אישור סיני לעסקת ביין קפיטל וחטיבת הזיכרונות של טושיבה

אחרי עיכובים, איומים ובעיות רגולציה - אישור סיני לכך שהקונסורציום בראשות ביין קפיטל ירכוש את חטיבת הזיכרונות של טושיבה בתמורה ל-18.6 מיליארד דולרים ● החברה החדשה זכתה לשם פאנגאה

טושיבה

יותר משמונה חודשים לאחר שטושיבה (Toshiba) הכריזה על בחירה בקונסורציום בראשות ביין קפיטל (BainCapital), כגוף שירכוש את חטיבת הזיכרונות שלה, תמורת 18.6 מיליארד דולרים, העסקה סוף סוף יוצאת לפועל.

יתכן שהאיומים של טושיבה, שאמרה כי היא שוקלת לחזור בה מהמכירה אם האישורים הרגולטוריים לא יתקבלו עד סוף מאי, עשו את שלהם – במהלך החג היא הודיעה, יחד עם ביין קפיטל, על הסרת המכשול העיקרי האחרון, והוא אישור הרגולציה הסינית.

כעת המיזם החדש אמור לצאת לדרך תחת חברה חדשה, שהוקמה בידי ביין קפיטל תחת השם פאנגאה (Pangea). החברות היפניות שולטות בזכויות ההצבעה בחברה, עם יותר מ-50% מהמניות, וזאת כחלק מההיענות לתמיכה של ממשלת יפן בקונסורציום, תמורת התחייבות להשאיר את המפעלים בארץ השמש העולה.

אחת המשקיעות הגדולות ביותר בקונסורציום היא טושיבה בעצמה, אבל ההשקעה הגדולה ביותר היא דווקא של יצרנית הזיכרונות הדרום קוריאנית הייניקס (SK Hynix), שכחלק מהעסקה לא תוכל להחזיק ביותר מ-15% בזכויות ההצבעה בפאנגאה ו/או בחטיבת הזיכרונות של טושיבה למשך 10 שנים, וכן 'תחסם' במשך אותה תקופה מגישה למידע קנייני של טושיבה.

שאר החברות המשקיעות שמרכיבות את הקונסורציום הן אמריקניות, אך בעבורן מדובר בהשקה ובגישה לייצור ללא זכויות ניהוליות ובלי לקבל מניות מן המניין. ברשימה הזו אפשר למצוא את אפל (Apple), את יצרנית מוצרי הזיכרון קינגסטון (Kingston), את יצרנית הכוננים סיגייט (Seagate) וגם את דל (Dell).

ביין קפיטל גם הודיעה שהיא מתכוונת לסגור את הקצוות הפתוחים מול ווסטרן דיגיטל (Western Digital) בנוגע לשותפות שלה עם טושיבה בסנדיסק (SanDisk), כך שהיא תמשיך להתקיים, בהתאם לדרישה של יצרנית הכוננים והתקני הזיכרון.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים