בן 10 בזבז את כל כספה של אמו הנכה במשחק פורטנייט

השחקן הצעיר מבריטניה השתמש בכרטיס האשראי של אמו לרכישות בתוך האפליקציה הממכרת, ובלי ידיעתה הוציא סכום של כ-1,200 פאונד, כילה את כספה והשאיר את חשבון הבנק שלה מרוקן ● Epic Games, מפתחת המשחק, לא הגיבה לידיעה

מקרה בכלל לא נעים. אילוסטרציה: BigStock

אתמול (א') תמה לה חופשת הקיץ ורבים הם ההורים ששמחו על חזרת הילדים למוסדות החינוכיים, ובעיקר על סיום תקופה ארוכה של בילוי של הקטנים מול מסכים. אלא שבמקרה שפורסם באחרונה נחשפה אם שנפגעה הקיץ הלכה למעשה מהבילוי של בנה בן ה-10 עם הנייד, במשחק פורטנייט הפופולרי. פגיעה שהיא ממש לא חלק ממשחק.

ג'יידן לי, בנה של קליאו דאקט מהעיר ברידג'נד שבוויילס, בריטניה, הוציא כ-1,200 פאונד (יותר מ-5,500 שקלים) ברכישות בתוך האפליקציה של המשחק, ועשה זאת מאחורי גבה. למרבית עוגמת הנפש, מעשיו של הילד רוקנו את הכסף שהיה בחשבונה של האם בת ה-46, שהיא נכה על כיסא גלגלים. בעוד שבוע מתוכננת האם לקבל את קצבת הנכות שלה, אבל בינתיים היא אומרת: "אני הורה יחיד וחייבת לשרוד חמישה ימים בלי כסף. זה מפחיד".

"לא הבין שזה כסף אמיתי"

האם אמרה שבנה לא הבין מה משמעות מעשיו כשהשתמש בפרטי כרטיס האשראי שלה והזין אותם לתוך ה-xBox בכדי לבצע מאות רכישות של כלי נשק ושריונים במשחק הפנטזיה. "אני בטח לא אראה עוד את הכסף הזה", אמרה דאקט. "הילד שלי לא הבין מה הוא עושה – הוא רק בן 10. הוא לא הבין שזה כסף אמיתי. הוא חשב שהוא מקבל רק זיכויים", היא גוננה על ילדה הצעיר.

פורטנייט, משחק וידיאו מצויר שיצא ביולי בשנה שעברה, מציע אקשן של יריות ובנייה. במשחק שתי אפשרויות: באטל רויאל (Battle Royale) והצלת העולם (Save The World). בזמן האחרון נראה שמדובר בלהיט עולמי, כשההתלהבות סביב המשחק מזכירה לא מעט את שגעון ה-Pokémon GO, שתפס לרגע וטלטל את העולם בקיץ לפני שנתיים.

על פי נתונים של SuperData Research, שפורסמו במאי השנה, פורטנייט הניב למפיציו 296 מיליון דולר באפריל בלבד – כתוצאה משימוש בפלטפורמות ניידות, קונסולות ומחשבים אישיים. ההערכה היא שהמשחק יניב השנה ל-Epic Games, המפתחת שלו, הכנסות של כשני מיליארד דולר.

לפי חברת המחקר, פורטנייט משפיע באופן דרמטי על הרגלי הצפייה בתוכן וידיאו של משחקים (GVC). כך, לדוגמה, במאי צפו משתמשים ביותר מ-574 אלף שעות של קרבות פורטנייט רויאל – נתון המסמן גידול של כמעט 14% מהחודש שקדם לו.

קליאו, חולת פוליו בעברה, דורשת כעת מ-Epic Games להבהיר להורים כי קיים סיכון שילדיהם יוציאו כספים במהלך המשחק. באופן מרגיז במיוחד, למרות הפרסומים בתקשורת בבריטניה, Epic Games לא הגיבה עד כה לידיעה ולא הציעה להחזיר את הכסף לאישה הנזקקת.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי

    למה שיגיבו או יחזירו את הכסף ? מה זה השטויות הללו הוא לא ידע ? ואיך יכול להיות שהאם לא ידעה שהוא" גנב !!! "את הכרטיס אשראי שלה ? שקרים בטוח שהיא ידעה ובטוח שהילד עשה מניפולציות כדי להגיע לכרטיס ואז הלך והשתולל עם הכסף ! ראינו את זה קורה גם בקנדי קראש ותמיד לא משנה מה זאת אשמת ההורים ולא המפתחים חבל לי שהיא נחה ולא היה לה מה לאכול 5 ימים אבל הינה הצעה תימכרי את ה XBOX של הילד ככה היה לך קצת כסף ! סתומה

אירועים קרובים