תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » הכניסה לרכבים אוטונומיים פרטיים בערים הומות תיאסר
מכונית אוטונומית. אילוסטרציה: BigStock

הכניסה לרכבים אוטונומיים פרטיים בערים הומות תיאסר

הסכם חדש מתעדף חברות שיתוף נסיעות על פני כלי רכב אוטונומיים פרטיים ● "עקרונות הניידות", שנחתמו ביום ה' על ידי 15 חברות, מהמובילות בעולם בתחום התחבורה והטכנולוגיה, קובעים כי הענקיות אובר ו-Lyft ועמיתותיהן לתחום יקבלו נתח גדול בהרבה בעוגת התחבורה העירונית

מאת 4 בפברואר 2018, 12:38 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

חמש-עשרה החברות המובילות בעולם בתחום התחבורה והטכנולוגיה, כולל Lyft, דידי (Didi), מובייק (Mobike), זיפקאר (Zipcar) וכמובן אובר (Uber) ואחרות, הסכימו על 10 "עקרונות ניידות משותפים של ערים חיות" (Shared Mobility Principles for Livable Cities) – הסכם שנחתם ביום ה' האחרון, ושמטרתו "לקבוע עדיפות לאנשים על פני כלי רכב, להפחית פליטות, לקדם הגינות ולעודד שיתוף נתונים, בין עוד מטרות אחרות".

הסעיף העשירי והסופי על המסמך הוא הדומיננטי בכל הקשור בטכנולוגיה החדשנית המתפתחת, שכן הוא עוסק בהגדרתו של תרחיש עתידי שבו כלי רכב בנהיגה עצמאית כבר פועלים במלוא העוצמה על כבישי הערים הגדולות. הסעיף קובע כי מכוניות אוטונומיות בערים הומות יוכלו להיות מופעלות רק על ידי חברות שיתוף נסיעות. "אנו תומכים בך שכלי רכב אוטונומיים באזורים עירוניים צפופים צריכים להיות מופעלים רק בציי רכב שיתופיים", קובע העיקרון. ציי רכב משותפים שכאלו יספקו, בין היתר, לציבור "גישה נוחה יותר וייתרמו להגברת בטיחות הציבור", כך נטען במסמך.

אלא שביקורת שנמתחת על ההסכם גורסת כי כדאי לשים לב שהדברים יתרמו גם לתחרות הישירה של חברות הנסיעות השיתופיות מול יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה (Tesla), שמתכוונת להשיק צי של כלי רכב אוטונומיים משלה. הצי של טסלה אמור לאפשר גם לבעלי רכבים פרטיים להציע את המכוניות שלהם בצי, כאשר לא יהיו בשימוש. בנוסף, האמנה תאפשר לחברות הנסיעות המשותפות, שבראשן עומדת הענקית אובר, יתרונות מול יצרניות רכבים אחרות, שמוסיפות יותר ויותר תכונות אוטונומיות למכוניות שלהן.

טסלה לא מיהרה להגיב לפרסומים.

לרתום את הטוב ולהימנע מהרע

העקרונות פורסמו כבר באוקטובר האחרון על ידי רובין צ'ייס, מייסד שותף של זיפקאר, שחיבר אותם יחד עם קבוצה של ארגונים עירוניים וארגוני תחבורה עולמיים ואמריקנים, ויחד עם Shared-Use Mobility Center – ארגון ללא מטרות רווח הפועל בשיקגו, ושמעוניין לקדם עתיד יעיל יותר לתחבורה, כך על פי שרון פייגון, המנכ"לית של המרכז.

"לדעתנו, הניידות המשותפת היא קודם כל תחבורה ציבורית, ואנחנו מקדמים זאת על פני הרכב בתפוסת יחיד", אמרה פייגון. "עקרונות אלה היו בשבילנו רק בנושא זה – הניסיון לקדם עתיד שהוא כלי רכב משותפים וחשיבה על אנשים ולא כלי רכב בתפוסת יחיד", אמרה.

"המטרה שלנו היא ליישר את הערים, את המגזר הפרטי ואת החברה האזרחית סביב חזון משותף, בכדי להבטיח שאנחנו רותמים את הטוב ונמנעים מהרע (בתחבורה האוטונומית – ג"פ)", צוטט צ'ייס בהודעה לעיתונות.

לא ברור בינתיים כמה השפעה תהיה ל-15 החברות וליוזמה הקולקטיבית שלהן, אבל אין להקל ראש ביכולתן להשפיע על מפת התחבורה בעולם – יחד משרתות חברות אלה 77 מיליון נסיעות ואף יותר מכך, נוסעים, מדי יום, כך על פי ההודעה שהוציאו החברות לעיתונות.

 

הכניסה לרכבים אוטונומיים פרטיים בערים הומות תיאסר Reviewed by on . חמש-עשרה החברות המובילות בעולם בתחום התחבורה והטכנולוגיה, כולל Lyft, דידי (Didi), מובייק (Mobike), זיפקאר (Zipcar) וכמובן אובר (Uber) ואחרות, הסכימו על 10 "עקרו חמש-עשרה החברות המובילות בעולם בתחום התחבורה והטכנולוגיה, כולל Lyft, דידי (Didi), מובייק (Mobike), זיפקאר (Zipcar) וכמובן אובר (Uber) ואחרות, הסכימו על 10 "עקרו Rating: 0

הגיבו