נלחמת בטיק-טוק: יוטיוב תשקיע 100 מיליון ד' בקרן שתשלם ליוצרי Shorts

התכונה - שמספקת אפשרות לייצר סרטונים קצרצרים בפלטפורמת הזרמת הווידיאו המפורסמת - הושקה כבר בספטמבר שעבר, אבל בקרוב תזכה ב"פוש" רציני כשכספי הקרן והתשלום ליוצרי התוכן יביאו אל יוטיוב, כך היא מקווה, עוד משפיענים ומשתמשים רבים

תשלם ליוצרי התוכן. YouTube Shorts

בספטמבר אשתקד הודיעה יוטיוב (YouTube) על השקת גרסת בטא למוצר חדש שלה, Shorts שמו –  שיתחרה באפליקציית המדיה החברתית המצליחה במיוחד, טיק-טוק (TikTok) בשוק סרטוני הווידיאו הקצרצרים. כעת היא משקיעה במוצר, אבל דווקא לא רק בפיתוחו, אלא ביוצרי התוכן שמשתמשים בו, ולמעשה ממלאים אותו ביצירותיהן.

שירות הזרמות הסרטונים המצליח שנמצא כיום בבעלות גוגל (Google) הודיע אתמול (ג') על הקמת הקרן, שמטרתה היא לשלם ליוצרים כדי שיוכלו להפיק סרטונים, שיהפכו ללהיטים כחלק מתכונת Shorts, כשהתקווה של יוטיוב היא שהמהלך "יפיל" אל חיקה משפיענים נוספים, שאולי יזלגו אליה מטיק-טוק – המתחרה על אותה גזרה עצמה. על פי הדיווחים, הקרן תושק בחודשים הקרובים, ותשלם ליוצרים גם השנה וגם בשנת 2022, כך לפחות מבטיחה יוטיוב.

ב-YouTube Shorts, כמו בטיק-טוק, המשתמשים יכולים להעלות סרטונים באורך 18 שניות, או פחות, באמצעות סט כלים שמאפשר להם, לטענת החברה, יותר גמישות ויצירתיות מאשר האפשרויות שהיו קיימות קודם לכן לצורך ליצירת תוכן דומה ביוטיוב.

התחרות החלה מולה. טיק-טוק. צילום: BigStock

התחרות החלה מולה. טיק-טוק. צילום: BigStock

תחרות ושיבוט בקצב מואץ

ההשקעה מגיעה בזמנים בהם פלטפורמות רבות נאבקות למשוך אליהן יוצרים צעירים, שלהם יש לרוב קהל עצום של עוקבים ומעריצים – משמע פוטנציאל גדול לרווחים מפרסום ושאר נושאים נלווים בעבור הפלטפורמות.

היוצרים הללו מתעדים בסרטוניהם עניינים שונים, ולפעמים משונים, ביניהם נכללים גם מערכונים קצרים, ריקודים, ושיתופים של מחשבות והגיגים עם קהל האוהדים הסקרן.

מי שהביאה לזינוק בעניין בסרטונים קצרצרים אלו היא טיק-טוק, כשכמובן פיצ'רים משובטים של התכונות שהיא מציעה החלו צצים במהירות באפליקציות ושירותים אחרים, כמו אינסטגרם (nstagram) הנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook) שיצאה עם Reels, או סנאפצ'ט (Snapchat) עם התכונה Spotlight שלה. יוטיוב גם היא לא פספסה את הטרנד וקפצה על העגלה, ואל התחרות הקשה.

גם בתשלום ליוצרים – טיק-טוק הייתה שם קודם

כעת עדכנה יוטיוב את החדשות שמשמעותן היא למעשה חיזוק התחרות הזו. לדבריה, הקרן החדשה שתוקם תשלם בכל חודש לאלפי יוצרים שסרטוני ה-Shorts שלהם זכו בהכי הרבה מעורבות מצד הצופים.

ובמקביל, ומשום שעיקר הכנסותיה באות מפרסום, הפלטפורמה הוסיפה כי תתחיל לבדוק מודעות ב-Shorts.

בעניין התכניות לעתיד כתבה איימי זינגר, מנהלת הפעלת שותפות גלובלית של YouTube Shorts, בפוסט שעלה בבלוג החברה כי זהו "הצעד הראשון במסע שלנו לבנות מודל מונטיזציה לטווח ארוך עבור Shorts ביוטיוב". זינגר הוסיפה: "זה בראש סדר העדיפויות שלנו, וייקח לנו קצת זמן לעשות את זה נכון. אנחנו עובדים על זה באופן פעיל, וניקח את המשוב שנאסף מהקהילה שלנו כדי לעזור בפיתוח תוכנית ארוכת טווח, שתוכננה במיוחד עבור YouTube Shorts".

מעניין עם זאת לגלות כי גם בעניין התשלום ליוצרי התוכן, מי שהקדימה את האחרים הייתה טיק-טוק, שהשיקה קרן יוצרים כבר ביולי 2020, ובהמשך הגדילה את המימון שלה למיליארד דולר בארצות הברית למשך שלוש שנים. גם חברת סנאפ (Snap), הבעלים של סנאפצ'ט, מעניקה על פי דיווחים מיליון דולר ליום למשתמשים שמפרסמים תוכן מוביל ב-Spotlight.

אפשר לשער שמה שעושה יוטיוב כעת הוא עוד מהלך שיעצים את התחרות בין השירותים השונים המציעים תכונות וידיאו קצרצרות – ושבעתיד נראה עוד ועוד מאלו משלמים כסף ליוצרים, כדרך לחזר אחרי יותר משתמשים שיבלו יותר זמן בפלטפורמות שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים