אדוארד סנואודן פיתח אפליקציה להגנה פיזית על מחשבים ניידים

לאדוארד סנואודן - חושף השחיתויות המפורסם בעולם בעידן הנוכחי - יש דרך חדשה לזהות אם מישהו מתעסק עם המחשב הנייד שלכם ● כל מה שנדרש הוא טלפון אנדרואיד נוסף

אדוארד סנואודן. צילום ארכיון: היץ' אט נונק, מתוך ויקיפדיה

הקרן לחופש העיתונות (The Freedom of the Press Foundation) – אשר על שורותיה נמנה אדוארד סנואודן, חושף השחיתויות והסודות של ה-NSA האמריקני – ופרויקט Guardian פיתחו במשותף את Haven – אפליקציית אבטחה המשתמשת בטלפונים ניידים לצורך פעולתה.

היישום Haven, שעליו הוכרז בסוף השבוע (ו'), הופך בפועל את הטלפון למה שמכונה multifaceted tripwire. האפליקציה, שמותקנת על מכשיר זול מבוסס אנדרואיד, שולחת הודעות לטלפון האישי והראשי שלכם במקרה שהמחשב הנייד שלכם נפרץ.

שומר פיזית על החדר והמחשב הנייד

כשמשאירים את המחשב הנייד בבית, במשרד או בחדר במלון, ניתן למקם את טלפון Haven שלכם על גבי המחשב הנייד או לצידו, וכאשר Haven מזהה שינויים כמו תזוזה, תנועה או אור בחדר – למעשה, כל דבר שעשוי להצביע על כך שמישהו מתעסק עם הדברים שלכם – הוא מתעד את מה שקרה.

היישום מצלם תמונות, מקליט רשומות קול, אפילו רושם שינויים באור או בהאצה, ולאחר מכן שולח הודעות טקסט, צלילים ותמונות לבעליו של המכשיר. רישום זה אינו מאוחסן בענן, וההודעות שהמשתמש מקבל לטלפון הראשי שלו מוצפנות מקצה לקצה. למעשה, הצבת הטלפון על או ליד מכשיר כמו מחשב נייד תספיק בכדי להזהיר את הבעלים בזמן אמת אם מישהו מנסה להתעסק עם הציוד שלו.

סנואודן: "כלי לפעילי זכויות אדם ואנשים אחרים שנמצאים בסיכון"

סנואודן, שיש לו את כל הסיבות לחוש רדוף, לא נשא עליו מכשיר נייד מאז 2013 ובוודאי שלא פיתח יישומים מאז שהחל לפעול במסגרת וויקיליקס (WikiLeaks). בשנת 2016 שיתף פעולה על פיתוח דומה במקצת עם האקר חומרה ששמו אנדרו "בוני" הואנג. השניים השיקו את מה שכונה Introspection Engine – מארז טלפון המנטר פלטי iPhone, ומתריע בפני בעליו כאשר המכשיר שולח אותות דרך האנטנה שלו.

בהודעת וידיאו שהתפרסמה ביוטיוב (YouTube) ביום ו' חשף סנואודן את יישום הטלפון החדש שעזר ליצור וסיפר כי מטרתו להגן על מחשבים ניידים מפני חבלה פיזית. סנואודן גם כתב בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו כי הוא מכריז על "Haven#, חדר בטוח שנכנס לכיס שלכם. אפליקציה חופשית ששוחררה בבטה היום על ידי ה-GuardianProject@ וה-FreedomofPress@".

לדברי סנואודן, Haven הוא כלי קוד פתוח המיועד לפעילי זכויות אדם ואנשים אחרים שנמצאים בסיכון, והוא משתמש בחיישני טלפון של אנדרואיד בכדי לאתר שינויים בחדר. גרסת הבטה של האפליקציה מופיעה ב-Google Play. בדף Haven ניתן למצוא פרטים נוספים ודרכים שבהן משתמשים יכולים להתקין את גרסת הבטה על מכשיריהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים