הענקית הסינית ביידו מפתחת מכונית חשמלית חכמה

ביידו - הידועה כבעלת מנוע חיפוש סיני דומיננטי, בסגנון גוגל - הודיעה כי חברה אל קבוצת ג'ילי אחזקות, יצרנית הרכב הרב-לאומית שבסיסה בסין ושבבעלותה נמצאת כיום גם חברת וולוו ● יחד הן שוקדות על מכונית אלקטרונית חדשנית

לא רק מנוע חיפוש, אלא ייצור שבבי AI. ביידו

חברת ביידו (Baidu) הסינית משתפת פעולה עם יצרנית הרכב הרב-לאומית שבסיסה בסין, ג'ילי (Geely) לפיתוח מכונית חכמה אלקטרונית. ביידו – שנחשבת כמקבילה הסינית של גוגל (Google), ולה מנוע חיפוש סיני דומיננטי – הודיעה השבוע כי תיצור חברה בת חדשה על מנת לפתח "מכוניות חשמליות אינטליגנטיות" יחד עם ג'ילי.

למעשה, ביידו שוקדת על טכנולוגיה למכוניות בנהיגה עצמית מאז 2017, ואף עבדה גם עם ב.מ.וו (BMW) במשך זמן מה. אבל כעת חל שינוי, כך לדברי מקורבים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, וביידו תהיה בעצם המובילה והחתומה העיקרית על המיזם המשותף עם יצרנית הרכב הסינית ג'ילי.

תשתף פעולה עם ביידו לייצירת מכונית חשמלית בעבורה. ג'ילי. צילום: BigStock

תשתף פעולה עם ביידו לייצירת מכונית חשמלית בעבורה. ג'ילי. צילום: BigStock

קבוצת ג'ילי אחזקות נוסדה ב-1986, והיא יצרנית רכב רב-לאומית, שבסיסה בסין, כשהחברה הבת שלה העוסקת בפיתוח כלי רכב מכונה Geely Auto. לענקית העצמתית שווי שוק של כ-318 מיליארד דולר. במרץ 2010 רכשה את המותג וולוו (Volvo) מחברת פורד (Ford) תמורת כ-1.8 מיליארד דולר, לאחר משא ומתן שנמשך למעלה משנה. מייסד ג'ילי, לי שופו, הוא גם בעל מניות מרכזי בתעשיית הרכב הגרמנית דיימלר (Daimler).

יצוין כי ליצרנית הרכב הסינית יש כבר ניסיון ברכבים חשמליים. יחד עם המותג השוודי וולוו שבבעלותה היא פיתחה פלטפורמה חדשה, שיכולה לשמש גם לרכבים אלקטרוניים. ל-וולוו יש את פולסטאר (Polestar), שהוא מותג ייעודי לרכבים חשמליים, ולמשל הדגם החשמלי האחרון של וולוו, ה-XC40 Recharge, מבוסס על הפלטפורמה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים