נס הטמיעה מערכת BI של סאפ בזוגלובק בפרויקט בהיקף מאות אלפי שקלים

במסגרת הפרויקט, שנועד בין היתר לאחד את דו"חות החברה, הוטמעה מערכת ביזנס אובג'קטס שמשרתת לפי שעה עשרה משתמשים - בהם המנכ"ל ומנהלים נוספים באגף מכירות ● בחודשים הקרובים יורחב מעגל המשתמשים לעשרות מנהלים נוספים

נס ישראל, בשיתוף אנשי ה-IT של זוגלובק, הטמיעו מערכת BI של סאפ (SAP) ביצרנית המזון. הפרויקט החל ביולי 2013 ומסתיים בימים אלה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

במסגרת הפרויקט הוטמעה מערכת ביזנס אובג'קטס (Business Objects), כלי ה-BI של חברה אותה רכשה סאפ לפני כמה שנים. זוגלובק קיימת 70 שנים, מונה 1,200 עובדים בארבעה אתרי ייצור ושלושה מרכזי הפצה. 400 מהעובדים הם משתמשי IT. שלוש סיבות עמדו מאחורי הבחירה בכלי BI זה: מערכת הליבה (ERP) של הארגון היא מבית סאפ, תשתית הנתונים היא BW והרצון לתחזק את הכלי בצורה עצמאית – בלא סיוע של צד ג' שיתחזק אותו.

מטרות הפרויקט היו רצון הארגון להציג אמת ארגונית אחת, ולא עוד אוסף דו"חות אשר מציגים נתון מסוים בגרסאות שונות; יצירת מילון מונחים ארגוני אחיד; קבלת נתוני מכירות ונתונים נוספים על בסיס יומי ובאופן מעודכן; ועבודה עם כלי ידידותי, בעל ממשק משתמש נוח, יכולת ביצועים וידידותי למשתמש באופן ההצגה.

בשלב הראשון, המסתיים בימים אלה, מערכת ה-BI משרתת כעשרה משתמשים, בהם המנכ"ל ומנהלים נוספים באגף מכירות. בחודשים הקרובים יורחב מעגל המשתמשים לעשרות מנהלים נוספים ממערך המכירות בחברה.

בראיון לאנשים ומחשבים, אמרה מיכל גולדברג-חכם, מנמ"רית זוגלובק, כי "הפרויקט הוגדר כפרויקט מנכ"ל, משמע הוא היה הלקוח שלי. המנכ"ל, פיני קמרי, הוא זה שעבד מולי, הגדיר את הדרישות ואת החזון שלו בפרויקט. פעלתי לאור הנחייתו לפיה 'אני רוצה שלוח המחוונים של ה-BI יהיה מסך הבוקר טוב שלי. מה שאני רואה הוא זה שיניע אותי לפעולה'. לכן הפרויקט חולק לשלבים, ובכל שלב נעשה תיאום ציפיות מול הלקוח הפנימי שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים