ה-FTC הוציאה צו מניעה לחסימת עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט

עסקת הגיימינג העצומה נמצאת מזה חודשים רבים בבירורים רגולטוריים בארה"ב וכן באירופה ובבריטניה - נאסרה ● כעת ועדת הסחר הפדרלית הפעילה צווי מניעה, "כדי לשמור על הסטטוס קוו ולמנוע פגיעה זמנית בתחרות"

מקבלת צו מניעה זמני בארה"ב. רכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט.

ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, הגישה אתמול (ב') צו מניעה ראשוני וצו מניעה זמני לבית המשפט בארה"ב, בכוונה לחסום את רכישת מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) על ידי מיקרוסופט (Microsoft) תמורת 68.7 מיליארד דולר, וזאת בשל חששות הגבלים עסקיים.

"יש צורך בצו מניעה ראשוני, כדי לשמור על הסטטוס קוו ולמנוע פגיעה זמנית בתחרות, עד להליכים המינהליים של ה-FTC, וכדי לקבוע אם הרכישה המוצעת מפרה את חוק ההגבלים העסקיים של ארה"ב", נכתב בהצהרת ה-FTC במסמך שהוגש לבית המשפט.

הרשות הוסיפה והבהירה כי "יש צורך בצו מניעה זמני כדי לשמור על המצב הקיים בזמן שבית המשפט יחליט אם להיעתר לצו המקדמי המבוקש".

ההחלטה לחסום את העסקה מגיעה כחודש לפני פקיעת הדד-ליין, שנקבע ל-18 ביולי, שבו אמורות הרשויות לבשר ל-מיקרוסופט אם תוכל להשלים את העסקה. במידה שענקית הטכנולוגיה לא תזכה באישור להשלמת העסקה, היא תצטרך לשלם ל-אקטיוויז'ן שלושה מיליארד דולר כפיצוי על הביטול.

לפי ה-FTC, הרכישה תאפשר למיקרוסופט לחנוק מתחרים, כשביניהם בולטת סוני (Sony), אשר עומדת מאחורי קונסולת הגיימינג פלייסטיישן. החשש הוא שמיקרוסופט תהפוך כותרי דגל של אקטיוויז'ן – כמו Overwatch ו-Call of Duty – לבלעדיים בקונסולות המשחקים שלה, ה-Xbox. לא עזרו הבטחותיהם של החברה ושל פיל ספנסר, ראש תחום Xbox במיקרוסופט, שאמר בספטמבר אשתקד, בניסיון להרגיע את המתחרה של החברה סוני, ש-"Call of Duty יישאר בפלייסטיישן".

"על ידי שליטה בתוכן של אקטיוויז'ן, למיקרוסופט תהיה את היכולת והתמריץ למנוע או לבטל תוכן של אקטיוויז'ן באופן שמפחית באופן מהותי את התחרות, כולל תחרות על איכות המוצר, המחיר והשירות", ציינה ה-FTC בהגשת הבקשה לצו המניעה.

משחק המריבה המרכזי בעסקה. כותר הגיימינג המצליח. Call of Duty.

משחק המריבה המרכזי בעסקה. כותר הגיימינג המצליח. Call of Duty. צילום: BigStock

הרגולוטורים מתפתלים ומיקרוסופט מודה על ההזדמנות להציג את טיעוניה

נזכיר כי עסקת הגיימינג העצומה נמצאת מזה חודשים רבים בבירורים רגולטוריים בארה"ב וכן באירופה, והיא נאסרה כליל על ידי רשות התחרות והשווקים של בריטניה, ה-CMA.

באמצע מאי האחרון נודע כי לאחר חקירה מעמיקה וארוכה, הנציבות האירופית אישרה את עסקת הרכישה ומיקרוסופט מצידה התחייבה לכמה מגבלות, שיאפשרו לתושבי האיחוד האירופי להשתמש בכל פלטפורמת ענן לצורך הזרמת המשחקים.

הצווים שה-FTC ביקשה בארה"ב כעת מגיעים במקביל להליך ערעורה של מיקרוסופט על החלטת הרגולטורים בבריטניה לחסום את הרכישה המוצעת שלה. התזמון שלהם, ממש לפני סוף פרק הזמן שהוקצה להשלמת העסקה, מעיד על כך שה-FTC מודאגת מתסריט שבמסגרתו מיקרוסופט תשלים את הרכישה שלה, ללא קשר לחסימתה בבריטניה. האישור שנתנו הרגולטורים האירופיים לעסקה בחודש שעבר יכול לאפשר למיקרוסופט, טכנית, לסגור את העסקה ללא בריטניה, וצווי המניעה נועדו כדי לחבל במהלך שכזה.

 


בראד סמית', יו"ר ונשיא מיקרוסופט, צייץ בטוויטר תגובה חיובית לכאורה להתרחשות האחרונה, וכתב: "הפעולה של ה-FTC היום להגיש תביעה בתיק אקטיוויז'ן שלנו לבית המשפט הפדרלי אמורה להאיץ את תהליך קבלת ההחלטות. זה מועיל לכולם. אנחנו תמיד מעדיפים מסלולים בונים וידידותיים עם ממשלות, אבל יש לנו אמון במקרה שלנו ואנו מצפים להציג אותו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים