מתקפת DDoS השביתה את הכותר Diablo VI ומשחקי בליזארד אחרים

מתקפת מניעת השירות המבוזרת על ענקית הגיימינג חיבלה בשרתיה, מה שגרם למשחקים לא להיות זמינים במשך שעות דווקא ביום א', או לקרוס בזמן שמשתמשים שיחקו בהם, במה שהביא בתורו לזעם שפרקו הגיימרים ברשת על המפתחת

עשה צרות לשחקנים. דיאבלו 4 בפלטפורמת Battle.net.

מתקפת DDoS (מניעת שירות מבוזרת) על השירות המקוון של ענקית המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) – ששמו Battle.net – גרמה להמון בעיות בתפעול הכותר הלוהט של החברה, Diablo IV (דיאבלו 4), אתמול (א'). דווקא ביום השבתון של רבים מהשחקנים, הם לא הצליחו להיכנס ל-Diablo IV, ל-World of Warcraft ולכותרים אחרים ואהובים במיוחד של בליזארד. כפי שניתן לצפות מגיימרים שלא אוהבים להניח את המשחקים מידיהם – משתמשי בליזארד התרגשו מאוד מהכשלים במשחקים, וזעמו על המפתחת שעומדת מאחוריהם.

הבעיות שיצרה המתקפה נראו היטב באתר הדיווחים. DownDetectoe.

הבעיות שיצרה המתקפה נראו היטב באתר הדיווחים. DownDetectoe. צילום: לכידת מסך מ-DownDetectoe

לפי מה שניתן ללמוד מאתר הדיווח על התקלות, DownDetectoe, שירות Battle.net נתקל בהפרעות חמורות כתוצאה ממתקפת ה-DDoS – אירוע שבמסגרתו האקרים שולחים אינספור כניסות לשירות ואלו מקריסות אותו. הבעיות החלו בשעות הבוקר המוקדמות של אתמול, כשהשחקנים נתקלו בקשיים גדולים בכניסה למשחקים ובניתוקים תדירים אם כבר הצליחו להפעילם, מה שהופך את המשחק לבלתי אפשרי וליבה תסכול עמוק בקרב הגיימרים.

חשבון שירות הלקוחות של בליזארד – Blizzard CS – The Americas שמו – הכיר הבעיה וציין כי החברה משקיעה מאמצים כדי לבדוק את מקור המתקפה, שנמשכה זמן ממושך, ולעצור אותה. החשבון צייץ בטוויטר: "אנו ממשיכים לסקור בצורה פעילה התקפת DDOS המשפיעה על זמן השיהוי/יציבות החיבורים למשחקים שלנו".

לא עבד כשורה במשך שעות. דיאבלו 4.

לא עבד כשורה במשך שעות. דיאבלו 4. צילום: לכידת מסך מ-DownDetectoe

האירוע המטריד נמשך לאורך זמן רב, מיום האתמול החל בשעה 15:00, לפי שעוננו, וגם הבוקר, בסביבות השעה 11:00, עדיין התקבלו שלל דיווחים על בעיות במשחק המסוים דיאבלו 4, זאת בזמן שבליזארד טענה בשעה 00:30 כי הבעיה נפתרה.

"התקפות ה-DDOS שעקבנו אחריהן הסתיימו", הצהיר חשבון התמיכה האמריקני בחגיגיות, אולם למעשה ההכרזה הגיעה הרבה לפני שהמתקפה חוסלה, כשבפועל השחקנים המשיכו להיתקל, כאמור, בבעיות גם בשעות שלאחר מכן.

לאורך המתקפה החברה הקפיצה הודעות לשחקנים שהתחילו את Battle.net על מחשבם האישי ובה נכתב: "אנחנו כרגע חווים מתקפת DDoS שיכולה לגרום להשהייה גבוהה וניתוקים עבור חלק מהשחקנים. אנו פועלים כדי להפחית את הבעיה הזו".

כרגיל אצל גיימרים, ענייני תקלות במשחקים האהובים עליהם אינם עוברים בשקט – מספר פוסטים שעלו לסאברדיטים באתר רדיט (Reddit) הגיעו משחקנים שלא יכלו לגשת למשחקים שלהם במשך 10 עד 12 שעות. חלקם הפנו בקשה לבליזארד שתאפשר להם לשחק במצב לא מקוון, כך שלפחות יוכלו להמשיך לשחק.

כרגע לא ברור האם התקפה זו תשפיע על יציבות וביטחון הפלטפורמה של Battle.net לטווח הארוך, או האם הבעיות ימשכו. בנוסף, לא ידוע מקור המתקפות והאם הן קשורות באיזושהי דרך לעסקת העתק אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט, במסגרתה אמורה הענקית מרדמנד לרכוש את יצרנית המשחקים ב-68.7 מיליארד דולר. העסקה הענקית נתקלת מזה חודשים רבים בקשיים רגולטוריים על רקע חששות עולמיים שהיא תהפוך את מיקרוסופט, הבעלים של קונסולת המשחקים Xbox, לדומיננטית מדי בתחום ותחנוק תחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים