מצעד הגאווה: להט"בים בהיי-טק הישראלי – חלק ב'

לרגל אירועי הגאווה, מובאים כאן סיפוריהם של היי-טקיסטים להט"בים - בכירים יותר ופחות - מפיהם ● איך זה לעבוד, כגייז, בהיי-טק הישראלי? מה המצב בחברה שבה הם מועסקים? ומהו המסר שלהם?

ההיי-טק צריך להיות בכל צבעי הקשת. תרתי משמע. צילום אילוסטרציה: BigStock

שי טילינגר, סמנכ"ל תפעול ישראל ואפריקה במוטורולה סולושנס

"אני בן 47, נשוי לעמית, איש כספים מנוסה עם יותר מ-20 שנות ניסיון בתחומי הכספים והתפעול בחברות טכנולוגיה. בעבר שימשתי כמנהל הכספים של טיסנקרופ מעליות בישראל ובאותו התפקיד בלנובו (Lenovo) ישראל. לפני כן כיהנתי בתפקידים מגוונים ביבמ (IBM). יש לי תואר מוסמך במנהל עסקים בהצטיינות מהמכללה למנהל, תואר מוסמך במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר בוגר בחשבונאות וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב".

שי טילינגר, סמנכ"ל תפעול ישראל ואפריקה במוטורולה סולושנס. צילום: יח"צ

שי טילינגר, סמנכ"ל תפעול ישראל ואפריקה במוטורולה סולושנס. צילום: יח"צ

האם מוטורולה סולושנס עושה לגיוון אוכלוסיות בחברה?
"כן. אנחנו מחויבים לטיפוח של סביבת עבודה מגוונת, בין השאר עקב האמונה שלנו שגיוון הוא רכיב קריטי בייצור של חדשנות. כחברה שאנשים הם המשאב החשוב ביותר שלה, אנחנו מחפשים תמיד להעסיק את המגוון הרחב ביותר של אוכלוסיות, דעות ותרבויות.

בכדי ליישם את הערכים הללו, כל המנהלים במוטורולה סולושנס (Motorola Solutions) עוברים הדרכה מעמיקה בנושא הכלה, על מנת להעניק להם את הכלים הנכונים לניהול וגיוס של אוכלוסיות עובדים מגוונות. בנוסף, אנחנו בעיצומו של תהליך גלובלי של העברת מטות החברה למרכזי ערים, על מנת לגייס כוח עבודה מגוון יותר. בשנה האחרונה נפתחו מטות החברה החדשים במרכזי הערים שיקגו, לונדון וסינגפור".

מה לגבי תעשיית ההיי-טק בארץ?
"לתעשיית ההיי-טק יש אג'נדות חברתיות חשובות שהיא מקדמת – כגון הגדלת השתתפות נשים בענף וחינוך למדעים ברמה מוגברת. אלא שהתעשייה עדיין לא שמה לעצמה את נושא קהילת הלהט"ב בראש סדר העדיפויות. ייתכן שאחת הסיבות לכך היא שתחום זה מהווה בעיה פחות אקוטית בענף שלנו, בניגוד לענפים אחרים.

עם זאת, אני חושב שאין להכליל על כל תעשיית ההיי-טק כמקשה אחת, כיוון שהיא כוללת בתוכה גם חברות אינטרנט צעירות, גם מרכזי פיתוח גלובליים וגם חברות טכנולוגיה ביטחוניות – ואני מאמין שיש שונות גדולה בתרבות הארגונית בין חברות אלה. על כן, אני רואה חשיבות שגם קבלת הלהט"ב בתעשיית ההיי-טק תקבל התייחסות.

ככלל, אפשר לומר שיש מעורבות חברתית גבוהה של חברות היי-טק בישראל – אבל פחות בתחומים הקשורים בקהילת הלהט"ב, וישנה עוד דרך ארוכה על מנת להגיע לרמת המעורבות כמו זו של חברות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון".

חגי יפה, ראש צוות שיווק דיגיטלי ב-ServiceWise

"לשמחתי, בשנים האחרונות ניתן להרגיש רוחות של שינוי, המתבטאות בעיקר בקבלה, הכלה ושוויון. אמנם, יש לנו עוד כברת דרך לעבור, ועל אף שישראל היא אומת הסטארט-אפ והחדשנות, כשזה נוגע לקהילה הלהט"בית – יש לנו עוד מה ללמוד.

בחברה שבה אני עובד, ServiceWise, הנושא מעולם לא היווה בעיה או מכשול. קיים אצלנו חופש בחירה, זה חלק מה-DNA שלנו. תפקידים וקידומים נעשים לפי כישורי האדם ויכולותיו ולא לפי קריטריונים אחרים.

חגי יפה, ראש צוות שיווק דיגיטלי ב-ServiceWise. צילום משפחתי

חגי יפה, ראש צוות שיווק דיגיטלי ב-ServiceWise. צילום משפחתי

אחד מארבעת העקרונות שעליהם מושתת Salesforce העולמית, ש-ServiceWise היא שותפת פלטיניום שלה, הוא ערך השוויון. אני יכול לומר בלב שלם שגם ServiceWise פועלת, גדלה ומתפתחת לאור הערך הזה. יש כאן חברים וקולגות ממגזרים רבים ורוב של נשים. האדם והאופי הם מה שקובע וכיף לי להגיע בכל יום למקום עבודה כזה.

ביום ו' האחרון התקיים מצעד הגאווה הראשון בכפר סבא, העיר שבה ServiceWise ממוקמת. הלכנו ביחד חברים מהעבודה. אני כל כך שמח שניתנה לי הזכות לצעוד איתם במצעד בעיר בה גדלתי ובה אני עובד".

אבי מוסייב-קזז, סמנכ"ל ב-Getcell מקבוצת טלכלל

"אני בן 36, נשוי לאלעד ואנחנו מתגוררים ביחד ברמת גן.

ברבות הימים, הבנתי שאחרי הגשמת מרבית חלומותיי – אני נשוי לאיש מדהים, ועובד בעבודה מספקת ומעצימה – הגיע הזמן להגשים את החלום הגדול ביותר ולהפוך לאבא. אבל אז המציאות מכה בך ואתה מבין שאתה חי במדינה שבה כל אדם יכול להביא ילדים, חוץ מזוג גברים, שהחוק בישראל עדיין לא מאפשר להם לעשות זאת.

כשהבנתי שהאפשרות היחידה הינה הליך פונדקאות ארוך, מייגע ויקר, הקמתי, יחד עם בן זוגי, את עמותת חלום של אבא, שמטרתה סיוע בגיוס תרומות להליך הפונדקאות. חלום של אבא פועלת בשיטה של עמותה 'מתגלגלת', שמתמקדת בכל רגע נתון בזוג מסוים וכשמסיימת את מטרתה הספציפית, היא עוברת לזוג הבא. העמותה זכתה להצלחה רבה, וכעת אנחנו בעיצומו של התהליך וממשיכים לגייס את כל המשאבים על מנת להגשים את החלום ולהביא את ילידנו לעולם.

אבי מוסייב-קזז, סמנכ"ל ב-Getcell מקבוצת טלכלל. צילום: Moo Film

אבי מוסייב-קזז, סמנכ"ל ב-Getcell מקבוצת טלכלל. צילום: Moo Film

הזכות הגדולה ביותר במסע היא התמיכה הגדולה שקיבלתי ממקום העבודה לתהליך – הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט האישי, בתמיכה ובסיוע".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים