם בשאירע ובהעברת הבעלות שהתרחשה סופסוף. לפני מספר שעות הוא פרסם בטוויטר שורה בודדה: "הציפור חופשיה". הציוץ, מלפני כשש שעות, צבר כבר יותר ממיליון לייקים, אבל כדאי לזכור כי למאסק יש 110.6 מיליון עוקבים…

התחילו לקלוט

נזכיר כי כבר אתמול, כפי שדיווחנו, פרסם יזם הטק הבלתי נלאה ציוץ מטרים, שכלל סרטון המתעד אותו נכנס עם כיור בידיו ללובי המטה של טוויטר בסן פרנסיסקו, ארצות הברית. ולא, מאסק לא עסוק ביוזמה חדשה הקשורה למוצרים סניטריים. הסיבה להגעה עם הכיור למשרדי החברה שאת רכישתה בסכום העתק סיים כעת היא אחרת. 

בציוץ המטריל המסוים השתמש מאסק בביטוי 'Let that sink in' (שפירושו המילולי הוא 'תנו לזה לשקוע') כשלמילה לשקוע (sink) יש משמעות נוספת באנגלית והיא – לקלוט. במילים אחרות מאסק הגיע כדי לעורר פרובוקציה בקרב עובדי הרשת החברתית המצייצת, משתמשיה והעולם כולו, כשהוא מעביר לכולם את המסר: 'תתחילו לקלוט שאני כאן הבוס'.

מאסק גם שינה את תיאורו בפרופיל שלו, וכתב רק שהוא 'Chief Twit' – הבוס של טוויטר.

כאמור, אכן ברגע שמאסק "קיבל לידיו את מפתחות החברה", הוא בהחלט הראה לכולם מי הבוס ושילח את כל מתנגדיו ומי שלדעתו שיקר לו במהלך המשא ומתן – הביתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים