עקב עומס יתר באולימפיאדה: הצופים בלונדון התבקשו להימנע מלשלוח הודעות בטוויטר וב-SMS

אנשים שצפו ברחובות לונדון במרוץ האופניים שנערך אתמול (א') במסגרת האולימפיאדה שלחו מאות אלפי הודעות ו-"סתמו" את רשת התקשורת ● כתוצאה מכך, מערכות ה-GPS שמלוות את הרוכבים לא תפקדו, והפרשנים בטלוויזיה לא יכולים היו לקבל מידע על המיקומים של הרוכבים ● מהוועד האולימפי נמסר, כי "לא נאסור משלוח הודעות באופן גורף, אולם אם ההודעה לא דחופה - אל תשלחו אותה"

הצופים באולימפיאדה, שנערכת בימים אלה בלונדון, התבקשו אתמול (א') להימנע מלשלוח הודעות טקסט ועדכונים בטוויטר (Twitter) במהלך המשחקים, אלא במקרים דחופים בלבד. זאת בשל עומס יתר על רשתות התקשורת שפגע בשידורי הטלוויזיה מהתחרויות.

במהלך מרוץ האופניים לגברים שנערך אתמול לא יכולים היו הפרשנים בטלוויזיה לומר לצופים מהם הפערים בין הרוכבים השונים, משום שהנתונים ממערכות ה-GPS שמלוות את הרוכבים לא הוצגו להם בזמן אמת. הדבר עורר מרמור, בעיקר בקרב הצופים הבריטיים, שקיוו שמארק קוונדיש, הרוכב הבריטי, יזכה את המדינה המארחת במדליית זהב. ההודעות הנזעמות שהציפו את טוויטר החריפו עוד יותר את העומס על רשתות התקשורת, מבלי שהצופים התכוונו לכך.

דובר הוועד האולימפי הבינלאומי הסביר את בעיות התקשורת במאות אלפי ההודעות ששלחו האוהדים שנאספו ברחובות כדי להריע לרוכבים. "מובן שלא נטיל איסור גורף על משלוח הודעות, אולם אנחנו מבקשים בכל זאת שאם ההודעה אינה דחופה מאוד, רצוי להימנע מלשלוח אותה", אמר. אירועים נוספים שאמורים להיערך בהמשך המשחקים ברחובות לונדון הם מרוצי המרתון לגברים ונשים והטריאתלון.

השימוש הנרחב בטלפונים סלולריים לגישה לאינטרנט, צילום תמונות וסרטונים והפצתם, הפך את האולימפיאדה של לונדון ל-"אולימפיאדה החברתית הראשונה", ויצר עומס עצום על רשתות התקשורת. רשת השידור המארחת, ה-BBC (וגם רשות השידור בארץ), מאפשרת לאוהדים לצפות ברבים מהאירועים בשידור חי באמצעות הטלפונים החכמים, ומפעילי הרשת וחברות התשתית העריכו שיוכלו לעמוד בביקוש הגבוה.

בדבריו ייחס דובר הוועד האולימפי הבינלאומי את הבעיה לעומס גבוה על רשת אחת מסוימת, והוסיף שנעשים מאמצים לתגבר אותה. הוא הוסיף, כי בקשה מהציבור להימנע מלשלוח הודעות טקסט ברגעים מכריעים "אינה דבר איום ונורא".

מבריטיש טלקום (British Telecom), הספקית הרשמית של שירותי התקשורת לאולימפיאדה, ומהחברות וודפון (Vodafone) ו-O2 (שבבעלות טלפוניקה הספרדית) נמסר שלא ידוע להן על בעיות רשת. מבריטיש טלקום נמסר בנוסף, כי החברה סיפקה קיבולת גבוהה פי ארבעה מאשר באולימפיאדת בייג'ינג, שנערכה לפני ארבע שנים, כדי לענות על הביקוש הרב, וכי פרשה קווים באורך כולל שמספיק כדי לקשר בין לונדון לניו-יורק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים