אינטל ומדיה-טק יפתחו מודם לדור החמישי עבור מחשבי PC

המודם החדש צפוי לצאת לשוק בתחילת 2021, ו-HP ודל כבר הודיעו שהן יאמצו אותו לפחות בחלק מהמחשבים שלהן ● אינטל תגדיר את התצורה ותפתח את הפלטפורמה שתשלב את המודמים במחשבים, ומדיה-טק תבצע את השילוב עצמו

אינטל. צילום: BigStock

אינטל ומדיה-טק הודיעו אתמול (ד') כי יפתחו ביחד מודם לדור החמישי לצורך שילוב במחשבי PC. לדברי שתי החברות, המודם החדש יגיע לשוק בתחילת 2021, ושתי יצרניות מחשבים מובילות – HP ודל – כבר הודיעו שהן יאמצו אותו לפחות בחלק ממחשביהן.

על פי ההודעה, אינטל תגדיר את התצורה הנדרשת עבור מודם ה-5G, שישולב במחשבים השונים שמבוססים על מעבדים שלה – ממחשבים דקים וקלים ועד לכאלה עתירי ביצועים. מדיה-טק תהיה אחראית לפיתוח ולייצור של המודמים בהתאם לתצורה. אינטל תהיה אחראית גם על פיתוח הפלטפורמה שתשלב את המודמים במחשבים, כולל בניית מנהלי ההתקנים המתאימים.

מדובר במהלך מעניין מצד אינטל, על רקע העובדה שהיא ויתרה על ייצור מודמים לדור הסלולרי החמישי, ההולך ומתקרב לעדין המסחרי שלו. זה קרה אחרי שאפל וקוולאקום לחצו ידיים וסגרו את כל הבעיות המשפטיות ביניהן, וגם את הדלת בפני מכירות המודמים שאינטל קיוותה להשיג עבור מכשירי ה-iPhone. ההחלטה הזו הובילה, בסופו של דבר, לחיסול כמעט מוחלט של עסקי המודמים של אינטל, אחרי שמכרה את רוב החטיבה, כולל הפטנטים והקניין הרוחני, לאפל – שכנראה מתכננת בשלב כלשהו להתחיל לייצר מודמים בעצמה.

כך או כך, כבר בדור הסלולרי הרביעי הלך וגבר השיבוץ של מודמים סלולריים במחשבים אישיים, וההסכם מול מדיה-טק יאפשר לה להציע ליצרניות ה-OEM פתרון שלם, כולל מודם, במקום שיחפשו פתרונות אחרים. עבור מדיה-טק מדובר בחוזה שגם ישפר את המוניטין שלה ואולי אף יאפשר לה למכור יותר מודמי 5G לשוק הסלולר, שבו היא מזנבת, ולו במעט, בקוואלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים