מיקרוסופט הודיעה כי תאפשר הורדת חנויות אפליקציות של צד ג' מחנותה

על רקע מאבקי אפל וגוגל עם אפיק גיימס - שיצרה חנות אלטרנטיבית למכירת פורטנייט, כדי להילחם בשתלטנות ענקיות הטק ובעמלותיהן המופרזות - מיקרוסופט בוחרת לספק פלטפורמה מובילה להפצת ה"מורדת" וחנויות מתחרות אחרות

מיקרוסופט הודיעה אתמול (ג') כי היא פותחת את חנות האפליקציות שלה בחלונות (Windows) לחנויות אפליקציות של צד ג', ואלו מוזמנות להציע את הורדתן דרכה. זהו שינוי משמעותי שיביא, כהתחלה ובתוך מספר חודשים, את חנות היישומים של אמזון וחנות המשחקים של אפיק גיימס להיות מוצעות ב-Microsoft Store.

"בדיוק כמו כל אפליקציה אחרת, לאפליקציות צד שלישי של החנות יהיו דף עם פרטי המוצר – שניתן למצוא באמצעות חיפוש או גלישה – כך שמשתמשים יוכלו למצוא להתקין אותה בקלות, באותו ביטחון כמו כל אפליקציה אחרת בחנות מיקרוסופט בחלונות", הסביר ג'ורג'יו סרדו, מנכ"ל החנות של הענקית מרדמונד. "היום אנו משתפים שאמזון ו-אפיק גיימס יביאו את אפליקציות החנות שלהן לחנות מיקרוסופט במהלך החודשים הקרובים, ואנו מצפים לקבל בברכה גם חנויות אחרות בעתיד", הודיעה החברה, שעדכנה גם כי החנויות יקבלו גם דירוגים מהגולשים, ממש כמו כל יישום שהמוצע להורדה מחנות מיקרוסופט.

מדובר במהלך המייצג יוזמה חדשה של ענקית התוכנה להפוך את החנות הווירטואלית שלה לדומיננטית בתחום ההורדה וההתקנה של אפליקציות. במיקרוסופט מקווים, כמובן, שחנויותיהן של אפיק ואמזון הן רק השלב הראשון. החברה לא הזכירה זאת מפורשות, אך סביר מאוד שהיא עסוקה במגעים גם עם החנויות Steam, GOG וחניות צד ג' אלטרנטיביות אחרות – כולן סוג של מתחרות המנסות לעקוף את סמכותן הבלתי מעורערת כמעט של גוגל וה-Play Store שלה ואפל וה-App Store שלה.

קרב שעדיין לא הוכרע. אפיק נגד אפל. אילוסטרציה: BigStock

קרב שעדיין לא הוכרע. אפיק נגד אפל. אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

כזכור, כבר מזה חודשים רבים מתקיים קרב ענקיות משפטי בעיקר של אפל, אך גם של גוגל, מול אפיק גיימס – יצרנית פורטנייט (Fortnite) – שהעזה למרוד בסמכותן של השתיים ולהציע לצרכנים, באופן עצמאי ואלטרנטיבי, את המשחקים שלה דרך חנות קטנה שהשיקה ב-2018. בכך עקפה אפיק את מנגנון העמלות המשומן היטב של גוגל ואפל, וגרמה להן להפסיד כספים גדולים. המהלך גם הציף לפני השטח את טענותיהם של מפתחי צד ג' על הניצול המובנה, לכאורה, שקיים בדומיננטיות של אפל וגוגל בתחום הורדת היישומים.

כעת המהלך של מיקרוסופט מסמן בעצם את בחירתה לחבור למפתחים ולמחאתם, ולהקשיב לתלונותיהם ורצונם, ובמקביל להפנותל עורף לגישתן של עמיתותית הענקיות מעמק הסיליקון, הענקית ממאונטין ויו והענקית מקופרטינו.

כללים אתיים בהרבה להצעת היישומים

חשוב לציין שחנות מיקרוסופט לא תשלב את קטלוג החנויות שיוצעו דרכה בהיצע היישומים שהיא עצמה מביאה לגולשים. לדוגמה, אם אדם מחפש אפליקציה בלעדית של חנות אפיק גיימס בחנות מיקרוסופט, למשל את משחק הדגל שלה פורטנייט, הוא לא יופיע שם.

עם זאת, ולמרות שמדובר בכלל בסיסי בחנות של מיקרוסופט, המקרה של אמזון יהיה יוצא דופן – חנות האפליקציות של אמזון מציעה אפליקציות אנדרואיד, ומהווה מרכיב מרכזי ביוזמה כולה לתמוך באופן מקורי באפליקציות רובוט ב-Windows 11. כתוצאה מכך, לכל אפליקציה ומשחק בקטלוג אמזון יהיה דף משלו בחנות מיקרוסופט.

כידוע, התמיכה באפליקציות אנדרואיד ב-Windows 11 לא תגיע כבר ביום הראשון (שעכשיו קרוב מאוד), אך מיקרוסופט אמרה שהזמן כמעט בשל להתחיל לבדוק אותו על ידי Insiders.

ככלל, עם מערכת ההפעלה Windows 11, מיקרוסופט הכריזה על שינויים גדולים במדיניות החנות שלה, מה שהופך אותה לנגישה הרבה יותר למפתחי צד שלישי. החברה הסירה לחלוטין את סוגיית העמלות עבור כל האפליקציות (מלבד על משחקי וידיאו). בנוסף, אפליקציות סופר פופולריות כמו Discord, Zoom, TeamViewer ו-VLC זמינות כעת בפלטפורמה, כמו גם דפדפנים המתחרים ישירות ב-Microsoft Edge שלה, למשל Opera, שיוצעו אף הם דרכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים