מחסור במזומנים? בזוס מכר מניות אמזון בכשני מיליארד דולר

האיש העשיר בעולם, והבוס של ענקית האי-קומרס, מכר שוב ממניות החברה שבבעלותו השבוע, אחרי שאשתקד מכר באוגוסט ניירות ערך של אמזון בהיקף של 3.1 מיליארד דולר, ובתחילת 2020 "נפטר" ממניות בשווי 4.1 מיליארד דולר

שוב מכר ממניותיו בחברה. ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון. צילום: ויקיפדיה

ג'ף בזוס, מייסד אמזון (Amazon) ומי שבינתיים מכהן כמנכ"לה, מכר שוב מניות שלו, הפעם בשווי של כשני מיליארד דולר. הבוס של אמזון כבר נפרד ממאות אלפי מניות החברה בשנה שעברה.

על המכירה ניתן היה ללמוד מהגשה לרשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, שלפיה הבוס של אמזון מכר השבוע עוד מקבץ ממניותיו בחברה.

לפי המסמכים שהוגשו ל-SEC, ביום ג' השבוע מכר בזוס מניות אמזון בשווי של כ-684 מיליון דולר, כשקודם לכן, ביום ב', נמכרו מניות אמזון של בזוס בכ-1.27 מיליארד דולר. זאת אומרת שהאיש האוחז בהגה של הענקית מסיאטל מכר מניות אמזון בשווי כולל של כ-1.95 מיליארד דולר השבוע.

העסקאות האחרונות בוצעו כחלק מתוכנית מסחר קבועה מראש, כך נכתב בהגשה. אמזון לא הגיבה לדיווחים אודות המכירה האחרונה.

מכירת המניות הגיעה שבוע אחרי שאמזון דיווחה על תוצאותיה ברבעון הראשון של השנה, שהעידו על כך שעסקיה ממשיכים להתחזק, במיוחד עקב הזינוק בפעילות המסחר האלקטרוני שייצרה מגיפת הקורונה בכל העולם. החברה עקפה את התחזיות ורשמה זינוק של כ-44% בהכנסות וכ-220% ברווח הנקי.

אמזון דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון, שניפצו את ציפיות וול סטריט. צילום אילוסטרציה: BigStock

אמזון דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון, שניפצו את ציפיות וול סטריט. צילום אילוסטרציה: BigStock

כבר מכר ניירות ערך בשווי כולל של יותר משבעה מיליארד דולר

בזוס כבר מכר בעבר מניות של ענקית האי-קומרס בסך כולל של 3.1 מיליארד דולר, באוגוסט 2020, בנוסף על מכירה של מניות אמזון בסך כולל של 4.1 מיליארד שביצע בתחילת אותה השנה. הסך הכל, לפני המכירה העכשווית, בזוס כבר מכר ניירות ערך בשווי כולל של יותר משבעה מיליארד דולר, אבל הוא עדיין בעל המניות הדומיננטי והקובע בחברה.

בזוס בן ה-57 הקים את אמזון בשנת 1994, והוא כאמור בעל המניות היחיד הגדול ביותר של הקמעונאית אונליין. שווי השוק האחרון של אמזון היה 1.65 טריליון דולר, ולבזוס – הממוקם כיום בראש טבלת עשירי תבל, אך שלפעמים מתדרדר למקום השני כשאילון מאסק, מנכ"ל טסלה, עובר אותו – שווי נקי המוערך ביותר מ-190 מיליארד דולר, כך על פי מדדי העושר של פורבס ובלומברג.

יצוין כי בזוס, המכהן כמנכ"ל אמזון מיום היווסדה, הודיע בפברואר האחרון כי ברבעון השלישי של השנה יעבור להיות יו"ר מועצת המנהלים של אמזון ואנדי ג'סי, מנכ"ל AWS הנוכחי, ימונה למנכ"ל במקומו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים