מאסק: "הקרב האמיתי הוא בין פיאט לקריפטו – אני תומך באחרון"

כוונת היזם הדומיננטי, המשפיע על שוק הקריפטו באופן דרמטי כמעט עם כל התבטאות שלו בנדון, היא שהוא מבכר מטבעות קריפטוגרפיים על פני הכסף המדינתי המסורתי ● בתגובה טיפס שווי הביטקוין שוב

הבטיח וקיים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה.

אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברות טסלה (Tesla) ו-SpaceX הוא אחד האנשים הבולטים בעיסוקם במטבעות קריפטוגרפיים, בעיקר בביטקוין ובדוג'קוין, כידוע לכל עוקביו ולקהל הרב שקשוב להתבטאויותיו. בסוף השבוע (ש') מאסק הבהיר שוב בציוץ שהוא בוחר בקריפטו על פני הכסף המדינתי, המכונה פיאט (fiat).

מאסק כתב את הדברים בטוויטר (Twitter) בתשובה למשתמש ששאל אותו מה דעתו על אנשים הכועסים עליו בגלל העיסוק שלו במטבעות הדיגיטליים, בעיקר בגלל ההיפוך מהיר בעמדתו ובעמדת החברות שלו בנושא.

לאחר ההתבטאות החדשה הזו של מאסק עלה שער הביטקוין ועמד על כ-38,150 דולר ליחידה, כך לפי דיווח ב-פייננשל טיימס. בזמן כתיבת שורות אלו, על פי נתוני אתר CoinDesk, עומד שווי המטבע על כ-35,000 דולר. נזכיר כי באמצע אפריל האחרון השיג המטבע הדיגיטלי המפורסם ביותר את שיא כל הזמנים בערכו, כשחצה את רף 63,000 הדולרים ליחידה, אלא שבינתיים קרס שוויו באופן ניכר, כשלמאסק, לפי הסברות, השפעה רבה על כך.

שווי הבטקוין בשנה החולפת. צילום מסך מאתר CoinDesk

שווי הבטקוין בשנה החולפת. צילום מסך מאתר CoinDesk

מאסק מקדם את המטבעות האלטרנטיביים כבר מזה חודשים רבים. בסוף ינואר הוא שינה את ה-Bio שלו בטוויטר למילה אחת – 'ביטקוין', והביא לזינוק של 15% בשערו. בפברואר שווי הביטקוין זינק שוב, לאחר שטסלה חשפה כי קנתה מהמטבע הווירטואלי אסימונים בשווי 1.5 מיליארד דולר, ואישרה שבקרוב תקבל אותו כאמצעי תשלום עבור כלי הרכב שהיא מייצרת. מאסק הכריז במרץ שטסלה בהובלתו כבר מקבלת תשלומים בביטקוין. המטבע, כפי שניתן לראות מהנתונים המופיעים בטבלה הרצ"ב, פרח.

בגלל האקלים: שינוי בתכניות

אלא שמאסק, כהרגלו, בין אם כהטרלה או בין אם כי באמת אינו יציב בעמדותיו, בישר החודש בציוץ ששינה את החלטתו, ושחברת טסלה כבר לא תקבל ביטקוין כאמצעי תשלום למכוניות החשמליות שהיא מייצרת. הפעם הסביר מאסק שהחליט לסרב להמשיך לקבל תשלום בביטקוין בגלל הנזק שכרייתו מסבה לאקלים בשל ותרומת הכרייה למשבר האקלימי החמור שחווה כדור הארץ.

אלא שכל ציוץ של מאסק בעניין מטבעות הקריפטו מחולל מהפכה של ממש בשווקים אלו, ומאז ההכרזה על שינוי המדיניות של טסלה חלה, כאמור, ירידה עצומה בשער הביטקוין, וזאת למרות שמאסק הבהיר כי הוא עדיין סבור שהרעיון של המטבע הקריפטוגרפי מבריק, ושעתידו בהיר מאוד, אך שהוא בעייתי בשל השפעתו על הסביבה.

צנח בחדות בגלל מאסק. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

צנח בחדות בגלל מאסק. דוג'קוין. אילוסטרציה: BigStock

מאסק פשוט זורק אמירות והטלטלות – נסיקות והתרסקויות – קורות. אפילו במהלך הופעת האורח שלו בתוכנית הטלוויזיה הקומית "סאטרדיי נייט לייב" באחרונה הזכיר מאסק קריפטו נוסף – מטבע הדוג'קוין שהוא מקדם בעוצמה כבר תקופה, ושאף קשור לשאיפותיו ליישב את מאדים, כשהקריפטו הוגדר באחרונה על ידי סמנכ"ל המכירות המסחריות של SpaceX, טום אוצ'ינרו, כאמצעי תשלום עתידי בין-כוכבי – אלא שבמקרה הזה התבדחות של מאסק, שציין שהדוג' הוא "מתיחה" הובילה לצניחה חדה בשוויו.

ואולם על אף העובדה שהדוג'קוין סבל בעצם מהתבטאויותיו של מאסק, היזם התזזיתי הבטיח לציבור רק לפני יומיים שלא מכר אף אחת מאחזקות הדוג'קוין שלו וגם שלא ימכור אותן בעתיד. אך הבטחותיו של מאסק הן בדיוק האישיו, או יותר נכון הפרתן חדשות לבקרים. במקרה של שוק הקריפטו, ממש כמו בשוקי ניירות הערך, שינויי עמדות כאלו מצד אדם כה דומיננטי בהיי-טק בפרט ובהשפעתו על העולם בכלל, עלולים להביא אנשים פרטיים, משקיעים כבדים ואולי גם חברות לאבדן ממונם.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים