השימוש באדג' החדש של מיקרוסופט גדל ב-1,300% השנה

ההימור של מיקרוסופט, שהציגה לעולם את הגרסה מבוססת הכרומיום של הדפדפן שלה בשנת 2019, הצליח והדפדפן החדיש שלה ממשיך לתפוס קהל משתמשים גדל והולך ● בתום פברואר השנה הוא כבר אחז ב-8.03% מכלל שוק הדפדפנים

עוד ועוד פופולריות. דפדפן אדג' של מיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

דפדפן אדג' של מיקרוסופט (Microsoft Edge) הופך ליותר ויותר פופולרי, ועושה זאת על חשבון פיירפוקס של מוזילה (Mozilla Firefox) שמאבד גובה בהתמדה. נפח השימוש בדפדפן של הענקית מרדמונד ברחבי העולם עלה ב-1,300 אחוזים השנה.

בינואר 2020 פרסמה מיקרוסופט את הגרסה היציבה הראשונה של דפדפן אדג' החדש מבוסס הכרומיום שלה, והודיעה כי תשחרר אותה לאט לאט למשתמשי Windows 10. החברה הבהירה כי אם המשתמשים לא יתערבו באופן יזום בהתקנת מערכת ההפעלה, אדג' החדש יחליף את Microsoft Edge Legacy בעת ההתקנה.

מכיוון שהאדג' החדש מספק תכונות וביצועים מצוינים, וגם משתמש באותו מנוע כמו זה של כרום מבית גוגל (Google Chrome) – מה שאומר שהוא יודע להשתמש בכל התוספים הקיימים של כרום – השימוש בו גדל במהירות, והוא הולך והופך ליותר ויותר חביב על הגולשים.

כזכור, ב-2019 בנתה הענקית מרדמונד את דפדפן אדג' הישן שלה מחדש, ככזה המבוסס על כרומיום של גוגל, בקוד פתוח, באמצעות מנועי ה-Blink ו-V8. היא השיקה לו לוגו חדש וקידמה אותו בכל דרך, גם מתפריט ההתחל של המחשב, אולם לכל אלו התלוו דאגות, שהתבדו די במהרה.

פיירפוקס וכרום

פיירפוקס וכרום

כרום של גוגל עדיין שולט באופן מובהק בשוק

כבר באפריל שעבר נודע כי דפדפן אדג' הצליח לטפס בסולם הפופולריות ושמשתמשים בו יותר אנשים מאשר בפיירפוקס. הוא גם הגיע כבר אשתקד למקום השני בטבלת דפדפני מחשבי הדסקטופ – לפי דו"ח שפרסמה נט-מרקט-שר (NetMarketShare), אך עם זאת כרום של גוגל המשיך לאחוז בנתח גדול יותר מכל שאר הדפדפנים גם יחד, שעמד אז על 68.5%.

הנתונים העכשוויים של שוק הדפדפנים. צילום מסך מאתר StatCounter

הנתונים העכשוויים של שוק הדפדפנים. צילום מסך מאתר StatCounter

כעת, כפי שדווח לראשונה על ידי StatCounter, הדפדפן החדש של מיקרוסופט צמח מנתח שוק של 0.57% במרץ 2020 ל-8.03% עד מרץ 2021. זהו צמיחה מרשימה של 1,308% בנתח השוק בתוך 12 חודשים בלבד.

העלייה הגדולה ביותר לחודש בודד עבור מיקרוסופט אדג' הייתה ביוני 2020, ככל הנראה כתוצאה מההתפשטות הגוברת של הדפדפן החדש, עקב עדכון מערכת ההפעלה חלונות.

אבל השימוש המוגבר באדג' לא באמת נוגס עדיין בנתח השוק של כרום, שנותר עומד על 67.14%, וירד למעשה רק באחוז בשנה האחרונה.

מצד שני, פיירפוקס הוא שחווה ירידה מתמדת בהיקף השימוש בו, כאשר לאחר שהחזיק בנתח של 9.25% במרץ 2020 וירד ל-7.95% עד מרץ 2021.

הדפדפן הישן של מיקרוסופט, אגב, אוחז כיום ב-0.44% בלבד מנתח השוק, כשרק במרץ הקודם הוא עוד עמד על 4.56%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים