הרבעון של מטריקס: עלייה בהכנסות, ירידה ברווחים – בגלל החגים

הרווח הנקי הרבעוני ירד ב-9% וההכנסות עלו ב-4% ● החברה רשמה תוצאות טובות בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כמו גם עלייה ניכרת במכירות התוכנה ובפעילות שלה בארה"ב

מוטי גוטמן, מנכ''ל מטריקס. צילום: ניב קנטור

מטריקס סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה בהכנסות וירידות ברווחים הנקי והתפעולי – כך עולה מהנתונים שפרסמה החברה הבוקר (ג'). במטריקס מסבירים את הירידות בירידה בימי העבודה ברבעון, מאחר שהשנה, כל החגים נכללו בו, ומדגישים שהיקף שעות העבודה במהלכו היה נמוך ב-6% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד. לעומת זאת, בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה עליות בכל הסעיפים העיקריים.

על פי הנתונים, ההכנסות הרבעוניות של מטריקס עלו ב-4.4% ל-757.4 מיליון שקלים, בעוד שהרווח הנקי ירד ב-9% ל-31 מיליון שקלים וזה התפעולי – ב-4.2% ל-50.1 מיליון. בשלושת הרבעונים הראשונים, לעומת זאת, ההכנסות גדלו ב-10% ל-2.3 מיליארד שקלים, הרווח הנקי טיפס ב-15.8% ל-100.2 מיליון וזה התפעולי עלה ב-7.3% ל-152.3 מיליון.

מטריקס רשמה ברבעון צמיחה ניכרת – של 34.7% – בהכנסות שלה משיווק ותמיכה במוצרי תוכנה. גם מכירות הפתרונות ושירותי התוכנה של החברה בלטו לטובה, בעיקר בארצות הברית, שם הן עלו ב-18.4% לקרוב ל-100 מיליון דולר. העלייה בישראל עמדה על 5.6%, לכ-483 מיליון. לעומת זאת, תחומי ההדרכה וההטמעה, ופתרונות האינטגרציה ותשתיות המחשוב, רשמו ירידות – של 6.1% ושל 15.7%, בהתאמה.

יצוין כי ההון העצמי גדל בתום הרבעון המדווח ב-8.1% ל-688 מיליון שקלים, ויתרות המזומנים וההשקעות לזמן קצר עומדות על 231 מיליון שקלים, לאחר שעלו ב-2.67%. מטריקס אף הודיעה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות, בסך של כ-22.2 מיליון שקלים, שהם 36 אגורות למנייה.

"מבחן התוצאה ממחיש את המשך הצמיחה"

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, "אנחנו מסכמים את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם עליות בכל המדדים. הרבעון השלישי השנה כלל ירידה משמעותית בכמות שעות העבודה בשל החגים, שחלו במלואם במהלכו. מבחן התוצאה בראייה התקופתית, מתחילת השנה, ממחיש את המשך הצמיחה המרשימה בהכנסות וברווחיות מטריקס".

הוא ציין כי "מטריקס ממשיכה בצמיחתה ובתנופת גיוס העובדים, שנובעים מזכיה בפרויקטים חדשים, חלקם מגה פרויקטים, כניסה לתחומים חדשים והמשך רכישות ומיזוגים. אנחנו ניצבים בפני כמה הזדמנויות בשוק, אותן אנחנו פועלים לממש. הראשונה היא התעצמות הפעילות הדיגיטלית בקרב לקוחותינו, המהווה מנוע צמיחה מרכזי לפעילותנו בשנים הקרובות. שנית, המחסור הכבד בכוח אדם טכנולוגי מהווה גם הזדמנות בתחומי ההכשרה הטכנולוגית, ההשמה ושירותי ה-Off Shore וה-Near Shore, ובכלל זה מסלולי הכשרה חדשניים הייחודיים לנו, דוגמת Infinity Labs. במקביל, אנחנו שוקדים כל העת על התרחבות בשווקים האמריקני והישראלי, על ידי רכישות בתחומי פעילות סינרגטיים".

לבסוף, הוא ציין את העלייה בפעילות בארצות הברית. "לאחר תקופה של ארגון מערך המכירות בארצות הברית, אנחנו יכולים כעת לקצור את הפירות. פעילות מטריקס שם, הן ברבעון האחרון והן בתשעת החודשים הראשונים של 2018, רושמת גידול מרשים בהכנסות וברווחיות. כ-13% מההכנסות ו-26% מהרווח בתקופה מגיעים מהשוק האמריקני", אמר גוטמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים