פייסבוק מודה: נכשלנו במניעת התערבות בבחירות בארצות הברית

"ב-2016, היינו איטיים מאוד לזהות כיצד גורמים רעים מתעללים בפלטפורמה שלנו", מודים ברשת החברתית, אחרי הכחשות חוזרות ונשנות ● היא הודיעה כי תעסיק 10,000 איש למלחמה בפייק ניוז

הפיד עשה היסטוריה. פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) הואשמה פעמים רבות בכך שהיוותה כר להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, שהתקיימו בנובמבר 2016 – והקפידה להכחיש את הטענות האלה. עכשיו, אחרי שהעדויות הלכו והצטברו, לרבות בחקירה בסנאט, היא "מחשבת מסלול מחדש" ומודה בכישלונה במניעת ההתערבות.

מנהלים בחברה פרסמו פוסט בבלוג שלה, שבו הם מביעים בראשונה ביקורת עצמית מחמירה על השפעת הרשת החברתית על הדמוקרטיה האמריקנית. למעשה, הם מודים שיש מקרים שבהם היא יכולה דווקא לפגוע בדמוקרטיה.

סאמיג צ'אקראבארטי, מנהל מוצר למעורבות אזרחית בפייסבוק, ציין שהבחירות לנשיאות של 2016 אילצו את החברה להתמודד עם שאלות חמורות שנוגעות לתפקיד שהיא מילאה בהפצת פייק ניוז ובהעצמת מחלוקות באקלים הפוליטי הנוכחי. "פייסבוק נועדה במקור לקשר חברים ומשפחה", כתב צ'אקראבארטי, "והצליחה בכך. אבל מאחר שמספר חסר תקדים של אנשים ניתבו את האנרגיה הפוליטית שלהם למדיה הזאת, היא מנוצלת בדרכים לא צפויות ועם תהודה חברתית שמעולם לא נחזתה מראש". הוא הוסיף ש-"ב-2016, אנחנו בפייסבוק היינו איטיים מאוד לזהות כיצד גורמים רעים מתעללים בפלטפורמה שלנו. אנחנו עובדים כעת בחריצות ובהתמדה כדי לנטרל את הסיכונים הללו".

קייטי הארבאת', מנהלת גלובלית למדיניות וממשל בפייסבוק, כתבה בפוסט משלה ש-"כעת אנחנו נחושים, יותר מתמיד, להילחם בהשפעות השליליות ולהבטיח שהפלטפורמה שלנו תהיה מקור ודאי לתוצר דמוקרטי. יש עוד הרבה מה לבנות בהיבט הזה – החל בתפקיד העוצמתי שמשחקת רשת חברתית שנותנת לאנשים קול בתהליך הדמוקרטי ועד ליכולתה להעביר מידע בנפחים חסרי תקדים. תפקידנו הוא להבטיח שהתוצר גובר על הכוחות שעלולים לפגוע בדיון בריא".

עוד הודיעה פייסבוק כי היא תשכור השנה את שירותיהם של 10,000 עובדים לתחומי ה-"ביטחון והאבטחה", על פי החברה. במילים אחרות, החברה רוצה שהאנשים האלה יילחמו בפייק ניוז. דרך נוספת שבה מתכוונים בפייסבוק להילחם בחדשות המזויפות היא באמצעות סקרים.

"השאלות הקשות" של פייסבוק

הדברים האלה מהווים המשך להתבטאותו מתחילת החודש של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, שאמר ש-"האתגר האישי שלי ל-2018 הוא לתקן את פלטפורמת הרשת החברתית שהקמתי". לדבריו, "פייסבוק עושה טעויות רבות מדי באכיפת המדיניות שלנו ובמניעה של ניצול לרעה של הכלים שלנו".

הפוסט הזה, יחד עם פוסטים נוספים, משקף את המאמץ הרחב שמקדמת פייסבוק למאבק בהשלכות שיש להשפעתה הרבה בעולם. זאת, במסגרת סדרה של פוסטים בשם "שאלות קשות", שעוסקים במגוון של נושאים שנויים במחלוקת ומדגישים את האתגר שבאחזקת רשת חברתית שיש לה יותר משני מיליארד משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים