וושינגטון – המדינה הראשונה בארצות הברית שמחזירה את ניטרליות הרשת

המושל הדמוקרטי של המדינה החליטה להפוך את החלטת ה-FCC ולקדם אינטרנט פתוח ● הוא חתם על הצעת חוק, שתחזיר שם לתוקף את התקנות שאוסרות על ספקיות רשת לתעדף או לקדם תכנים באמצעות שינוי מהירויות תעבורת הנתונים של אתרים

החלטה לטובת תומכי תקנות ניטרליות הרשת. צילום: Designer491, BigStock

במדינת וושינגטון שבארצות הברית עבר אתמול (ב') סופית חוק להחזרת תקנות ניטרליות הרשת, החביבות על הדמוקרטים והפסולות בעיני הרפובליקנים, בראשות הנשיא, דונלד טראמפ.

החוק החדש מגן ברמת המדינה על כללי ניטרליות הרשת, שבוטלו ברמה הפדרלית על ידי ועדת התקשורת האמריקנית, ה-FCC, ומבטיח שספקיות האינטרנט לא יוכלו לתמרן את מהירויות האינטרנט והגישה לתוכן.

"היום אנחנו עושים היסטוריה: וושינגטון תהיה המדינה הראשונה (בארצות הברית – ג"פ) שתשמור על האינטרנט הפתוח", אמר מושל המדינה, ג'יי איינסלי, במהלך טקס החתימה על הצעת החוק. איינסלי הוא מהמתנגדים הבולטים לביטול ניטרליות הרשת. לדבריו, "ראינו את העוצמה של האינטרנט הפתוח. הוא מאפשר לתלמיד בוושינגטון להתחבר עם חוקרים בכל רחבי העולם – או לעסק קטן להתחרות בשוק העולמי. הוא מאפשר זרימה חופשית של מידע ורעיונות באחד המיצגים הגדולים ביותר של חופש הדיבור בהיסטוריה שלנו".

החוק ייכנס לתוקפו ב-6 ביוני השנה.

"ניהול מיקרו של האינטרנט"

בדצמבר האחרון החליטה ה-FCC לבטל את תקנות ניטרליות הרשת, שהגבילו את כוחן של ספקיות שירותי האינטרנט להשפיע על מהירויות הטעינה של אתרים או יישומים ספציפיים. ההחלטה התקבלה לאחר מאבק קשה מכיוון שהתקנות – שנכנסו לתוקף ב-2015, בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארצות הברית – לא תאמו את תפישת הרפובליקנים וכמובן שלא את גישת הממשל הנוכחי, בראשות טראמפ, שיו"ר ה-FCC, אג'יט פאי, הוא אחד מאנשיו.

פאי, שהצביע נגד הכללים כבר ב-2015, הסביר את הביטול ותיאר את תקנות הניטרליות ככאלה שהציבו את ספקיות הפס הרחב תחת הפיקוח המחמיר ביותר, מה שלדבריו הביא את הממשל האמריקני להיות גורם שמבצע "ניהול מיקרו של האינטרנט". הוא וחברות הפס הרחב טענו שהתקנות חונקות חדשנות והשקעות ברשתות אלה.

אבל השינוי הדרמטי לא התקבל באהדה בקרב הפוליטיקאים האמריקנים מהצד הדמוקרטי של המתרס, כמו גם על ידי מנהיגי מדינות שמייצגים את הגישה הנגדית, כך שקצת אחרי שהתקנות בוטלו התחייבו חלק מהם לשמור על ניטרליות הרשת בכל זאת, למרות השינוי שקבעה ה-FCC. וושינגטון היא המדינה הראשונה לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים