פול אלן, מייסד מיקרוסופט, מת ככל הנראה בייסורים קשים

עותק תעודת הפטירה של אלן - שמת בשבוע שעבר בהיותו בן 65 - הגיע לתקשורת, ומעיד כי הוא לקה בהלם זיהומי שהביא למותו, ככל הנראה עקב מחלת הסרטן ממנה סבל ● לפי הסברים רפואיים על התופעה מדובר במוות בסבל רב

פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט. צילום: מילס האריס, מתוך ויקיפדיה

פול אלן, האיש שייסד את מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס, הלך לעולמו בשבוע שעבר (ב') בגיל 65. בעוד שבהצהרה באתר האינטרנט שלו, שנכתבה מטעם משפחתו, צוין כי הוא מת "מסיבוכים הקשורים בסרטן הלימפומה (שאינה הודג'קין)", הסיבה המדויקת של מותו לא נחשפה, ורק כעת היא מתבררת.

"בעצב עמוק אנחנו מכריזים על מותו של מייסד החברה, פול ג'י אלן, מייסד שותף של מיקרוסופט ושל טכנולוגיות מפורסמות, פילנתרופ, בונה קהילתי, משמר משאבים טבעיים, מוזיקאי ותומך באמנות", כך פורט בהצהרה הרשמית.

כעת, על פי עותק של תעודת הפטירה של אלן, שהושג על ידי אתר TMZ, מסתבר שהוא מת ב-Swedish Medical Center שבסיאטל כתוצאה מתופעה רפואית קשה המכונה הלם זיהומי (ספטי) וכן מדיכוי חיסוני. התופעות הללו הן ככל הנראה סיבוכים של מחלת הסרטן ממנה סבל. בתעודת הפטירה צוין גם כי אלן העדיף להיקבר ולא היה מעוניין בשריפת גופתו.

רק לפני שלושה שבועות אלן הודיע על כך שאחרי הפוגה של עשור ממחלת הסרטן, שבה לקה ב-2009, היא שבה לקנן בגופו. "הרופאים שלי אופטימיים", צייץ המיליארדר בטוויטר והבטיח שבכוונתו להילחם בכל כוח כדי להחלים.

אחד הגורמים השכיחים ביותר למוות ביחידות לטיפול נמרץ

מצער לגלות כי אלן מת ככל הנראה בסבל רב. דיכוי חיסוני, כפי שמרמז השם של התופעה, הוא כשל במערכת החיסונית של אדם. אל המצב הקשה הזה התלווה 'הלם ספטי' שהוא אחד משלושת המצבים של אלח דם, על פי Healthline – תוצאה של זיהום אגרסיבי ולא מטופל, שיכול להיות מסכן חיים.

כאשר אדם נכנס להלם זיהומי שכזה, לחץ הדם שלו יורד משמעותית. התופעה הזו עלולה לגרום לשבץ, כמו גם לכשל בתפקודם של איברים שונים, כולל הלב. בארצות הברית, הלם ספטי ידוע כאחד הגורמים השכיחים ביותר למוות ביחידות לטיפול נמרץ. על פי Medical News Today, הלם ספטי ידוע כאירוע כואב במיוחד הכולל תסמינים כגון "כאבי שרירים חמורים ואי נוחות כללית".

עם היוודע מותו שחרר חברו מנעורים ושותפו להקמת מיקרוסופט, ביל גייטס, הצהרה לתקשורת שבה נאמר בין השאר: "הגיע לו הרבה יותר זמן, אבל תרומתו לעולם הטכנולוגיה והפילנתרופיה שלו ימשיכו לחיות לדורות הבאים. אתגעגע אליו מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים