PwC: היקף האקזיטים הישראליים עמד ב-2012 על 5.5 מיליארד דולרים – הגבוה ביותר מזה שבע שנים

כ-50 אקזיטים נרשמו במהלך השנה החולפת, עם שווי ממוצע של 111 מיליון דולרים לכל עסקה - כך עולה מדו"ח האקזיטים השנתי של PwC ישראל ● מגזר ה-IT והתוכנה הארגונית הוביל את טבלת הסכומים עם שיעור אקזיטים של כ-1.7 מיליארד דולרים, בעוד שמגזר האינטרנט חווה ירידה של כמיליארד דולרים ● רובי סולימן, ראש מגזר ההיי-טק ב-PwC ישראל: "2013 מכילה את כל הרכיבים הנדרשים לעלות על קודמותיה"

שנת 2012 היתה אחת השנים הטובות ביותר לאקזיטים ישראליים, שגרפו 5.5 מיליארד דולרים ב-50 עסקאות שונות – כך מעלה דו"ח האקזיטים השנתי של PwC ישראל. על פי נתוני הפירמה, היתה זו השנה המוצלחת ביותר לאקזיטים של חברות ישראליות מזה שבע שנים. היקפו של אקזיט ממוצע, לפי נתוני PwC, עמד השנה על 111 מיליון דולרים. זאת, מבלי לשקלל את עסקת NDS, שנמכרה ב-5 מיליארד דולרים לסיסקו (Cisco), אך אינה מוגדרת כחברה ישראלית על פי PwC.

מגזר ה-IT והתוכנה הארגונית הוביל השנה את טבלת הסכומים, עם אקזיטים בגובה 1.7 מיליארד דולרים – כמעט פי שניים בהשוואה ל-2011. עם זאת, מספר העסקאות צנח ביותר מחצי – מ-22 בשנת 2011, לעשר בלבד במהלך השנה החולפת. ב-PwC מציינים, כי סכום האקזיטים במגזר ה-IT והתוכנה הארגונית בשנה החולפת היה הגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 2006.

מגזר האינטרנט, לעומת זאת, חווה ירידה ניכרת לעומת שנת 2011: היקף האקזיטים הסתכם ב-554 מיליון דולרים בלבד, לעומת קרוב ל-1.5 מיליארד ב-2011. למעשה, להוציא את שנת 2010, היתה זו השנה עם המספר הנמוך ביותר של עסקאות מזה שש שנים – עשר בלבד.

מגזר המוליכים למחצה ירד אף הוא השנה, אך עדיין רחוק מלהיעלם. סך כל האקזיטים הסתכם ב-812 מיליון דולרים, המשקפים ירידה של כ-200 מיליון דולרים לעומת שנת 2011. עם זאת, מספר העסקאות הכפיל את עצמו, ועלה מארבע בלבד בשנת 2011 לשמונה במהלך השנה החולפת.

רובי סולימן, ראש מגזר ההיי-טק ב-PwC ישראל: "שנת 2013 נפתחת עם אופטימיות רבה. שנתיים רצופות של רמות אקזיטים יוצאות דופן הביאו לכאן משקיעים ורוכשים רבים. מרבית ענקיות ההיי-טק העולמיות מחזיקות מרכזים בישראל, שבין היתר בוחנים ללא הרף חברות ישראליות לרכישה אפשרית. כמו כן, שנת 2013, בנקודת הפתיחה שלה, מכילה את כל הרכיבים הנדרשים לעלות על קודמותיה. בחיבור עם שוק הנפקות טכנולוגיות אפשרי בארה"ב במהלך השנה הקרובה, ההערכה היא שאף נראה קומץ הנפקות מעניינות של חברות ישראליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים