מחקר: אפל וסמסונג מגבירות את השליטה שלהן בשוק הסמארטפונים העולמי

שתי החברות גרפו ברבעון הראשון של 2012 כ-90% מהרווחים ממכירות סמארטפונים ורשמו שליטה של 55% מהשוק העולמי ● מספר המשלוחים אמנם גדל ב-41% לעומת הרבעון הראשון של 2011, אולם נראה שהיצרניות האחרות לא נהנות ממנו

השליטה של אפל (Apple) וסמסונג (Samsung) בשוק הסמארטפונים העולמי הולכת ומתחדדת ומאפילה על היצרניות האחרות, הן בהיבט כמותי והן בהיבט הרווחיות. לפי מחקר חדש שפרסמה חברת המחקרים האמריקנית ABI, שתי החברות מחזיקות בנתח של 55% מסך משלוחי הסמארטפונים בעולם ברבעון הראשון של 2012 ונהנות מיותר מ-90% מהרווחים הנובעים מהם.

נראה, כי למרות הגידול של 41% במשלוחי הסמארטפונים בהשוואה לרבעון הראשון בשנה שעברה, יצרניות הסמארטפונים האחרות לא נהנות ממנו כמו אפל וסמסונג. הסיבות העיקריות לכך הן אספקה של מכשירים זולים שמורידים את רווחיותן ובעיות בידול של מכשיריהן.

מבין עשר היצרניות המובילות של הסמארטפונים, רק סמסונג, שמכרה ברבעון הראשון של 2012 כ-43 מיליון יחידות, וסוני מובייל (Sony Mobile), שמכרה בו שבעה מיליון יחידות, הצליחו להגדיל את מספר המשלוחים שלהן בהשוואה לרבעון האחרון של 2011. נוקיה (Nokia), שמכרה 11.9 מיליון יחידות, חוותה באותה התקופה ירידה של 40% במכירות הסמארטפונים ונראה שאפילו RIM הגוססת תצליח לעקוף אותה, על אף שהיא עצמה חוותה ירידה של 20%.

המחקר מדגיש את מה שידוע זה מכבר – מצבה העגום של נוקיה וכישלונה בינתיים במכירות מכשירי חלונות פון (Windows Phone) שלה. "בנקודה זאת של השנה, נוקיה תצטרך לצמוח ב-5,000% במשלוחי הסמארטפונים מבוססי חלונות פון רק כדי לפצות על הצניחה במשלוחים של מכשירי הסימביאן (Symbian)", ציין מייקל מורגן, אנליסט בכיר ב-ABI.

עוד מציינים עורכי המחקר, כי מאחר ששווקי הטלפונים החכמים בצפון אמריקה ובאירופה כבר עברו את נקודת ה-50% חדירה, היצרניות צריכות לפנות לשווקי מפתח אחרים, כמו סין, שממשיכה לחוות צמיחה חזקה מאוד, של יותר מ-80%, במשלוחים.

למרות הזדמנויות הצמיחה שמציעה סין, הם אומרים, יצרניות הסמארטפונים ייאלצו להתחרות ולהיאבק מול היצרניות המקומיות ZTE והוואווי, שמבנה העלויות שלהן מותאם לספק סמארטפונים ותוכן מותאם מקומית במחיר נמוך, המאפשר צמיחה במדינה זו.

"לאור הצלילה של נתח השוק של נוקיה בסין, התחרות למלא את הוואקום הענק שנוצר מציעה הזדמנויות שיובילו להצלחה או כישלון של יצרניות סמארטפונים שכרגע נאבקות בשל בעיות ברווחיות ובידול", אמר ג'ף אור, מנהל בחטיבת המכשירים, היישומים והתוכן של ABI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים