עופר לקסמן, ITAnalyzer: "מנהלי IT לא יודעים לתרגם את עולם המיחשוב למושגים עסקיים"

הנהלות ארגונים מסרבות להקצות משאבים ל-IT מאחר שהוא נתפס כיחידה שאינה תואמת לאסטרטגיה העסקית וככזו ש-'שורפת' מזומנים, אמר לקסמן, מנכ"ל ITAnalyzer ● לדבריו, לשם כך, יש צורך לעבור מניהול מסורתי לניהול פרו-אקטיבי, שמאפשר לחזות מגמות לפני שמתחולל אסון, גורם להשארת הארגון יציב ומאפשר ל-IT להמשיך לספק את שירותיו העסקיים

28/08/2012 09:46
עופר לקסמן, מנכ"ל iTAnalyzer

"ה-IT בארגון נתפס כיחידה שאינה תואמת לאסטרטגיה העסקית וככזו ש-'שורפת' מזומנים. לכן, כאשר ה-IT מבקש לעצמו משאבים, הוא נתקל בסירוב מצד בכירי הארגונים", כך אמר עופר לקסמן, מנכ"ל ITAnalyzer. לדבריו, "מנהלי מיחשוב נתקלים בקושי לייצג את עמדתם ולהשיג תמיכה מצד ההנהלה כיוון שהם לא יודעים לתרגם את עולם המיחשוב למושגים עסקיים".

"בניהול הראקטיבי השגור, ה-IT מגיב לאחר אירוע כשבהתאם, עובדים המנהלים על כיבוי שריפות. לעומת זאת, בסביבת ניהול IT פרו-אקטיבית ניתן לחזות מגמות לפני שמתחולל אסון, הארגון נשאר יציב וה-IT ממשיך לספק את שירותיו העסקיים. כך לא נפגע כושרו התחרותי של ה-IT ולא מתרחשות השבתות פתאומיות של טרנזקציות עסקיות, שהשלכותיהן עבור הארגון כבדות", הוסיף.

לקסמן ציין, כי החברה בראשה הוא עומד מאפשרת להפוך את ניהול ה-IT המסורתי לפרו-אקטיבי. "הפתרון שלנו מרכז את כל המידע שמופק ביחידת ה-IT, מעבדים אותו ומציגים אותו כך שניתן לראות בצורה אוטומטית ושקופה היכן בדיוק מושקעים משאבי הארגון ומהי התרומה האמיתית של ה-IT עבור היעדים שהוגדרו", אמר.

הפתרון מאפשר לארגונים בעלי תשתית IT מורכבת ומבוזרת לנהל, לבקר ולנתח את נתוני ה-IT ממקום מרכזי ועל פלטפורמה אחת, מבלי לבצע שינויים מבניים בסביבת המיחשוב. לדברי לקסמן, ניצולת המשאבים מוצגת בו בשפה פשוטה, תוך שימוש במושגים עסקיים המוכרים ומובנים גם למנהלי היחידות האחרות בארגון.

ITAnalyzer הוקמה על ידי לקסמן וארבעה שותפים, בהם ידידו, צפריר להב. לדברי לקסמן, "הקמנו את החברה כשבבסיסה הרעיון שצריך לתת פתרון רוחבי לארגון שניתן יהיה באמצעותו להסתכל על תשתיות ה-IT כיחידה עסקית, תוך ניתוח ומקסום התפעול".

לפני מספר חודשים גייסה החברה 350 אלף דולרים, שמשמשים אותה לביסוס פעילות בחו"ל, בשלב זה באירלנד וברומניה. בהמשך מתכוונת החברה לגייס עוד כשלושה מיליון דולרים, שיושקעו אף הם בהרחבת פעילות החברה בחו"ל. יצוין שבין לקוחותיה של החברה בישראל נמנות בזק בינלאומי ומנורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים