יורו 2020: סוף שבוע מהנה של כדורגל וטכנולוגיה

מי המנצחות? מי המפסידות? ואיך אפשר להכניס שלושה ימים של משחקים בכמות מילים די מצומצמת? זיו מנדל ממשיך לסקור את הנבחרות הגדולות ואת חברות הטכנולוגיה הגדולות

20/06/2021 15:16
אדום עולה. יורו 2020. צילום: BigStock

לפעמים יש אתגרים שהעורך נותן וקשה לעמוד בהם. למשל, איך מכניסים ב-800 מילים פלוס מינוס שלושה ימים של כדורגל מטורף ביורו? ובכן – ניסיתי.

אז ככה: המחזור השני כלל הרבה מאוד הכרעות. כדי להגיע אליהן, הנבחרות היו צריכות לעבור תהליכי התייעלות – כמו האתגר הגדול ביותר שעומד בפני מנהלי IT כיום, בעידן שלאחר הקורונה. שני אתגרים נספים הם הצורך בדילוור והמחסור הכרוני בכוח אדם, שהקורונה רק החריפה אותו.

עם זאת, יש מקום לאופטימיות: כמו שטורניר היורו השנה מסמל את החזרה של הכדורגל – ובענק, כך חוזים מנהלי רכש שהשתתפו בכנס שבו נכחתי בשבוע שעבר שתקציבי המחשוב יגדלו, למרות הצורך של ארגונים בריסון תקציבי. הגדלת תקציבי המחשוב נובעת מצרכים שונים, בהם הטרנספורמציה הדיגיטלית והמחסור בכוח אדם. אלא שארגונים מנצלים בימים אלה את המשאבים הקיימים שלהם בצורה מקסימלית. זהו אחד האלמנטים המרכזיים שגרמו לכך שההיי-טק הישראלי לא רק שלא נפגע מהקורונה, אלא שחלקים גדולים ממנו הרוויחו מהמצב – מה שגרר אחריו למעלה את כל המשק, כך שהמשבר השפיע על הכלכלה הישראלית לרעה, אבל לא כמו שאפשר שהיה קורה בלי הענף שלנו.

גם הנבחרות הלאומיות שעולות על כר הדשא ביורו 2020 יודעות לנצל את המשאבים שלהן בצורה מקסימלית – או לפחות חלקן. הן חייבות לעשות זאת כדי שיהיה להן את הסיכוי לעלות לשלבים הבאים.

בלגיה-מאנדיי .Vs דנמרק-JFrog

במשחק מול בלגיה-מאנדיי ביום ה', דנמרק-JFrog נראתה כאילו היא התאוששה מהמשבר שהביאו ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן וההפסד במחזור הראשון. אלא שבלגיה-מאנדיי היא זו שניצחה, כי יש לה יותר כישרון ובעיקר את קווין דה-בריינה הבלתי נגמר (במשחק הזה הוא היה אחראי לבישול ולגול), שחזר מפציעה.

קווין דה בריינה (כאן במדי מנצ'סטר סיטי). צילום: BigStock

קווין דה בריינה (כאן במדי מנצ'סטר סיטי). צילום: BigStock

המונפקים הטריים ממדינת הבנלוקס עלו לשלב הבא. האם ה-"צפרדעים" מהמדינה הסקנדינבית סיימו את דרכם באליפות? לא בטוח, כי רוסיה-סיסקו ניצחה את פינלנד-F5, ואם דנמרק-JFrog תדע במחזור האחרון להפעיל את מנגנוני האוטומציה של החברה ולחזור לבצע את התהליכים נכון, ייתכן שהיא תנצח את רוסיה-סיסקו. זה תלוי גם בכיצד ייגמר המשחק בין בלגיה-מאנדיי לפינלנד-נט-אפ. הפסד של הפינים-נט-אפים בהחלט יעזור לסיכוייהם של הדנים ה-"צפרדעים" להמשיך בטורניר גם אחרי השלב המוקדם.

הולנד-מיקרוסופט .Vs אוסטריה-אטלסיאן

בבית ג', הולנד-מיקרוסופט ניצחה את אוסטריה-אטלסיאן והוכיחה שבקרב שבין TFS ל-Jira, עדיין יש לנבחרת הוותיקה קלפים מנצחים. הולנד-מיקרוסופט עלתה לשלב הבא ואוסטריה-אטלסיאן תחכה למחזור האחרון, שבו היא תתמודד על הכרטיס השני עם אוקראינה-דל.

אוקראינה-דל .Vs צפון מקדוניה-סניק

האוקראינים-דלים הצליחו להתאושש מההפסד להולנד-מיקרוסופט ולנצח את צפון מקדוניה-סניק, שכמעט הצליחה "לעקוץ" אותה במחצית השנייה. במשחק הזה המשיכה המגמה של החטאת פנדלים – כל אחת מהקבוצות בעטה מקו העונשין והכדור לא נכנס לשער.

קרואטיה-גוגל .Vs צ'כיה-HP

בבית ד' המשיכה סגנית אלופת העולם, קרואטיה-גוגל, להתקשות, וסיימה בתיקו עם צ'כיה-HP – מה שמוכיח שלמרות ההובלה של גוגל בהרבה תחומים, בתחום הארגוני היא יכולה ללמוד מצ'כיה-HP, שמובילה את הבית.

אנגליה-יבמ .Vs סקוטלנד-Suse

הענקים הכחולים מהממלכה המאוחדת יצאו בתיקו שהוא כנראה כולו ניצחון עם סקוטלנד-Suse – מאחר שהיא הצליחה להבטיח את מקומה בשלב הבא.

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור. צילום: ניב קנטור

המשמעות של התוצאות בבית זה ברורה: במקום הראשון תסיים צ'כיה-HP, רק כדי לעוף לאחר המשחק בשלב הבא – ככל הנראה היריבה שלה תהיה צרפת, פורטוגל או גרמניה. אני מעריך שההתמודדות בין צ'כיה-HP לאנגליה-יבמ במחזור הבא תסתיים ב-0:0 משעמם, מאחר ששתיהן בטוחות בשלב הבא ולא ירצו להשקיע במשחק הזה יותר מדי משאבי כדורגל – ומחשוב. כך או כך, כרגע, הארי קיין, החלוץ המוביל של יבמ-אנגליה, מאכזב, ואילו פטריק שיק מצ'כיה-HP מככב בטורניר עם שלושה שערים.

שבדיה-קליקטק .Vs סלובקיה-פאלו אלטו

בבית ה', שבדיה-קליקטק הפעילה את תוכנת האנליטיקה שלה בצורה יעילה: היא החזיקה בכדור רק 42% מהזמן, אבל כבשה, גם אם זה בפנדל. זה מוכיח שכשעובדים על דטה ועושים זאת חכם – מקבלים את התוצאה שרוצים, גם אם לא שולטים בכל המרחב של הנתונים – והמשחק. סלובקיה-פאלו אלטו, שהפתיעה במחזור הקודם, לא מצאה הפעם את הפרצה של ההגנה השבדית-קליקטקית, על אף ששחקניה החזיקו בכדור 58% מהזמן. אלא שסלובקיה-פאלו אלטו בכלל לא ניסתה לבעוט למסגרת, ובהעדר בעיטות למסגרת אין גולים.

פולין-סיילספורס .Vs ספרד-אורקל

במשחק השני של הבית נערך קרב הענקים על היישומים בענן בין פולין-סיילספורס, שהמציאה את העולם הזה, לספרד-אורקל, שרוצה לכבוש אותו. המשחק הראה עד כמה הקרב בין שתי החברות צמוד ומלא יצרים. ספרד-אורקל החזיקה בכדור 76% מהזמן, אבל לפולין-סיילספורס היה את הראש של רוברט לבנדובסקימארק בניוף, שידע לנצל את ההזדמנות, לכבוש את השוויון בנגיחה ולהשאיר את תמונה הבית פתוחה לחלוטין לקראת המחזור האחרון. פולין יכולה עדיין לעלות מהבית – ואולי אפילו מהמקום הראשון. האורקלים מחצי האי האיברי החמיצו עוד פנדל, אבל הם במצב לא רע לעלייה לשלב הבא.

צרפת-אמזון .Vs הונגריה-VMware

בבית האחרון, צרפת עלתה עם ביטחון של אלופה, אבל תמיד צריך לזכור שאם הראש בעננים – יכולים להיות מופתעים. כך גם אמזון: אם היא רוצה להמשיך להוביל את הענן, היא צריכה כל הזמן לחדש. ואמנם, הונגריה-VMware הוכיחה לה ולכולנו שאם עולים על המגרש זחוחים, הניצחון כלל לא מובטח. כשם ששרתי הווירטואליזציה של VMware יכולים להפתיע בחוזק ובהגנה שלהם, כך הונגריה הפתיעה את צרפת עם השער הראשון במשחק. למזלה של צרפת, יש לה את אנטואן גריזמן, שכבש בבעיטה חדה את שער השוויון.

אנטואן גריזמן (כאן במדי ברצלונה). צילום: BigStock

אנטואן גריזמן (כאן במדי ברצלונה). צילום: BigStock

התוצאה בסיום המשחק, 1:1, היא אחת ההפתעות הגדולות של האליפות, במיוחד בהתחשב בעובדה שהיא עלולה להביא את צרפת לעוף מהיורו השנה לאחר השלב המוקדם.

פורטוגל-פריוריטי .Vs גרמניה-סאפ

במשחק השני של הבית נערך הקרב הגדול בין ענקיות ה-ERP: פורטוגל-פריוריטי חטפה ארבעה שערים, מהם שני גולים עצמיים, והפסידה לגרמניה-סאפ 4:2. גרמניה-סאפ התאוששה מההפסד לצרפת-אמזון והפגינה עליונות לאורך כל המשחק, ולמרות פיגור של שער אחד – לא היה ספק מי תנצח. מה גם שהמשחק נערך בגרמניה ובמדינת האם שלה, אין מי שיכול לנצח את סאפ.

פורטוגל-פריוריטי הפגינה ניצול מצבים מקסימלי, והיא תצטרך להשתמש במלוא היכולות שלה גם במחזור האחרון, במשחק בינה, אלופת אירופה, לבין אלופת העולם, צרפת-אמזון. גם גרמניה-סאפ תצטרך שוב להפגין את המשחק הטוב שלה, לנצח את הונגריה-VMware ולעלות לשלב הבא.

בסופו של דבר, חרגתי מהמכסה ב-102 מילים, אבל העורך החליט הפעם להיות סלחן.

הכותב הוא מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס שירותי R&D ואוף שור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים