אינסטגרם השיקה תכונה שהיא שיבוט של טיק-טוק – Reels שמה

מדובר על כלי עריכת סרטוני ווידיאו בני 15 שניות, המבוססים על מוזיקה - ושהמשתמש מככב בהם במעין ריקוד ותנועות - ושמועלים אחר כך לסטורי

אינסטגרם. צילום: BigStock

אם יש לכם בני נוער בסביבתכם, או אפילו ילדים, לבטח כבר ניתקלתם בשם טיק-טוק – אפליקציה מגה-פופולרית בקרב בני הדור הצעיר. מה שטיק-טוק, שנקראה בעבר מיוזיקלי, מציעה הוא כלי להכנת סרטונים מוזיקליים קצקצרים, בני 15 שניות, שבהם המשתמש מתעד את עצמו רוקד ומבצע תנועות לקצב השיר או הצלילים שבחר. אחרי הביצוע היוצר מעלה את הקליפ שהכין ליישום, ושם הוא נחשף לרשת חברתית שוקקת של יוצרים כמותו. זה קצר ופופי, קצבי ומשמח, ומתאים מאוד לעידן הנוכחי.

ואם מדברים על הצלחה, ועל יכולות לייצר משהו פופי, קצבי, משמח ואטרקטיבי – סמכו על פייסבוק שהיא כבר תתעניין ביכולת. תתעניין ו… תשבט אותה ללא כל היסוס.

וכך, הגיעה לעולם Reels – תכונה חדשה שמיועדת לאינסטגרם, שבבעלות פייסבוק, ושכוללת – הפלא ופלא – סרטונים בני 15 שניות שמשתמשים יכולים להתאים למוזיקה ולשתף כסטוריז, באותה דרך שעושה פלטפורמת TikTok.

"ל-טיק-טוק מגיע המון קרדיט על הפופולריות של הפורמט הזה"

משום שטיק-טוק הפך כיום לאחד היישומים המורדים הכי הרבה פעמים ברחבי העולם, אך הגיוני שאחרי Vine ושפע של תכונות מסנאפצ'ט – פייסבוק תרצה לשבט גם את מה שהוא מציע.

אתמול (ג') פרסמה אינסטגרם את הפיצ'ר החדש, גם ל-iOS וגם לאנדרואיד. בדומה לטיק-טוק, Instagram Reels מאפשר למשתמשים לערוך את הסרטונים הקצרצרים מתוך קטעי וידיאו מקוריים, או על בסיס קליפ של מישהו אחר – ועליהם להלביש מוזיקה מהספרייה הקיימת של האפליקציה. יש גם קטע חדש שמכונה Top Reels בתוך תכונת Explore של אינסטה, שם החברה חושפת ועורכת היכרות עם סרטונים חדשים שהוכנו באמצעות Reels בפני סקרנים שרוצים "לחקור" זאת.

"אני חושב שלמיוזיקלי לפני טיק-טוק ול-טיק-טוק מגיע המון קרדיט על הפופולריות של הפורמט הזה", הודה מנהל המוצר של אינסטגרם, רובי שטיין, שצוטט ב-TechCrunch. הכתב ציין שמדובר כמעט באותן מילים שנאמרו לו על ידי מייסד אינסטגרם, קווין סיסטרום, על סנאפצ'ט, כשאינסטה השיקה את הסטוריז, אותם גנבה מהמתחרה הקטנה והיצירתית יותר שלה.

נכון לאתמול, Reels הושקה רק בברזיל, כנראה לבדיקה נרחבת של מידת הצלחתה. אבל בהמשך הדרך יש לצפות שנזכה בה גם אנחנו, והשמחה – תהיה גדולה!

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל

    אני חושבת שזה לא יעבוד וסתם מנסים לחקות את טיקטוק כי ראו שטיקטוק ממש מצליחה יותר אנשים היו בטיקטוק ויעשו סרטונים בטיקטוק מאשר באינסטגרם סתם בזבוז של עבודה וכסף

אירועים קרובים