מצעד הגאווה: להט"בים בהיי-טק הישראלי – חלק ג'

לרגל אירועי הגאווה, מובאים כאן סיפוריהם של היי-טקיסטים להט"בים - בכירים יותר ופחות - מפיהם ● איך זה לעבוד, כגייז, בהיי-טק הישראלי? מה המצב בחברה שבה הם מועסקים? ומהו המסר שלהם?

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט ישראל

"התחלתי את דרכי המקצועית כארכיטקט תוכנה במעבדות ה-Microsoft Technology Center בישראל, והובלתי מטעם מיקרוסופט (Microsoft) את הפרויקטים הראשונים בישראל בתחום מנועי ה-Self Service והרשתות החברתיות.

התפתחות החדשנות והיזמות העסקית, לצד הופעתם במיקרוסופט ישראל של תפקידים חדשים, דוגמת ה-CDO, הובילו את החברה להקים תחום חדשנות אסטרטגית, במטרה לסייע לארגונים בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית. מוניתי להוביל את התחום החדש מיום הקמתו ואני מעורב באופן אישי בפרויקטים מקומיים רבים בתחומי המובייל, הרשתות החברתיות, ה-Big Data ומחשוב הענן. כמו כן, אני מרצה במגוון רחב של נושאי חדשנות ודיגיטל, ואחראי במיקרוסופט ישראל גם על עולם הקוד הפתוח".

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט ישראל. צילום: יונתן עידו

אדיר רון, מנהל תחום הקוד הפתוח במיקרוסופט ישראל. צילום: יונתן עידו

מה היחס במיקרוסופט ללהט"בים?
"יש בחברה קבוצת גאווה עולמית, GLEAM (ר"ת Global LGBT+ Employees at Microsoft), שאני דירקטור בה ואחראי על פעילותה באירופה, המזרח התיכון ואסיה.

קבוצת GLEAM, שמציינת 25 שנות פעילות, מקדמת פעילויות רבות באמצעות תכניות גלובליות של מיקרוסופט לקידום זכויות הקהילה הגאה. באמצעות GLEAM, מיקרוסופט מקדמת את ערכי הגיוון. הקבוצה כוללת יותר מ-2,000 עובדים במגוון רחב של מדינות והשנה, GLEAM EMEA גאה להוביל את הנציגות הגדולה ביותר של מיקרוסופט במצעדי גאווה ברחבי אירופה ואסיה – בבריטניה, גרמניה, אירלנד, ספרד, סינגפור – ובישראל, על ידי הצוות המקומי, שאותו מנהל קובי מימון. מיקרוסופט תפעיל משאית במצעד הגאווה שיתקיים מחר בתל אביב, עם זוכת האירוויזיון נטע ברזילי עליה. כמו כן, אנחנו משתפים פעולה עם ארגונים קהילתיים במטרה לקדם את זכויות הקהילה בעולם – Human Rights Campign, Lesbians Who Tech, Belong ואף ה-Israeli Diversity Standard הישראלי, שמיקרוסופט הייתה בין הראשונות לחתום עליו".

יצוין כי רון נבחר במקום ה-43 ברשימת מנהיגי העתיד הלהט"בים של ארגון OUTStanding, שפועל למען להט"בים במקומות עבודה, והפייננשל טיימס (Financial Times).

האם העסקת עובדים להט"בים מועילה למיקרוסופט?
"מיקרוסופט מאמינה שערכי הגיוון חייבים להיות בבסיס הליבה העסקית של כל הפעילויות שלה, כחברה. היכולת להעצים כל אדם וארגון, שהינה בבסיס החזון שלנו, קשורה באופן הדוק עם החובה לכבד ולחגוג את הייחודיות של כל אדם וכל קבוצה במארג החברתי. בעיני מיקרוסופט, חדשנות נובעת מהיכולת לאכלס מספר רב של דעות מגוונות, זוויות חשיבה וייצוג בקרב העובדים שלה, שבסופו של דבר משקפים את היות מיקרוסופט חברה גלובלית".

האם אתה חושב שהיחס ללהט"בים בהיי-טק הישראלי טעון שיפור?
"בישראל, אין ספק שהמגזר העסקי מוביל את קטר הגיוון במשק. באירועי הגאווה הקרובים, מספר שיא של חברות היי-טק משמעותיות לוקחות חלק פעיל בנקיטת עמדה מפורשת לטובת זכויות להט"בים+ ושוויון הזדמנויות. עם זאת, מדובר גם בהזדמנות משמעותית לנצל את המומנטום בכדי לפרוץ את גבולות שוק העבודה, ולהשפיע על דעת הקהל והדרגים הפוליטיים והעסקיים המשמעותיים בישראל. בעולם, אנחנו כבר רואים דוגמאות, לכך כמו התמיכה האקטיבית של מיקרוסופט ושל חברות אחרות באישור נישואים גאים בארצות הברית ובאירלנד, שהתבטאה בנקיטת עמדה נחרצת, לובי מול גורמי ממשל ותרומות לקמפיינים בנושא.

אפשר להיות גאים בהתקדמות המטאורית של הקהילה בתוך גופי ההיי-טק בישראל והשלב הבא הוא לוודא שהאימפקט של זה יעבור הלאה".

יניב רנן, מהנדס תוכנה בכיר ב-ZipRecruiter

"אני יניב, בן 41, עובד כמהנדס בכיר במרכז הפיתוח של ZipRecruiter במתחם שרונה בתל אביב ומתגורר בעיר עם בן זוגי ב-14 השנים האחרונות. אני מתנדב בחוש"ן – ארגון חינוכי של קהילת הלהט"ב. במסגרת זו אני מוזמן לתיכונים ברחבי הארץ, שם אני נפגש עם תלמידי כיתות י"א-י"ב ומספר להם את סיפורי האישי, כגיי, במטרה לאתגר את הסטריאוטיפים הקיימים סביב קהילת הלהט"ב".

מה היחס של החברה שבה אתה עובד לקהילת הלהט"ב? האם יש פעילות מיוחדת?
"אצלנו, ב-ZipRecruiter, מייחסים חשיבות רבה לנושא המגוון האנושי, כך שכל עובדת ועובד במרכזי החברה בעולם, כולל בתל אביב, יכולים 'להביא את עצמם' לעבודה כפי שהם באמת. בוא נגיד שחדי קרן וקשתות בענן (סמלים המזוהים עם קהילת הלהט"ב – י"ה) אינם מראות נדירים במשרדינו".

יניב רנן, מהנדס תוכנה בכיר ב-ZipRecruiter. צילום עצמי

יניב רנן, מהנדס תוכנה בכיר ב-ZipRecruiter. צילום עצמי

האם אתה חושב שיש אפליית עובדים בהיי-טק?
"בכל המקומות שבהם עבדתי התייחסו אליי תמיד בכבוד".

למה חשוב לחברות היי-טק להעסיק עובדים מקהילת הלהט"ב?
"בעולם של היום, צוותי עבודה מגוונים, שכוללים אנשים מתרבויות ורקעים שונים, ובעלי נקודות מבט שונות, כבר אינם בגדר מותרות עבור חברות טק – או כל חברה, למעשה, אלא דבר חיוני והכרחי. בנוסף, מחקרים מראים שהמגוון משפר את הפרודוקטיביות והחדשנות, שלא לדבר על שביעות רצון ועל שימור העובדים".

עדי שחף שריקי, מהנדסת אפליקציות באפלייד מטיריאלס

"בגיל 17 הצלחתי, בפעם הראשונה, להתוודות בפני חברות שאני אוהבת את החברה הכי טובה שלי. בהמלצתן התחלתי ללכת בזמן הצבא לקבוצה של איגי – ארגון הנוער הגאה – בראשון לציון. ההשתתפות בקבוצה עשתה לי מאוד טוב, התחלתי להרגיש שלמה ובטוחה יותר עם מי שאני. בגיל 20 כבר סיפרתי להוריי ומאז אני מסרבת לחזור לארון.

אני בת זוג של מיכל, אימא של שי וניקו. לשי, הקטנה שלי, אני רוצה להעניק את הביטחון לחקור, להטיל ספק, לגלות כמה שיותר עולמות, לדעת לפתור בעיות ולהבין מה יעשה לה טוב.

עדי שחף שריקי, מנהלת אפליקציות באפלייד מטיריאלס, בת זוגה ובתם. צילום עצמי

עדי שחף שריקי, מהנדסת אפליקציות באפלייד מטיריאלס, בת זוגה ובתם. צילום עצמי

בתחום המקצועי, למדתי הנדסת מכונות. אני עובדת באפלייד מטיריאלס (Applied Materials) ארבע שנים, בשנה האחרונה כמהנדסת אפליקציות. אני מתנדבת בחוש"ן מזה חמש שנים.

תמיד הרגשתי מאוד נוח בסביבת מחשבים. סביבת העבודה באפלייד היא מאוד טכנולוגית, גברית, מאפשרת ומקבלת. במהלך עבודתי בחברה ניצלתי את זכותי כידועה בציבור לחלוק עם זוגתי את חופשת הלידה – דבר שהתקבל ללא כל עניין, בחיבוק ובפרגון. יותר מזה, קידמו אותי לפני יציאתי לחופשת הלידה – דבר שלצערי אינו מובן מאליו".

מה מצעד הגאווה מסמל בעינייך?
"בעיניי, מצעד הגאווה נועד להנכיח זהויות שונות מהמיינסטרים, לחגוג את זה ולהדגיש שאי אפשר להתעלם מאתנו, למחוק אותנו ולמנוע מאתנו זכויות".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון

    האמת היא שלא היתתם מאחלים לילדים שלכם ולנכדים ולשאר הדורות שלכם להיות להטבים. מסקנה זאת מחלה. איפה הגאווה לא ברור לי. מילא לא בושה זה עוד בסדר, אבל גאווה?! הצחקתם אותי

אירועים קרובים