ערך הביטקוין – הגבוה ביותר מזה שלוש שנים

מחירו של המטבע הממוחשב והמבוזר עומד כעת על 1,021 דולר - ברמה שלא נראתה מאז נובמבר 2013, עם שווי שוק העולה על 16 מיליארד דולר

המטבעות הווירטואליים עוד כאן - רק בינתיים? אילוסטרציה: BigStock

אחרי שנה לא רעה בכלל, עם תחילתה של 2017 חצה הביטקוין את רף אלף הדולר ונסחר אתמול (ב') ב-1,021 דולר בבורסות מרכזיות למסחר במטבע, הכוללות בין השאר את קראקן (Kraken), ביטפינקס (Bitfinex) וקוין בייס (Coinbsae).

השיא החדש שרשם הביטקוין מביא גם לדחיפה בשווי השוק שלו שהגיע לשיא העולה על 16 מיליארד דולר. יש המעריכים כי מחיר הביטקוין עשוי אף לעלות יותר ולהגיע עד ל-3,000 דולר במהלך 2017.

אפילו טראמפ תרם לעליית שווי המטבע

המטבע הווירטואלי, שטיפס ביותר מ-100% ב-2016, הפגין מגמת עלייה מתמשכת לאורך חודשים, כתוצאה ממספר גורמים שכללו בין השאר את הפיחות של היואן, את אי-הוודאות הגיאופוליטית, ואת הגידול במשקיעים מקצועיים שהחלו מתעניינים במטבע הייחודי.

"אנחנו רואים את התוצאות של מירוץ האמוק אחר ריבית אפס. אז ביטקוין הוא תזכורת בריאה שאיננו חייבים להיאחז בדולרים או ברנמינבי (ג"פ – הסיני), אשר תלויים בבקרות הון ובאובדן כוח הקנייה", אמר בובי לי, מנכ"ל BTC China, אחת מבורסות הביטקוין הגדולות בעולם, בשיחת טלפון עם CNBC. לי מציין כי הביטקוין מהווה כיום נכס במעמד חדש לגמרי.

רוב הסחר בביטקוין מתרחש בסין, והפיחות של היואן, יחד עם פחדים מבקרות הון, תורמים גם הם לזינוק הנוכחי במטבע הדיגיטלי. אולם היו גם גורמים נוספים שהשפיעו באופן ניכר על המצב. לדוגמה, הדחיפה הגדולה שקיבל המטבע לאחר שדונלד טראמפ זכה בבחירות בארצות הברית בנובמבר.

אירוע חציית הבלוק

אירוע גדול נוסף שהתרחש בחודש יוני השנה, נחשב כ"היסטורי" בעבור הסוחרים בביטקוין. מדובר על שינוי בכללים הבסיסיים של המטבע. השינוי כוון לנושא יצירת ביטקוינים חדשים על ידי ״כורים״, שהם מחשבים עוצמתיים אשר מתחזקים את הרשת. האירוע, אשר כונה "חציית הבלוק" (Block halving), הוא מורכב אולי להבנה בעבור מי שאינו מכיר את התחום, אך למעשה אפשר לסכם ולומר כי אירוע זה הפחית את אספקת הביטקוין העולמית, מה שיצר עלייה בערכו של המטבע.

אלא שמומחי ביטקוין טוענים כי בסך הכל שוק הביטקוין בהחלט גדל במונחים של כמויות ומשתתפים, מה שיוצר "אפקט רשת" שיביא לעליית המחיר גם בעתיד. "הערך של אובר (Uber) בכל עיר תלוי ישירות במספר הנהגים ובמספר המשתמשים, זה לא ליניארי אלא מוערך. הדבר נכון גם לשוויו של הביטקוין", הסביר לי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים