תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » אינטרנט » דפדפן אדג' של מיקרוסופט מוסיף לצבור תאוצה
צובר עוד פופולריות. דפדפן אדג' של מיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

דפדפן אדג' של מיקרוסופט מוסיף לצבור תאוצה

הענקית מרדמונד ממשיכה לפלס את דרכה ולהזיז יריבים במלחמות הדפדפנים, כאשר היא בונה נתח שוק גדול יותר ל-Edge - דפדפן חדש יחסית שהוציאה, ושהחששות סביב סיכויו להפוך לפופולרי היו גדולים

מאת 3 בנובמבר 2020, 14:47 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

דפדפן אדג' (Edge) החדשני של מיקרוסופט (Microsoft), המבוסס כרומיום, שוחרר רק לפני כמה חודשים, בינואר השנה, וכבר, למרות חששות לגורלו, הוא הפך לדפדפן השני הפופולרי ביותר במחשבים הנייחים. כעת מיקרוסופט מבססת את המעמד הזה לאחר, שדו"חות אחרונים שהתפרסמו מוכיחים כי אדג' אכן ממשיך לנגוס ולהשיג נתח שוק גדול יותר על חשבון המתחרים.

ב-2019 בנתה הענקית מרדמונד את דפדפן אדג' הישן שלה מחדש ככזה שהוא מבוסס כרומיום של גוגל, בקוד פתוח, באמצעות מנועי ה-Blink ו-V8. היא השיקה לו לוגו חדש וקידמה אותו בכל דרך, גם מתפריט ההתחל של המחשב, אולם לכל אלו התלוו דאגות, שהתבדו די במהרה.

כבר באפריל השנה נודע כי דפדפן אדג' הצליח לטפס בסולם הפופולריות ושמשתמשים בו יותר אנשים מאשר בפיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla). הוא הגיע למקום השני בטבלת דפדפני מחשבי הדסקטופ – לפי דו"ח שפרסמה נט-מרקט-שר (NetMarketShare). זו הייתה הפעם הראשונה שגרסת הדסקטופ של דפדפן האדג' של מיקרוסופט תפסה נתח גדול יותר מפיירפוקס, ועם זאת גוגל (Google) עם דפדפן כרום (Chrome) שלה המשיכה לאחוז בנתח גדול יותר מכל שאר הדפדפנים גם יחד, שעמד אז על 68.5%.

אבל כעת מפרסמת נט-מרקט-שר דו"ח חדש על שוק הדפדפנים, שמסמן התקדמות מובהקת בשימוש באדג' ובהישגים שלו במלחמה הניטשת בשוק זה. לפי הדו"ח, באוקטובר נתח השוק של אדג' עמד על 10.22% כשחודש לפני כן, בספטמבר, הוא הציג נתון פחוּת משמעותית – 8.84%, וכשבסוף השנה שעברה נתון זה עמד רק על 5.6% מסך השימוש בדפדפנים. לפיכך, ניכר כי המאמצים של מיקרוסופט לקדם את אדג' בדרכים שונות נשאו פרי.

פיירפוקס וכרום

פיירפוקס וכרום

יצוין כי כרום הוא עדיין הדפדפן הפופולרי ביותר בעולם, למרות שהנפח של השימוש בו ירד מעט באוקטובר – מ-69.94% במדידה הקודמת ל-69.25%. ספארי (Safari) של אפל (Apple) הפסיד קצת יותר: בספטמבר חלקו היה 3.57%, ובאוקטובר כבר היה 3.4% בלבד. מעניין שהאקספלורר (Internet Explorer) הוותיק דווקא צבר עלייה במהלך החודש: חלקו בשוק עלה ב-1.69%.

אגב, כרום שולט גם במכשירים ניידים, עם 68.23% מאותו פלח. במקום השני עם נתח של 17.31% – ספארי, במקום השלישי – דפדפן סמסונג (Samsung) עם 7.01% מכלל שוק דפדפני הניידים.

התקדמות מסמנת ביתר שאת את היחלשותו של פיירפוקס על חשבון צבירת הפופולריות של האדג' מבוסס הכרומיום – דבר שמשיג לו יתרון מובהק בדמות אפשרות שימוש בכל התוספות הקיימות בחנות כרום, ובנוסף משווה את תאימותו ואת רמת הביצועים שלו לאלו של הכרום מבית גוגל. בהתחשב בכך שחלונות 10 פועלת על כמיליארד מחשבים, ושאדג' זוכה לדחיפה באמצעות עדכון למערכת ההפעלה, הפופולריות שלו מובנת, ואפשר שאף תוסיף לעלות. עם זאת, אי אפשר לפסול את העובדה שמשתמשים באמת אהבו ואוהבים את הדפדפן החדש והחדשני.

דפדפן אדג' של מיקרוסופט מוסיף לצבור תאוצה Reviewed by on . דפדפן אדג' (Edge) החדשני של מיקרוסופט (Microsoft), המבוסס כרומיום, שוחרר רק לפני כמה חודשים, בינואר השנה, וכבר, למרות חששות לגורלו, הוא הפך לדפדפן השני הפופולרי דפדפן אדג' (Edge) החדשני של מיקרוסופט (Microsoft), המבוסס כרומיום, שוחרר רק לפני כמה חודשים, בינואר השנה, וכבר, למרות חששות לגורלו, הוא הפך לדפדפן השני הפופולרי Rating: 0

הגיבו