ג'ף בזוס רכש את הבית היקר בלוס אנג'לס – כמה שילם?

הסכום שהשקיע מנכ"ל ומייסד אמזון - והאיש העשיר בתבל - שווה לשמינית האחוז מסך כל הונו האישי הנוכחי ● זו לא פיסת הנדל"ן היחידה שרכש בזוס יחד עם זוגתו, ומי שהייתה מאהבתו, לורן סנצ'ז ● הנכס השני נרכש מפול אלן, ממייסדי מיקרוסופט

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. צילום: מתוך ויקיפדיה

מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. צילום: מתוך ויקיפדיה

לאחר חיפוש ממושך, לפי הדיווחים, מצא סופסוף מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, את בית החלומות שלו בלוס אנג'לס – וזה הבית היקר ביותר בעיר המלאכים.

הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי בזוס – שהוא כיום האדם העשיר בעולם על פי דירוג פורבס, ושהונו האישי עומד על 131.3 מיליארד דולרים – שילם על הרכישה של נכס הנדל"ן היקר ביותר בעיר 165 מיליון דולר לאיל המוזיקה דייוויד גפן. שם הנכס הוא אחוזת וורנר והוא וכן בבוורלי הילס. מדובר, על פי הדיווחים, בשיא חדש בשוק הנדל"ן החם של LA.

את האחוזה בנה ג'ק וורנר – האיש שהוביל בראשית הדרך את חברת ההפקה הדומיננטית לתכניות טלוויזיה וסרטי קולנוע, האחים וורנר – בשנת 1937.

הבניין המעוצב בסגנון גיאורגי תופס שטח של ה-1,208 מטרים רבועים, והאחוזה כולה יושבת על פניי כ-38 דונם. גפן, אגב, רכש אותה ב-1990 תמורת 47.5 מיליון דולר.

אחוזת וורנר היא נכנס שכמעט שאין לו תחרות בבוורלי הילס. על פי המגזין לעיצוב אדריכלי, Architectural Digest, הוא כולל "טרסות וגינות רחבות ידיים, שני בתי הארחה, פעוטון ושלוש חממות, מגרש טניס, בריכת שחייה, מסלול גולף בן תשעה חורים ומגרש מוטורי, עם מוסך שירות משלו ומשאבות דלק משלו".

בזוס רכש גם עוד נכס והכל עם זוגתו לורן סנצ'ז

לורן סנצ'ז, בת הזוג של ג'ף בזוס. צילום: BigStock

לורן סנצ'ז, בת הזוג של ג'ף בזוס. צילום: BigStock

לפי דיווחים שונים, הבוס של אמזון, שהתגרש מזוגתו מזה 25 שנה, מקנזי בזוס, בראשית השנה, לא רכש את האחוזה כדי לבלות בה בגפו. חברתו, מגישת חדשות הטלוויזיה לשעבר, לורן סאנצ'ז, איתו בעסק.

בני הזוג ניהלו רומן שדלף לתקשורת, והביא ככל הנראה לפירוק הזוגיות של בזוס (סנצ'ז הייתה פרודה בזמן ההוא). הם אמנם נתפסו במצלמות של פפרצי חרוצים רבים לטובת סקרני תבל, אבל ערכו את הופעת הבכורה הרשמית הראשונה שלהם רק לאחרונה על השטיח האדום, בביקור הלא כל כך מוצלח שערך בזוס בהודו.

השניים רכשו עוד קודם לכן את בית שכניהם בוושינגטון הבירה, וכעת גם את האחוזה בוורלי הילס.

אבל הוול סטריט ג'ורנל טוען כי הם גם חתמו על עסקה נוספת, שכללה בעלות חדשה על אחוזה אחרת השוכנת במיקוד 90210 הנחשק, ושילמו עוד 90 מיליון דולר בעבור האחוזה Enchanted Hill, שנמכרה על ידי המייסד המשותף של מיקרוסופט, פול אלן, שנפטר ממחלת הסרטן באוקטובר 2018.

כך שבסך הכל "בזבז" בזוס על השקעות הנדל"ן שלו ושל זוגתו 225 מיליון דולרים, ואף על פי כן נשאר לו עוד "כסף קטן" לבזבוזים. שיהיה במזל!

לצד הדברים יש גם טריוויה – המגזין The Verge מציין בידיעה על רכישתו של בזוס את הפרטים האזוטריים הללו: " אמזון שילמה אפס דולרים במס הכנסה פדרלי על 11 מיליארד דולר ברווח לפני מס בשנת 2018; השנה היא תשלם 162 מיליון דולר על רווח של 13.3 מיליארד דולר – שיעור מס אפקטיבי של 1.2 אחוזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים