ראש תחום XBOX במיקרוסופט: "Call of Duty יישאר בפלייסטיישן"

פיל ספנסר דיבר על הכוונה להשאיר את "משחק המריבה" זמין בפלייסטיישן לאחר רכישת אקטיוויז'ן בליזארד - חשש שסוני השמיעה לנוכח המיזוג , ושמיקרוסופט מנסה להרגיע, בעיקר מול הרגולטורים

פיל ספנסר, מנכ"ל תחום משחקי הווידיאו של מיקרוסופט.

פיל ספנסר, ראש תחום Xbox במיקרוסופט (Microsoft) אמר באחרונה, בניסיון להרגיע את המתחרה של החברה, סוני (Sony), ש-"Call of Duty יישאר בפלייסטיישן".

בשבוע שעבר דיווחנו כי עסקת הענק – שבה אמורה מיקרוסופט למזג לתוכה, בתמורה ל-69 מיליארד ד', את מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) – תצטרך להתמודד עם חקירות עומק באירופה, וכנראה שגם בבריטניה לא יסתפקו בחקירה הראשונית ויעברו לשלב שני ונוקשה יותר.

לפי הדיווח, הרגולטורים הן של בריטניה והן של האיחוד האירופי עומדים לקחת את כל הזמן הדרוש לפני שיתנו אור ירוק לרכישה. הדבר נובע, קודם כל, מהגודל הרב של העסקה ומהשפעתה הצפויה על תעשיית משחקי הווידיאו, ושנית מחששות שהביעו חלק מהמתחרות של מיקרוסופט –  בעיקר סוני – מפני המיזוג והשלכותיו עליהן.

סוני חוששת לאבד את הרישיון להציע את משחק הדגל של אקטיוויז'ן, Call of Duty, בפלייסטיישן וחרדה ממצב שבו Xbox תקבל בלעדיות על המשחק עם רכישת המפתחת.

מי תזכה בסדרת המשחקים המצליחה? Call of Duty.

מי תזכה בסדרת המשחקים המצליחה? Call of Duty. צילום: BigStock

שאלה זו עלתה גם במהלך ראיון נרחב שנערך עם ספנסר ב-CNBC, שם נשאל אודות הסתייגויותיה של סוני מהעסקה – כולל אמירות תקיפות מטעם ראש תחום פלייסטיישן, ג'ים ריאן, שטען כי ההבטחות של מיקרוסופט בנוגע לעתיד Call of Duty אינן מספקות ברמות רבות.

"מיקרוסופט הציעה ש-Call of Duty ישאר בפלייסטיישן רק שלוש שנים, לאחר סיום ההסכם הנוכחי בין אקטיוויז'ן לסוני", אמר ראיין, שהוסיף וטען: "אחרי כמעט 20 שנה של Call of Duty בפלייסטיישן, ההצעה שלהם לא הייתה מספקת ברמות רבות, ולא לקחה בחשבון את ההשפעה על הגיימרים שלנו. אנחנו רוצים להבטיח ששחקני פלייסטיישן ימשיכו לקבל את חווית Call of Duty האיכותית ביותר, וההצעה של מיקרוסופט מערערת את העיקרון הזה".

ההצעה של החברה בנוגע למשחק המסוים ובכלל לזכיינות על כותרים סופקה קודם כל לרשות התחרות והשווקים הבריטית, ה-CMA, כדי להרגיע חששות רגולטוריים ובטרם ההודעה על העמקת החקירה של העסקה והדאגות הגוברות מכך שהיא מפרה חוקי הגבלים עסקיים בבריטניה. ספנסר, המשמש כראש כלל תחום הגיימינג בשורות הענקית מרדמונד, הבהיר בתגובה לדברי ריאן, שבאו עקב הבטחת מיקרוסופט ל-CMA, שהכוונה היא להשאיר את Call of Duty – הזיכיון הגדול ביותר של אקטיוויז'ן בליזארד – בפלייסטיישן במשך חמש שנים בתום ההסכם הנוכחי, ולא שלוש.

האם משחק המריבה ישאר בה? קונסולת פלייסטיישן של סוני.

האם משחק המריבה ישאר בה? קונסולת פלייסטיישן של סוני. צילום: שאטרסטוק

מיקרוסופט לא מתכוננת להעלות מחירי קונסולות, כמו סוני

במהלך השיחה עם CNBC ציין המראיין כי ישנם מעריצי Call of Duty רבים וכי הרכישה מייצרת "דאגה גדולה" לגורל הסדרה, ואז שאל את ספנסר מפורשות האם הזיכיון ימשיך להיות קיים בפלייסטיישן או אם יישאר בלעדי ב-Xbox Game Pass. ספנסר ענה שהוא והחברה "סבורים" כי הכותר הלוהט יישאר, אחרי שהמיזוג יצא לפועל, בפלייסטיישן, ובמקביל יוצע גם ב-Xbox Game Pass.

על פי הדיווחים במדיה העולמית, ספנסר נשמע מאופק מאוד בדבריו, אולי בשל העובדה שלמעשה אקטיוויז'ן עדיין לא נרכשה הלכה למעשה, ולכן אין לו את האפשרות לאשר הדברים באופן מוחלט. בנוסף אפשר שהוא מנוע מלדבר על כך בהרחבה, כדי לא להשפיע על תהליך הרכישה.

עוד ציין ספנסר בראיון כי על אף שמיקרוסופט "תמיד מעריכה את העסק שלנו קדימה" ו-"לא יכולה אף פעם לומר שלעולם לא נעשה משהו", אין לה כרגע תוכניות לעקוב אחרי המהלכים האחרונים של סוני ולהעלות את מחירי החומרה שלה.

"כשאנחנו מסתכלים על הקונסולות שלנו היום, סדרה X וסדרה S, אנחנו חושבים שהערך הוא חשוב להפליא, ואנחנו אוהבים את המיקום של סדרה S בשוק, שהיא הקונסולה הזולה שלנו", אישר ספנסר והוסיף: "יותר מחצי מהשחקנים החדשים שלנו מגיעים דרך סדרה S".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים