יוטיוב תנסה להתחרות בטיק-טוק: השיקה שירות דומה בשם Shorts

החברה שבבעלות גוגל הכריזה אתמול (ד') רשמית על הוספת כלים לייצר סרטוני וידיאו בפורמט קצרצר, המוצעים בתוך הפלטפורמה הראשית ● קדמו לכך סרטונים בני מספר שניות שהודגשו באפליקציה הסלולרית, אבל Shorts היא כבר ממש שיבוט לאפליקציה המגה-פופולרית טיק-טוק

תשלם ליוצרי התוכן. YouTube Shorts

כולם מדברים על טיק-טוק (TikTok), אבל יש מי שכבר משבטים אותה ומנסים לגנוב ממנה לפחות חלק מהעניין הציבורי, והמשתמשים.

יוטיוב (YouTube) הודיעה אתמול (ד') על השקת גרסת בטא למוצר החדש שלה, Shorts, אשר פלטפורמת הווידיאו מקווה שיתחרה באפליקציית המדיה החברתית המצליחה במיוחד, טיק-טוק בשוק סרטוני הווידיאו הקצרצרים.

בפוסט שעלה לבלוג החברה ושעליו חתום סגן נשיא ניהול מוצרים של יוטיוב, כריס ג'פה, נכתב כי Shorts הוא שירות המיועד "ליוצרים ואמנים שרוצים לצלם סרטונים קצרים וקליטים, שלא משתמשים אלא בטלפונים הניידים שלהם".

כמו בטיק-טוק, גם ה-YouTube Shorts יאפשר למשתמשים להעלות סרטונים הנמשכים 18 שניות, או פחות, באמצעות סט כלים חדש שיאפשרו, כך לפחות לדברי החברה, יותר גמישות ויצירתיות מאשר האפשרויות הקיימות ליצירת תוכן דומה ביוטיוב.

אפשרויות אלו יכללו מצלמה מרובת-מקטעים (multi-segment), שתאפשר למשתמשים לחבר קליפים נפרדים יחד, כמו גם בקרות מהירות, טיימר ותכונת ספירה לאחור. היוצרים יוכלו גם להוסיף לסרטונים שלהם מוזיקה, ותהיה להם גישה לאוסף גדול של שירים דרך הספרייה של יוטיוב, שלדברי החברה – תגדל עם הזמן. כדי לצפות בסרטונים שיעלו ב-Shorts הפלטפורמה יצרה אפשרות צפייה חדשה, ממש בדומה לטיק-טוק, שתאפשר למשתמשים לגלול את הסרטונים בצורה אנכית.

סולקה מהודו וגם בארה"ב היא בצרות. טיק-טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

סולקה מהודו וגם בארה"ב היא בצרות. טיק-טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

טיק-טוק מוחרמת בהודו – השטח פתוח לכיבוש

Shorts בגרסת הבטא יתחילו את דרכם רק בהודו, שם טיק-טוק הוחרמה  ביוני על ידי הממשלה, יחד עם מספר אפליקציות סיניות אחרות, לאחר מתחים פיזיים בין המדינות. האפליקציה הכל כך אהודה בקרב קהל צעיר בכל רחבי העולם נמצאת כידוע בבעלות חברת בייט-דאנס (ByteDance) מבייג'ינג, וחרם מאיים עליה גם בארה"ב, עם שלל טלטלות ודיווחים על מכירות ושותפיות שטרם קיבלו כל אישור רשמי. אפשר שיטיוב, הנמצא כידוע בבעלות גוגל (Google) מעוניין להיכנס לוואקום שיכול להיווצר אם טיק-טוק לא תוכל לפעול בארה"ב או תחליף ידיים ותשתנה.

בכל מקרה, בהודו טרם החרם, טיק-טוק נהנתה מנתח השוק הזר הגדול ביותר שלה, עם כ-120 מיליון משתמשים לערך. מנתון זה אפשר להבין מדוע יוטיוב בוחרת במדינה הענקית להיות הזירה לפיילוט של Shorts. יוטיוב לא פרסמה הערכת זמן למועד שבו השירות יהיה זמין גם במדינות אחרות. עם זאת, על פי הדיווחים, בכוונתה לפרוס אותו על פני שווקים רבים אחרים בשלב כלשהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים