לידיעת טראמפ: ה-NSA בונה כוח למלחמה במתקפות הסייבר הרוסיות

גנרל פול נקסון, ראש ה-NSA ומפקד פיקוד הסייבר האמריקני בנה באחרונה כוח משימה ייעודי להתמודדות עם האיומים המקוונים מצד משטרו של פוטין ● הכח יפעל בהלימה למה שסוכנויות הביון כבר עושות מאז המעורבות הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית

גנרל פול נקסון, ראש ה-NSA ומפקד פיקוד הסייבר (סייברקום)/ צילום מסך: מתוך YouTube

בימיו האחרונים של ברק אובמה כנשיא ארצות הברית הוא קיבל דו"ח מודיעיני, המשלב בין הערכות של גוף הריגול, ה-CIA, הבולשת הפדרלית, ה-FBI והסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA. בדו"ח הרשמי שהותר לפרסום, נקבע מפורשות כי ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, הורה על ביצוע מתקפות סייבר שנועדו להטות את תוצאות הבחירות בארצות הברית לטובת הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ.

המתקפות, כך נקבע, נועדו לסייע לטראמפ הרפובליקני לגבור על יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון. על פי הדו"ח, "מדובר בקמפיין חסר תקדים בעוצמתו". טראמפ קיבל אף הוא את הדו"ח.

זה שנה וחצי שטראמפ התעלם ועודנו ממשיך בכך מהקביעה, כפי שעשה בשבוע שעבר בפגישתו עם פוטין – עת אמר שרוסיה הפסיקה לפרוץ בסייבר לארצות הברית. אלא שאנשי המודיעין של טראמפ כנראה יודעים משהו אחר והם מגבירים את מאבקם נגד האיום הרוסי המתמשך.

גנרל פול נקסון, ראש ה-NSA ומפקד פיקוד הסייבר (סייברקום), בנה באחרונה כוח משימה ייעודי כדי להתמודד עם האיומים המקוונים מצד משטרו של פוטין. הוא לא דיבר באופן ספציפי על מה שהקבוצה תעשה, אך אמר שזה יהיה בהלימה למה שסוכנויות הביון כבר עושות מאז המעורבות הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית. כך, בדבריו, נקסון רמז כי הם מקדישים משאבים נוספים למניעת הישנות של מעשי הפריצה הנרחבים מלפני שנתיים.

"לא קיימת כלל אופציה שלא להילחם בסייבר הרוסי"

בנאומו בפני משתתפי פורום האבטחה באספן (Aspen Security Forum) השבוע, אמר נקסון כי לא קיימת כלל אופציה שלא להילחם בסייבר הרוסי. "אם ארצות הברית החליטה לעמוד מהצד ולא התמקדה באויבים הדיגיטליים שלה, כמו רוסיה וסין, הרי שבכך היא מסתכנת ונותנת לאויבים הללו את האפשרות לעצב לבדם את שדה הקרב הווירטואלי. הם משבשים תוצאות של בחירות. הם בונים ומציפים מתחים ושסעים חברתיים. הם גונבים מידע רגיש. צריך אנשים שיכולים להתמודד עם זה על בסיס מתמשך".

אנליסטים ציינו כי אינם מופתעים מדבריו של נקסון. "ברור שעליו לבחור בנתיב פעילות זה", כתבו, "הוא גנרל ארבעה כוכבים בצבא, אשר גם עומד בראש הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA. באחרונה, פיקוד הסייבר שבראשותו שודרג והועלה לדרגת פיקוד לוחם. אם מישהו צריך להתמקד – הן באיומים המגיעים ממדינות מסוימות, והן לראות את התמונה הגדולה יותר של אבטחת מידע והגנת הסייבר – זה הוא האיש. יש לתת לכוח המשימה שהוקם זמן, כדי שתהיה לו השפעה משמעותית לאורך זמן – עד שלרוסיה יהיו מחשבות שניות בטרם היא תתקוף שוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים